Jump to content

Постоянно работеща задна чистачка :@


Boltar

Recommended Posts

Здравейте, колеги и Христос Воскресе! ? Преди си измих колата и след като се качих и пуснах задната чистачка да изчисти водата от стъклото тя не пожела да спре... [emoji35]

Преди това не е имала никакъв подобен проблем. Когато я запалих след като я измих също нямаше проблем, но след като я пуснах и сега не спира на която и да е степен на лосчето за задната чистачка.

Имате ли идея от какво може да се е получило това(този бъг). Аз се надявам да е влязло вода от накъде и да е направило късо. И като изсъхне да спре. Но това си е само лично предположение... МОЛЯ ЗА ПОМОЩ! [emoji4]

ecdeda141ece713aa18f96136a2e1e98.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, колега! Ще поизчакам да отминат тия дъждовните дни и другата или края на тая седмица ще я оставя колата да я попече малко слънцето. Надявам се да изсъхне и да се оправи(въпреки, че това е електроника и като един път откаже от вода не повтаря да работи, нооо надеждата умира последна :hilezh:). Просто искам да мине без разглабяния и да давам пари за ново моторче.

А в случай, че ми се наложи (не дай си боже) колко пари струва в Проше? :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Boltar написа:

А в случай, че ми се наложи (не дай си боже) колко пари струва в Проше? 

Не е нужно да я купуваш от Порше. Моторчето се произвежда от Valeo. Едно ново в е-вау струва около 110 лева. Ако потърсиш при български представители, цената ще е близка.

 

P.S.

От известно време се замислям да се докопам до едно изгоряло моторче и да му снема електригеската схема. Би било полезно, да имаме лек и за това, без да се налага смяната му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Оф сори, че пиша в темата на колегата ама сутринта тръгвам за работа вкарвам задна скорост да излезна и нали задната чистачка се пуска отиде до горе и така си и остана. Не иска да мръдне повече....(мислех, че на мене няма да ми се случи като съм чел за тия проблеми ама не е така :D ). Та при всеки е нещо различно като чета от темите ама при мене като пробвам да задържа да я пусна пръска течност чистачката не мърда и един сантиметър, също така като оставя лостчето на долу да работи на интервали се чува някакво единично цъкане(не разбирам предполагам е реле или знам ли), обаче чистачката пак не мърда и си стои вдигната нагоре. Та въпроса ми е на 100% ли ми е изгоряло моторчето или има шанс да е от нещо друго. Намерих преди малко от един пост на Пламен, че бушона е номер 41 та ще го видя довечера него макар, че ме съмнява. И последно някой вече не им ли намери цаката на тия чистачки :D

Редактирано от Иван Лютов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е спряла на средата и не мърда, много е вероятно да е заминал бушонът. Но за да изгори, ще има и защо.

На мойта чистачка и е в много лошо състояние оста и механиката,  но пък си работи безотказно. Оправих и О-пръстенът и я изчистих хубаво вътре. Но уви, това че се е пълнила с вода е довело до лоша корозия на механиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си ако е заминал бушона просто ще го извадя и няма да слагам друг, докато не се види от какво е станало. Така и така аз тая чистачка не я ползвам или нещо супер рядко. Тука последно време ни удави с тия дъждове и предполагам, че при мене е същата работа като при тебе.. пълнила се е с вода сигурно.

Редактирано от Иван Лютов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да я купуваш от Порше. Моторчето се произвежда от Valeo. Едно ново в е-вау струва около 110 лева. Ако потърсиш при български представители, цената ще е близка.

 

P.S.

От известно време се замислям да се докопам до едно изгоряло моторче и да му снема електригеската схема. Би било полезно, да имаме лек и за това, без да се налага смяната му.

Днес ходих до Auto Kelly и ми казаха 169лв. И звънях на една морга и ми каза, че има моторче, но е от 2008. Въпросът ми е, дали ще стане като е от преди фейслифта и, дали са дщеднакви? [emoji4]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става. С годините въвеждат подобрения по изпълнението и повишаване на надеждността им, но са напълно съвместими двупосочно. В момента ако отидеш в представителството, ще ти продадат за А3-ката ти моторче с номер 8R0 955 711 C, което се поставя на Q5 след май 2015-та. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Boltar написа:

Въпросът ми е, дали ще стане като е от преди фейслифта и, дали са дщеднакви? emoji4.png

Като звъниш по моргите, не е задължително да търсиш точно от 8Р. Ето ти списък на колите, които ползват това моторче: А също, ето и номерата на моторчетата през годините:

 

 

