Jump to content

Профилактика/ремонт на моторче, ниво регулиране на фар А6/Ц5


Recommended Posts

Здравейте колеги. Ще опиша една процедура по лек ремонт на моторче за ниворегулиране на фар за А6/Ц5. За съжаление вече го бях подкарал и след това се сетих да нахвърля някоя и друга снимка.

При едно пътуване установих, че спря да ми работи на десния фар ниворегулирането.  Днес дойде моментът, да прегледам отде е проблема. За да се стигне до моторчето, демонтирах кутията на възд.филтър. Така се подобри драстично достъпа до самото моторче.  Лесно с извъртане се смъква, внимава се да се откачи от ябълката на пласмаската ( щипката ) дето е закрепена за рефлектора на фара.

При мен преди да го смъкна забелязах, че капачето на самата машинка отзад се е измъкнала от щипките си. При опит за наместване се чу как моторчето заработи, но само щракаше без да има движение на рефлектора. Помислих си за изронени зъбчета и вече се бях настроил за ново/друго :) Въпреки това реших да го отворя. post-68568-0-39817600-1432754714_thumb.j На вид изглеждаше абс. в ред няма нищо изронено. при опит обаче да раздвижа червякчето , почна да щарака/прескача без да се върти голямата зъбчатка, тя беше блокирала. Махнах червяка и опитах да раздвижа голямата зъбчатка, тръгна с доста зор.

Обаче при оглед защо се е случило така, ме наведе, че беше се откачило капачето на машинката и това е довело да промяна в една пластина, пластината която движи/държи палеца на един потенциометър . post-68568-0-45457400-1432755046_thumb.j , на другата машинка нарочно и нея я разглобих се вижда разликата post-68568-0-41305600-1432755097_thumb.j двете една до друга post-68568-0-59362300-1432755132_thumb.j Притиснах тази ламаринка по подобие на здравата . Ако не се направи, ще заклини пак зъбчатката, защото потенциометърчето за позицията на фара "не знае" ,че е в крайно положение и "нарежда" на моторчето да върти до безкрай. Преди да се сложи платката , се прави следното, завъртате голямата зъбчатка докато не излезе като на снимката така нагоре post-68568-0-31977700-1432755914_thumb.j, след това се слага самата платка ( пропуснах да снимам, че стана късно ) внимава се да се прекара палеца на потенциометъра под пластинката ( т/е/  м/у зъбчатката и пластинката ) ако не вдигнете така колеленцето , не може посмъртно да вкарате правилно палеца на потенциометърчето и може да се счупи/повреди, понеже идва много ниско. За да се върти лесно това зъбно колело се налага за момент да махнете червяка на самото редукторче ( вижда се на първа снимка ) . Събирате машинката, слагате капачето отзад и тествате на фаровете без да ги слагате на мястото . Освен това има и една друга цел, трябва да изкарате максимално навън остичката с ябълката ( дето влиза в щипката към рефлектора ). И сега една процедура, да не се налага скоро време пак да разглобявате  за моторчето :) Увивате стегнато с изолирбанд там където са щипките на капачето, допълнително и едно подсигуряване със свинска опашка :)post-68568-0-97975400-1432755958_thumb.j Вече силно ме съмнява да се откачи пак капачето на моторчето и да откаже заради това ниворегулирането на фара post-68568-0-40886300-1432755986_thumb.j

Редактирано от samo_pechka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...