samo_pechka Публикувано 27 Май 2015 Доклад Share Публикувано 27 Май 2015 (Редактирано) Здравейте колеги. Ще опиша една процедура по лек ремонт на моторче за ниворегулиране на фар за А6/Ц5. За съжаление вече го бях подкарал и след това се сетих да нахвърля някоя и друга снимка.При едно пътуване установих, че спря да ми работи на десния фар ниворегулирането. Днес дойде моментът, да прегледам отде е проблема. За да се стигне до моторчето, демонтирах кутията на възд.филтър. Така се подобри драстично достъпа до самото моторче. Лесно с извъртане се смъква, внимава се да се откачи от ябълката на пласмаската ( щипката ) дето е закрепена за рефлектора на фара.При мен преди да го смъкна забелязах, че капачето на самата машинка отзад се е измъкнала от щипките си. При опит за наместване се чу как моторчето заработи, но само щракаше без да има движение на рефлектора. Помислих си за изронени зъбчета и вече се бях настроил за ново/друго Въпреки това реших да го отворя. На вид изглеждаше абс. в ред няма нищо изронено. при опит обаче да раздвижа червякчето , почна да щарака/прескача без да се върти голямата зъбчатка, тя беше блокирала. Махнах червяка и опитах да раздвижа голямата зъбчатка, тръгна с доста зор.Обаче при оглед защо се е случило така, ме наведе, че беше се откачило капачето на машинката и това е довело да промяна в една пластина, пластината която движи/държи палеца на един потенциометър . , на другата машинка нарочно и нея я разглобих се вижда разликата двете една до друга Притиснах тази ламаринка по подобие на здравата . Ако не се направи, ще заклини пак зъбчатката, защото потенциометърчето за позицията на фара "не знае" ,че е в крайно положение и "нарежда" на моторчето да върти до безкрай. Преди да се сложи платката , се прави следното, завъртате голямата зъбчатка докато не излезе като на снимката така нагоре , след това се слага самата платка ( пропуснах да снимам, че стана късно ) внимава се да се прекара палеца на потенциометъра под пластинката ( т/е/ м/у зъбчатката и пластинката ) ако не вдигнете така колеленцето , не може посмъртно да вкарате правилно палеца на потенциометърчето и може да се счупи/повреди, понеже идва много ниско. За да се върти лесно това зъбно колело се налага за момент да махнете червяка на самото редукторче ( вижда се на първа снимка ) . Събирате машинката, слагате капачето отзад и тествате на фаровете без да ги слагате на мястото . Освен това има и една друга цел, трябва да изкарате максимално навън остичката с ябълката ( дето влиза в щипката към рефлектора ). И сега една процедура, да не се налага скоро време пак да разглобявате за моторчето Увивате стегнато с изолирбанд там където са щипките на капачето, допълнително и едно подсигуряване със свинска опашка Вече силно ме съмнява да се откачи пак капачето на моторчето и да откаже заради това ниворегулирането на фара Редактирано 27 Май 2015 от samo_pechka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts