Jump to content

TPMS лампа


cooyote

Recommended Posts

Колеги, цяла зима сензорите за TPMS-то ми бяха на тавана в джантите с летните гуми (17-ки),

като съответно със зимните (16-ки без сензори), TPMS лампата ми светеше постоянно...

Днес върнах летните гуми с джантите със сензорите, но лапмата на таблото още свети.
Ресетнах с бутона до ESP OFF, но лапата се върна веднага след това...

 

1. Има ли как, по-генерално да ресетна сензора (освен бутона на таблото) ?

2. Ако 1. не помогне, каква е процедурата да разбера на коя гума е заминал сензорът, без да ги сменям всичките ?

 

P.S. за да изкючим това като вариант, нито една гума не е спаднала

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 12 часа, bsdnikolov написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Мислех днес да го тествам, но кабела ми е много китайски и му се ядосах колко време го чакам...
Иначе, ще ми каже ли къде точно е кофти сензорът ? :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е обяснил принципа на работа на системата, като "ресетването" става със задържане на бутона за няколко (3-5)  секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пълнота добавям - или при липса на TPMS бутон както е при по-късните МоделГодини, ресетването става от съответното подменю в менюто на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, bozhan said:

Колегата е обяснил принципа на работа на системата, като "ресетването" става със задържане на бутона за няколко (3-5)  секунди.

 

Това със задържането оправи 'проблема.
3-4 секунди задържах копчето и лапата угасна..

 

Благодаря за асистенцията ;)
 

On March 21, 2016 at 1:48 AM, Moonland said:

Нещо генерално си се объркал!

В A3 8P няма TPMS сензори! TPMS системата работи чрез ABS/ESP сензорите. В гумите/колелата няма нищо.

 

 

Защо тогава със зимните гуми/джанти лапата за TPMS светеше постоянно ?
На 99% съм сигурен, че съм задържал ресет бутона на таблото без резултат..

И другото, което ми е интересно, как сензорът за ABS/ESP отчита налягането в гумата ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото измерените стойностите са били извън зададените като базови и съответно ти сигнализира, че налягането ти е грешно. Прия всяка смяна на летни със зимно и обратно трябва да ресетваш TPMS-а, колелата са съвсем различни като характеристики.

На втория ти въпрос - доста просто. Всяка промяна в налягането променя диаметъра на колелото макар и с малко. Всяка промяна в диаметъра променя оборотите на колелото за дадено разстояние. Всяка промяна в броя обороти за дадена отсечка на определено колело се следи от ABS сензорите и задейства сигнализацията, че има нещо гнило с налягането, т.е. имаш проблем в съответната гума.

Необходими са по спомен 0,2-0,3 бара разлика за да се задейства "алармата", т.е. когато налягането на дадена гума падне с поне толкова, диаметърът се променя достатъчно за да е сигурно, че имаш проблем.

При по-късните МоделГодина изписва дори в коя от 4-те гуми е диагностициран проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да може и то относително просто и с минимална инвестиция. Нужен е само TPMS бутона и кабел до ABS контролера. И разбира се софтуерна активация накрая. Правили сме го с няколко колеги тук.

Изключение правят само най-първите A3 8P произведени 2003/2004, които са още със съвсем стар контролер, който не поддържа TPMS. От МГ2011 пък ретрофитът става по друг начин тъй като вече няма TPMS бутон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...