Jump to content

Ел проблем А6


TOSCH

Recommended Posts

Неочакван проблем с А6 една сутрин.Изчезнаха ми ел стъклата ,плафоните не светят и ми показва на дисплея, че всички врати са ми отворени ,а не е така.Колата е А6 С5 1998 г. 1,9 TDI 110 коня.Ако някой знае нещо по въпроса моля помагайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За симптомите които описа трябва да е той, но винаги има изключения. След като го извади проблема оправи ли се? Провери ли за корозирали букси? Корпуса на самия модул се отваря с тънка отвертка или малък нож. Може отвън да изглежда сух а отвътре влагата да му е разказала играта. Гледай за електро-корозия и студени спойки (последните са много трудно забележими). След отваряне на модула при затварянето гледай да го запечатиш с нещо (примерно изолирбанд) за да не влиза вода в него или поне по-трудно да се наводни.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих го беше като нов- никаква влага нямаше вътре на платката.Буксите и те нямат корозия.Взех друг модул със същите номера и букви и го сложих ,но греда.Пак ми дава всички врати отворени +ново не работи и централното.Не ми е ясно като се постави друг модул трябва ли му някакво обучение или трябва да си тръгне сам? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва му кодиране и обучение на ключовете към новия модул. Това обаче, че и новия модул ти дава че всички врати са отворени ми е леко притеснително :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си го обясня как би могло да се получи това и то отведнъж при теб. Виж да бе една по една вратите да дават фира - ок. Проблема е ясен - микроключета или кабелите във гофрето между вратата и колонката, но отведнъж всички врати ?! Това е странно. Най добре е ако имаш кабел за диагностика да провериш какви грешки имаш записани в модула Central Locks. Следващия момент е чисто експериментално да свалиш един от механизмите на бравите. Препоръчвам ти да избереш този на предна дясна врата (най лесно се сваля и не изисква сваляне на рамката на прозореца). Микроключето което те интересува е извън механизма на бравата и се сваля много лесно.

zc_1327zc-102.jpg

Премахва се металната скоба, която оградих в червено и микрето просто се изважда. При включен конектор към бравата и демонтирано микроключе може да опиташ просто да притиснеш бутончето по-силно или направо да го разглобиш внимателно, да го почистиш и да го напръскаш с контактен спрей. Ако при натискане на бутона на ключето ти изчезне индикацията, че тази врата е отворена, то проблема е ясен. Това че не изчезва индикацията за отворена врата обаче не бива да те отчайва. 

Отвътре бравата изглежда така - 

latchmechanism.jpg

има още две (или четири в шофьорската врата) ключета които също създават проблеми, но по рядко и за тях ще разбереш дали работят само с диагностика или измерване на платката с мултицет. Това което трябва да направиш е следното - разкачаш конектора от бравата взимаш мултицет и го настройваш за измерване на верига, и замерваш на пиновете дали ключето работи нормално. За съжаление в момента съм на работа и не мога да проверя кои точно пинове на конектора отговаряха за това ключе, но утре ще проверя и ще кажа. Ако има някой с ELSA под ръка може да го провери и да каже защото има разлика за различните врати.

Редактирано от katsi86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, за това казвам,че е странен проблема и всичко води към повреден комфорт модул, но ... винаги има изключения. Най добре провери има ли записани грешки в модула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си релетата под волана най голямата кутийка, черна и продълговата,стъклата се управляват от тях

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поставям друг модул и ми дава ,че вратите пак са отворени и не ми заключва и централното.Явно трябва обучение на другия модул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах същия проблем преди няколко седмици. 

Реших го като смених бушона на ел.стъклата, той е 1 за стъклата и плафоните. Мисля,че беше номер 15 по схемата, но провери пак за всеки случай.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ,малко яснота по моя проблем.Беше ми изчезнал минус на всичките тези джиджавки/по неясна за мен причина/.Благодаря на всички, които помогнаха!Темата вече е за коша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да питам ,защото един майстор ми реши проблема.Ще пиша като разбера къде е бил прекъснат минуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Очакваме да разберем, за да може темата да е полезна и за останалите, който се сблъскат с този проблем :zustimm:.

Редактирано от katsi86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • 2 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...