Jump to content

Неработеща фабрична аларма


Recommended Posts

Здравейте колеги. От скоро съм горд собственик на Audi A6 C5 Avant и още по-горд, че съм част от форума. Прегледах надълго и широко темите за фабричните аларми но сходен с моя случай не намерих или съм го пропуснал за което се извинявам. Та проблема е следния - новото возило явно заводско е било снабдено с аларма, която обаче няма никакви признаци на живот. Опитах да я включа по всевъзможни начини без успех. Пробвах на свален прозорец с ръка пред обемния датчик - нищо. Предишния собственик бе демонтирал машинката за централното във вратата на багажника и тази за отваряне от дистанционното (не знам защо - след като ги монтирах се оказа че си работят безупречно) и ми бе оставил вариант да излъжа вратата че е заключена след което да я отворя - отново нищо. Диодите в двете врати също не светят. Ходих при двама алармаджии единия каза че няма лек тъй като фабричната аларма не била отделен модул, после разбрах че не е точно така. Другия я закачи на VAG-COM и изчисти някакви грешки, но уви никаква промяна. Каза ми да проверя дали наистина има обемни датчици в колонките - има. Въпроса ми е първо къде се намира модула на алармата и ако го сменя с друг втора ръка сложно ли е обучението и какво друго ще е нужно да сменя. И второ възможно ли е предишния собственик освен централното да е махнал или софтуерно забранил алармата по някаква причина и дали може през VAG-COM да се активира отново. Благодаря предварително за помощта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модула за алармата е интегриран в комфорт-модула под мокета отляво. Ако е пил вода може да е имало проблеми с него - примерно да си е отварял багажника самоволно...

А може и да е сменен с друг такъв, който да е без аларма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес извадих въпросния модул. Имаше малко вода там, но платката бе суха. Обаче наистина е имало интервенция там.Рязани са някакви кабели и са запоявани. Ето и снимките които направих...

post-96481-0-68823200-1439155864_thumb.j

post-96481-0-85022300-1439155865_thumb.j

post-96481-0-30970000-1439155867_thumb.j

post-96481-0-40215200-1439155868_thumb.j

post-96481-0-08321500-1439155870_thumb.j

post-96481-0-00703500-1439155871_thumb.j

post-96481-0-59521600-1439155871_thumb.j

post-96481-0-55622000-1439155872_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забележи, че платката ВЕЧЕ е суха, но пък преди това е пила водица доволно!

Търси си друг комфорт модул със същия номер. По принцип има и съвместими номера, но ще е трудно да се разбере кои са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модулът за алармата НЕ се намира при модул комфорта!!! В багажника е.

Когато си с фабрична аларма, в полето Extra трябва да имаш записан подмодул (алармата). VAG номера и е 4B0 951 173. Тя си "общува" с модул комфорта по LIN шина.

Към автора: кое те кара да си сигурен, че имаш фабрична аларма? Имаш ли бутон за деактивирането и? Имаш ли фабрични обемни датчици. Имаш ли фабрична сирена.

Питам, защото ако нямаш фабрична аларма, няма смисъл да си разкостваш колата в търсенето и.

Провери си по кодовете в багажника, дали имаш фабрично поставена от завода. Ако имаш, ще търсиме модулите и ще си кажат защо не реагират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли най-просто да си направи една справка по ВИН - там ще излезе дали колата има фабрична аларма.

Аз поне така направих, но в БМВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За справка по VIN, ще трябва да се разходи до представителството или по e-mail. А кодът в багажника съдържа тази информация. Само трябва да си щракне една снимка и да го вкара в един от многото декодери в нета. Но да, и със справка по VIN може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модулът за алармата НЕ се намира при модул комфорта!!! В багажника е.

Когато си с фабрична аларма, в полето Extra трябва да имаш записан подмодул (алармата). VAG номера и е 4B0 951 173. Тя си "общува" с модул комфорта по LIN шина.

Към автора: кое те кара да си сигурен, че имаш фабрична аларма? Имаш ли бутон за деактивирането и? Имаш ли фабрични обемни датчици. Имаш ли фабрична сирена.

Питам, защото ако нямаш фабрична аларма, няма смисъл да си разкостваш колата в търсенето и.

Провери си по кодовете в багажника, дали имаш фабрично поставена от завода. Ако имаш, ще търсиме модулите и ще си кажат защо не реагират.

Имам бутоните както и обемните датчици - проверих - не са само дупки, има и датчици в тях. А сирената също както модула на алармата не знам къде да търся някъде отпред при акомулатора ли трябва да е. Днес ще проверя в багажника за модула на алармата, както и за кода от багажника. Веднага след това ще пиша за резултата. Благодаря на всички за идеите. Впрочем модула за алармата от ляво ли трябва да е в багажника?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи си година на колата и код на мотора, за да мога да изкарам от ELSA-та нужната ти информация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2002 г. , а мотора е AVF322220

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра. Довечера, като се прибера от плаж, ще погледна в ELSA-та какво ще каже за алармата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Така днес намерих модула на алармата в колонката на задната лява врата дори VAG-а го засече защо обаче не работи не зная

post-96481-0-03600000-1439223899_thumb.j

post-96481-0-21871100-1439223901_thumb.j

post-96481-0-19905600-1439223903_thumb.j

post-96481-0-28236500-1439223909_thumb.j

Редактирано от katsi86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер че си го намерил. А аз, вече забелязах първата нередност. А тя е именно, софтуерния кодинг на модул комфорта ти. Там НЕ е указано, че си с фабрична аларма. Текущия ти кодинг е 04673. Това означава, че в момента си със следния кодинг:

Unlocking Conformation via Remote Control (2x Turn Signals) active
Locking Conformation via Remote Control (1x Turn Signals) active
Comfort Operation via Remote Control active
Rear Lid/Tailgate Unlocking active

Предполагам, модула е бил сменян с такъв втора ръка и никой не си е направил трудът да го прекодира. Пробвай да смениш кодингът на 5963 или евентуално 5707. В новия кодинг съм включил и:

Anti-Theft-System Confirmation (via Turn Signals)
Anti-Theft-System installed
Anti-Theft-System Confirmation (via Siren/Horn)

Alarm Type/Cycle for Sound Rest of World (RoW) малко под въпрос, без него кодингът е 5707

 

Нека първо оправиме софтуера, пък ако не тръгне алармата, после ще прозвъниме хардура. Обратното би било губене на време.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега. Утре след работа ще го пробвам и ще напиша за резултата. Дано само да не объркам нещо при прекодирането - все пак от 3 дни работя с VAG - COM и още не са ми много ясни нещата. :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Нека споделя развитието по темата. Днес прекодирах (мисля че успешно) комфорт модула с код 5963, който колегата bsdnikolov ми даде - благодаря за което. Алармата сега дава признаци на живот - свети диода в едната врата и като заключас дистанционното се включват мигачите постоянно докато не извадя ключа от контакта и отключа. Сирена не се чува и дори с включени мигачи колата пали - значи имобилайзера не сработва. Вътре обемните също не я задействат. Ето и тестовете на алармата, имобилайзера и комфорта които направих

post-96481-0-42763800-1439308712_thumb.j

post-96481-0-26280400-1439308715_thumb.j

post-96481-0-10745500-1439308717_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подходът ти ми се струва, леко грешен. Фабричната аларма се деакнивира при поставянето на ключа в контакта (тоест, когато колата си разпознае имобилайзера).

Направи следния тест на алармата, за да видиш дали работи.

Заключи колата с дистанционното, тоест, постави я под охрана (ти трябва да си извън колата, а не както до сега да си седиш в нея, при това с ключ в контакта ;) . Отключи колата с ключа и влез в нея. Изчакай поне 30 секунди вътре, без да слагаш ключа в таблото или да го доближаваш до контактното гнездо. С вкарването на ключа (тоест, кколата разпознава ампулата в ключа), ти деактивираш алармата. Това е така, за да можеш в случай на отказ на дистанционното, все пак да я изключиш.

Ако пък искаш да тестваш обемните датчици, остави отворен прозорец, излез от колата и я заключи. Вкарай ръката вътре и виж дали ще я засече.

Пояснение: Колата ти абсолютно винаги ще пали, когато имобилайзера си разпознае ключа (ампулата).

Това е на две на три. Пробвай така. Ако не чуеш сирената, пробвай с другия кодинг, който ти дадох. Ако и така не я чуеш, ще трябва да я провериш. За целта ще ти дам ел. схемата и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги. Изоставих малко темата защото бях на море за малко, но сега продължавам с проблемната аларма. Следвах много точно инструкциите на колегата bsdnikolov и резултата и с двата кода е идентичен. Между другото относно последната ми публикация не подхода, а начина по който съм го обяснил е грешен. Точно така както го обясни колегата го правя и резултат-0. Нито обемните датчици сработват нито сирената. Дори единия диод в шофьорската врата не свети, но това по-скоро мисля че е кабелен проблем. Единствените признаци на живот са, че сега след заключване с дистанционното свети диода в едната врата. При отворен прозорец махам с ръка пред обемните датчици и нищо. Обаче като се протегна и дам на контакт при включена аларма се включват авариините и дори след изваждане на ключа от контакта на спират да мигат - сякаш се е актвирала алармата, но сирена не се обажда. Спират чак когато отключа с дистанционното. Очаквам отново вашите мнения и помощ. Специални благодарности и на колегата bsdnikolov  за активното участие в темата и оказаната помощ. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много съм прост. Диода в шофьорската врата не е светел защото не съм натиснал бутона за обемните датчици. Промяна обаче в резултата няма. Пак не работят  :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сирената се с батерии (тоест, има и автономно захранване). Когато се разтекат, платката на сирената става мазало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разглабях къде ли не и не намерих сирена. Търсих я под акомулатора и под компютъра,като използвах момента да почистя отводнителните отвори. След това свалих (почти) лявата кора в багажника, където преди това открих модула на алармата но не открих сирена. Инфо за местоположението също не открих.  :nixweiss:

Редактирано от katsi86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и развръзката. Днес с помощта на много псувни и нерви намерих заветната сирена долу ниско под десния стоп. Почти в бронята. Както колегата прадположи батериите бяха заминали и от там платката също е дала фира. От тук следва да намеря друга сирена защото дори да оправя проблема на платката Такива батерии не се сещам от къде да търся. Тези ги промерих - едната дава 1.2 V, другата - нищо. А до колкото успях да видя трябва да са по 3.6 всяка - последователно свързани дават 7.2 V. Друг е въпроса че и новата (разбирайте втора ръка) също няма да е с читави батерии ама няма как. Тук е момента да изкажа специални благодарности и хвалебствени слова за колегата bsdnikolov за оказаното съдействие и помощ. Благодаря колега без теб до никъде нямаше да стигна. Ето и снимки на поразиите по сирената 

post-96481-0-90591400-1440520263_thumb.j

post-96481-0-49756400-1440520280_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...