Jump to content

Нов собственик на ц5 А6 2.5 тди


metzger

Recommended Posts

Здравейте,

 

Въпреки проблемите, с които се слави модела, вече съм собственик на такъв. Колата ми трябва основно за ивънградско за това исках да е сравнително икономична голяма и удобна за път и в същото не ми се набиваха много пари за кола заради ужасните условия в БГ (дупки крадци селяндури и т.н.) според мен не си заслужава. Да отбележа че цената за обслужване не ме плаши и обичам да си поддържам колата добре. Иначе мотора е добре познатия 2.5 тди 150 к.с. автоматик комби на 173000км лично си я внесох от Италия (имам близък приятел там който ми я намери препоръча и изпрати). Колата изглежда поддържана и пазена напълно автентична нищо не и липсва(всички кори, пластмаси, всяко болче си е на мястото) изглежда не пребоядисвана и не удряна(тук разбира се може и да е добре направена не знам). Все пак като всяка 15 годишна кочина си има проблеми(не съм очаквал да няма исках здраво и запазено купе и салон другото се прави).

 

И сега по темата, а именно проблемите:

 

1. Смених маслото със 5х40 пълна синтетика на репсол - при смяната се видя че има теч на масло, веднага се сетих за филтъра за картерни газове, според човека, който го сменя теча изглежда от пробката, сменихме я заедно с дифтунга и позабърсахме да видим дали пак ще тече и от къде със сигурност.

 

2. Да сменя ли въпросния филтър задължително или да проверя първо картерното налягане и ако е нормално да не го пипам ? Ако го сменям да сложа ли пластмасовия (ако някой може да ми каже парт номера) или да си сложа оригинален по номер на рама ? И ако слагам пластмасовия пасва ли си точно или трябват някакви оптимизации :)

 

3. Проблемите със дебитомер и горивна помпа - има ли някакви признаци да ги хванеш предварително или просто те оставя на пътя ? Какви са препоръките да се намали вероятността за проблем с някой от тях (смених въздушния и горивния филтър)

 

4. Ако приемем че са реални километрите да сменя ли маслото в скоростите и до колко е спешно ?

 

5. Като е студена пали от раз, но като е топла върти 3-4 секунди, това проблем ли е и какво може да е ?

 

6. Щората на багажника скърца много дразнещо и като друсна в дупка и се прибира :D Има ли лек за това ? И при повече вибрации (паветата на Дондуков например) прискърцват и корите на вратите. 

 

7. Съвети за поддръжка на колата всичко което трябва да сменям и е необичайно(масло филтри ремъци това ясно) (ако някой има user manual да ми прати ще съм благодарен)

 

Благодаря предварително.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,2. Сменяй задължително
3. Дебитомер - гледаш стойности през VCDS - там е указано над колко трябва да са, ГНП  може да умре от раз, без симптоми
4. Не е спешно, след смяната може да отвориш кутията на Пандора
5. Най-добре с пренаписване на съответната таблица в компа (примерно съчетано с ремап на мотора), но колеги тук са го решавали през VCDS, разрови из "Дизел"-секцията
6. Като видиш колко пари им искат на тия платинени щори, ще ти мине :)
7. АКБ - информацията е доста разхвърляна, но се намира  всичко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,

1,2 да слагам ли пластмасов и трябват ли преработки за него или да си сложа оригиналния по рама ?

6. Тя щората си е здрава просто скърца (мисля да я посмажа със силиконов спрей да видя какво ще стане) а за прибирането при друсане си е дизайнерски "бъг" и да я сменя все тая, сестра ми има а4 2003та и е същата работа. Въпроса е ако има някакъв лек за който не знам :)

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щората ми за 6г. не се е прибирала сама, не знам ако караш off road може и да е нормално. За скърцането облепил съм двете крачета, които се закачат за кората в багажника и вече няма помен от скърцане.

 

3. Проблемите със дебитомер и горивна помпа - има ли някакви признаци да ги хванеш предварително или просто те оставя на пътя ? Какви са препоръките да се намали вероятността за проблем с някой от тях (смених въздушния и горивния филтър)

 

Дебитомера не може да те остави на пътя. В най-лошия случай му откачаш буксата и си караш

 

п.п. сега видях, че си автомат и там май не може да се кара с откачен дебитомер, но пак можеш да се предвижиш.

 

п.п.2 За филтъра за картерната вентилация е добре да го смениш преди да се е запушил. Ако не пуши бяло, и като отвиеш капачката на маслото, не подскача и като я махнеш не духа - значи е добре

Редактирано от Krisko_A6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра на картерните газове трябва да може да се сменя без модификации към пластмасов. Аз също не съм виждал щори сами да се прибират, а точно обратното - въобще да не се прибират, трошат им се механизмите и се нацепват пластмасите, та в един момент изтърват. Правил съм опит за поправка с побългаряване на механизма и работеше добре, но като се нацепи корпуса и повече нищо не става. В автоморгите им искат главозамайващи суми, ушите ми са чували и 180лв  :stupid: като търсех за предната ми ц5, накрая си намерих за 30лв от частна обява за кола на части, след 1 година търсене. Виж си захватите откъм 5-тата врата. 

П.П. да не ми се налага да търся пак, че с тоя синия салон ще е мисия невъзможна... :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то карането в БГ често граничи с офроуд :) ама не, карам си нормално просто от време на време от вибрации или дупка се откача и се прибира. Не съм видял да има нещо счупено по нея.

С какво я облепи за да не скърца, някакво фолио ? Аз пръскам спрей за табло ама като поисъхне и пак се разкърцва

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене скърцаха крачетата, които се закачат към корите в багажника (беше им се изтрило покритието), облепих ги с изолирбланд и няма скърцане вече доста време :) 

При някои скърцат корите в багажника, пробвай да покараш със отворена щора и ако не скърца е от крачетата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5. Току що взех моята от сервиза имаше същия проблем. Тествали са горивната система първо с налягане - нямала е проблем. След това са я "вакумирали" и е изпускал някакъв клапан в резервоара. Сега проблема е оправен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера не може да те остави на пътя. В най-лошия случай му откачаш буксата и си караш

 

п.п. сега видях, че си автомат и там май не може да се кара с откачен дебитомер, но пак можеш да се предвижиш.

 

Ц на аФтомат нИ става :) Аз съм пробвал :)

 

Светват всичките PRND432 ( в моя случай ), минава в някакъв сервизен режим и неще да върви :)

В смисъл не качва обороти и седи на 3та ли беше :)

Редактирано от d00mEr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...