Jump to content

Проблемен датчик АБС


bat_zdravko

Recommended Posts

Здравейте,

 

след поредица опити да намеря читав сервиз от препоръчаните във форума, който да ми е по маршурта що годе, попаднах на човек само с положителни мнения тук и в Шкода форума. Тази сутрин му оставих колата, за смяна на носачите отпред и преди малко си я взех с нетърпение и щастие, че имам нова предница и шофирането ще е пак удоволствие. Не ме уплаши цената за труда и с кеф платих на човека, колкото поиска, даже му се изкефих на отношението, че закара колата в друг сервиз на баланс на моста вместо мен.

 

Щастието трая само няколко мига обаче... на излизане от двора, където беше сервиза, лампата за АБС-а светна, а човека точно си беше тръгнал. В къщи я закачих на компютъра и изненада, ABS датчик на предно-ляво колело. Точно това колело, на което, за да свали и подмени кормилен накрайник, го заварил или изрязал - не разбрах. Погледнах часовника на колата, не беше мръднал на секунда т.е. при рязането/заваряването не е бил откачан акумулатора. И това го прави човек, който се занимава със заварки и изпускателни системи т.е. ежедневие му е...

 

Съжалявам, че се отплеснах, минавам по същество - явно е заминал датчика, защото нулиране на грешки не помогна. Утре сутрин съм при него за рекламация, но ми предстои път в Сряда и моля за информация - къде се намира датчика на ABS-а, лесно ли е да се смени и ако някой има ориентировъчна цена.

 

ПП Колата е Ауди А4 / Б5 2000г. 1.6 74кв. (ANA код на двигател). Всякаква информация и помощ ще ми е полезна и ще има бира от мен (или пък Узо, ще се разберем), за да реша проблема със светещият АБС, без да правя компромиси със сигурноста си.

 

ПП2 В един от прехвалените сервизи ми държаха колата четири дни, за да ми кажат, че проблема с тропането бил от... тампони на амортисьори?!?! Взеха ми 40лв за диагностика, без да си свършат работата, но пък изпуснаха над 200-300лв за други ремонти. Сладурите са в Дружба 2, ето ТОЯ Бош сервиз - да ги знаете, какви селски тарикати са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

излишни емоции, а обикновено датчика е чисто и просто неправилно поставен, или е далече, или прекалено близо до гривната, или е откачан и е забравена буксата. Датчик трудно "заминава", освен ако не е трил дълго време в гривната. Вдигни колата на крик, свали джантата, погледни отзад зад главината за кабел, проследи го и ще видиш датчика(на самата главина, близо до карето). Ако не е клеясъл го издърпай внимателно с леки въртеливи движения, после го натисни до отказ(опира до гривната) и го издърпай около милиметър до два(максимум) навън, това му е работното положение, чисти се грешката, врътни едно кръгче и ако тогава даде отново проблем, вече се мисли кое-какво.

А да, проследи кабела към купето, влиза някъде в подкалника и там има букса, провери и нея, лесно е.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, NIKO написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Благодаря замнението, ще почерпя бира, ако се срещнем :-)

Утре сутрин ще го погледнем с човека, който сменя окачването, все още му вярвам. И вече се успокоих малко, че няма логика да изгори един датчик, а другите да са ОК, ако е от заварка. Надявам се да бързо да оправим системата, че в Сряда пътувам на 2000км. и ще ми трябва.

 

ПП 3 Умишлено не казах, кой ми сменя окачването - още реално нямам оценка на ситуацията и не искам да сгреша от бързане. Но за тия от БОШ, които съм посочил, държа на мнението си и публикувам впечатлението си, че не се отнасят сериозно към по-евтините коли. За да не се излъже някой в очакванията си. Може да са добър сервиз, доста скъпи коли имаше чакащи, но не понасям някой да взима пари, без да предоставя насреща нищо.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът се оказа разместен датчик и е вече отстранен - моля модераторите да изтрият темата, ако сметнат за необходимо.

ПП От днес вече захлади и тествах парното, струва ми се обаче, че включва и климатика едновременно с топло-то, което товари мотора, не топли, качва разхода и очаквам гръмнал климатик скоро... Дано да си въобразявам, но някой знае ли как се диагностицира такъв проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • VBI locked this topic
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...