 

 

Ето и номерата на моторчетата през годините. Всяко едно от тях става за колата ти. Но колкото по-нова ревизия е, толкова по-добро би трябвало да е от гледна точка на надеждността (предполагам):

8Е9 955 711 - заменено на 01/09/2001 с:

8Е9 955 711 A - заменено на 01/10/2003 с:

8Е9 955 711 B - заменено на 01/01/2005 с:

8Е9 955 711 C - заменено на 01/02/2007 с:

8Е9 955 711 D - заменено на 01/06/2007 с:

8Е9 955 711 E - заменено на 01/12/2014 с:

8Е9 955 711 G - заменено на 01/05/2015 с:

8R0 955 711 C

+

8R0 955 711 A

8R0 955 711 B

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее колега златен си! Благодаря много! Утре ще мина през тая морга да видя, дали някой от тези номера съвпада и ако е така ще го взема! Че от моргата ми каза тоя 35лв. Къде са 170, къде са 40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дава ти го за без пари. Ако има още едно, свирни. Тук в София по моргите им търсят по 80-тина лева :stupid:

Най-вероятно ще е с номер  8Е9 955 711 Е. Взимай го смело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, здравейте и добър вечер. :) Искам да ви кажа, че проблемът при мен е дошъл от вода изпусната от това пластмасовото където влиза маркучлето за течността. Наводнява контролера и от там той се побърква. Отворих я там където е зъбното колело измих старата грес смесена с ръжда и сложих нова. Подсуших и накрая просто неутрализирах маркучлето за течността и сега просто няма да имам вода към задната чистачка, но пък ще имам чистачка. Лека нощ! ;) Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До болка позната детска болежка на тези моторчета. Смени си О-пръстенът, за да можеш да си ползваш и задната пръскалка.

Ето и моят опит с въпросното моторче:

Цитат

В неделя, докато се поразхлади малко, реших да се заема най после с пустата задна чистачка.

..........................................................

..........................................................

.........................................................

По-интересен се оказа въпросът с протичащите моторчета. При този тип моторчета (8Р), от Ауди са си взели поука (в сравнение с 8L) и оста през която минава водата е метална, дебела и с поне 2мм стена. Но, моторчетата отново протичат......

При мен, имах поставен о-пръстен, с размери 9,5мм вътрешен диаметър и 15 мм външен.

 

IMG_20150614_150648.jpg

IMG_20150614_150449.jpg

 

Но при обратното сглобяване на моторчето, нещо не ми допадна. Там, където о-пръстена ляга, имаше ненормално голямо напрежение. Загледах внимателно о-пръстена и установих, че се мачка. След по внимателен оглед на капака, ми направи впечатление, че улея предвиден за о-пръстена е с по-малък външен диаметър от този на поставения там о-пръстен. Явно някой вече бе ремонтирал моторчето и поради невъзможността да намери правилния о-пръстен е сложил най-близкия.

 

IMG_20150614_153522.jpg

 

Ето поглед от близо, на леглото на о-пръстена. Най външното легло е предвидено за него.

 

IMG_20150614_153527.jpg

Screen_Shot891.png

 

На шублер, външния диаметър на леглото ми излезе 12 мм. А оста е с диаметър 10 мм. Значи, правилния о-пръстен трябва да е 10х1 (10 милиметра d1, 1 mm d2, 12 mm външен диаметър). Явно е, че този о-пръстен им е слабото място на моторчетата. Видно, ресурсът му на живот не е много голям.

 

 

Цитат

Най-хубавото е, че за подмяна на о-пръстена (в случай че на някой му даде фира и моторчето не напълни с вода), не е нужно да се сваля самото моторче. Капачето е на 5 винтчета, които се свалят както си е моторчето на вратата на багажника.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене се оказа, че вътре е ръждясало, а моторчето е здраво и беше блокирало и не мърдаше. Изчистено е вече и заработи отново :D Явно тия дъждове не са му повлияли добре дано вече не се разваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Колеги, при мен на а4-ка със същото моторче проблема беше същия, не работеше. Вчера отворих моторчето, вътре беше уникален мазгоч и всичко беше клеясало, със доста усилия изтистих всичко, смених опръстенчето цитирано в предходния пост гресирах, чистих и платката на управлението защото беше побеляла от долната страна (явно се е позадържала водичка и там). Имах надежда че ще потегли без особенйи драми но уви... Чистачката заработи, но явно платката на управлението е дала фира и моторчето върти постоянно. Има ли ваиант да поправя дефекта или трябва да се сменя с ново моторче?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...