cooyote Публикувано 21 Март 2016 Доклад Share Публикувано 21 Март 2016 Колеги, цяла зима сензорите за TPMS-то ми бяха на тавана в джантите с летните гуми (17-ки), като съответно със зимните (16-ки без сензори), TPMS лампата ми светеше постоянно... Днес върнах летните гуми с джантите със сензорите, но лапмата на таблото още свети. Ресетнах с бутона до ESP OFF, но лапата се върна веднага след това... 1. Има ли как, по-генерално да ресетна сензора (освен бутона на таблото) ? 2. Ако 1. не помогне, каква е процедурата да разбера на коя гума е заминал сензорът, без да ги сменям всичките ? P.S. за да изкючим това като вариант, нито една гума не е спаднала Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2016 Доклад Share Публикувано 21 Март 2016 VCDS. Той ще каже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cooyote Публикувано 21 Март 2016 Автор Доклад Share Публикувано 21 Март 2016 (Редактирано) Преди 12 часа, bsdnikolov написа: Цитиране на предходно мнение! Мислех днес да го тествам, но кабела ми е много китайски и му се ядосах колко време го чакам... Иначе, ще ми каже ли къде точно е кофти сензорът ? Редактирано 22 Март 2016 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Март 2016 Доклад Share Публикувано 21 Март 2016 Като се закачиш, ще разбереш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 21 Март 2016 Доклад Share Публикувано 21 Март 2016 Нещо генерално си се объркал! В A3 8P няма TPMS сензори! TPMS системата работи чрез ABS/ESP сензорите. В гумите/колелата няма нищо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bozhan Публикувано 22 Март 2016 Доклад Share Публикувано 22 Март 2016 Колегата е обяснил принципа на работа на системата, като "ресетването" става със задържане на бутона за няколко (3-5) секунди. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 22 Март 2016 Доклад Share Публикувано 22 Март 2016 За пълнота добавям - или при липса на TPMS бутон както е при по-късните МоделГодини, ресетването става от съответното подменю в менюто на таблото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cooyote Публикувано 23 Март 2016 Автор Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 14 hours ago, bozhan said: Колегата е обяснил принципа на работа на системата, като "ресетването" става със задържане на бутона за няколко (3-5) секунди. Това със задържането оправи 'проблема. 3-4 секунди задържах копчето и лапата угасна.. Благодаря за асистенцията On March 21, 2016 at 1:48 AM, Moonland said: Нещо генерално си се объркал! В A3 8P няма TPMS сензори! TPMS системата работи чрез ABS/ESP сензорите. В гумите/колелата няма нищо. Защо тогава със зимните гуми/джанти лапата за TPMS светеше постоянно ? На 99% съм сигурен, че съм задържал ресет бутона на таблото без резултат.. И другото, което ми е интересно, как сензорът за ABS/ESP отчита налягането в гумата ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 23 Март 2016 Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 Защото измерените стойностите са били извън зададените като базови и съответно ти сигнализира, че налягането ти е грешно. Прия всяка смяна на летни със зимно и обратно трябва да ресетваш TPMS-а, колелата са съвсем различни като характеристики. На втория ти въпрос - доста просто. Всяка промяна в налягането променя диаметъра на колелото макар и с малко. Всяка промяна в диаметъра променя оборотите на колелото за дадено разстояние. Всяка промяна в броя обороти за дадена отсечка на определено колело се следи от ABS сензорите и задейства сигнализацията, че има нещо гнило с налягането, т.е. имаш проблем в съответната гума. Необходими са по спомен 0,2-0,3 бара разлика за да се задейства "алармата", т.е. когато налягането на дадена гума падне с поне толкова, диаметърът се променя достатъчно за да е сигурно, че имаш проблем. При по-късните МоделГодина изписва дори в коя от 4-те гуми е диагностициран проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasko7878 Публикувано 23 Март 2016 Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 Мисля,че въпроса ми е свързан с темата! Може ли да се ретрофитне тази екстра,който я няма фабрично и ако може как и какво ще е нужно? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 23 Март 2016 Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 Да може и то относително просто и с минимална инвестиция. Нужен е само TPMS бутона и кабел до ABS контролера. И разбира се софтуерна активация накрая. Правили сме го с няколко колеги тук. Изключение правят само най-първите A3 8P произведени 2003/2004, които са още със съвсем стар контролер, който не поддържа TPMS. От МГ2011 пък ретрофитът става по друг начин тъй като вече няма TPMS бутон. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasko7878 Публикувано 23 Март 2016 Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 хм,моята е точно 2004 год.!как да разбера(нямам под ръка vcds) дали контролера ми поддържа тази функция? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venomcorp Публикувано 23 Март 2016 Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 И моята е от първите....значи нямам вариант за ретрофит. Sent from my LG-D855 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 23 Март 2016 Доклад Share Публикувано 23 Март 2016 Трябва да се знае номера на контролера... За което ще ти трябва VCDS. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване