Jump to content

Audi A6 4F Solar Sunroof Retrofit


kainy

Recommended Posts

Понеже утре така или иначе ще разглобявам, че нещо се наводнява под седалката, реших да свърша и механичната част по слагането на соларен шибедах. Това общо взето е лесната част.

 

Сложната част, където ми трябва малко помощ, е да схвана точно как работи свързването на шибедаха с вентилатора. Наличието на само 2 жички изглежда супер просто, но ме бърка една подробност. Като гледам схемите в ELSA (всичко което намерих е прикачено към поста) Масата си се връзва някъде, докато плюса (9V) отива директно в едно от релетата (позиция 6) под капака в ляво пред шофьора, откъде продължава към вентилатора. Т.е. връзката от релето до вентилатора си я има, а кабелчето от соларния шибедах изобщо не минава през климатроника, а предполагам въпросния се кодира че има соларен шибедах, така че да превключва релето когато колата е на контакт да ползва 12V, а когато не е, да ползва 9-те волта от шибедаха. В този ред на мисли само трябва да изтегля 9-те волта до релето и съм готов? Плюс включването на екстрата с vag-com-a.

 

Електротехника учих за последно преди 8 години в университета, така че срам не срам, си нямам пълно доверия в четенето на схемите, така че всяка помощ ще ми е от полза :)

Audi A6 solar contact housing repair kit.pdf

Audi A6 solar contact housing.pdf

Audi A6 solar sunroof fitting location 17h 805-2.pdf

Audi A6 solar sunroof fitting location 17h 805-9.pdf

Audi_A6_SunRoof_Current_Flow_Diagram.pdf

Audi_A6_SunRoof_Current_Flow_Diagram_2.pdf

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр,

 от  схемите които си приложил:

соларния панел С20 е вързан към J355 (соларния модул) и от него единия кабел кафяв на (-) маса а червения (+) плюс се вързва на 6-ти пин на букса ''А'' на модула на климатроника J255.

забравих! ако ще пускаш нови кабели, трябва да са 2,5мм2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не трябва да пускам нищо до релето или до вентилатора, а само до климатроника и от там той си поема нещата. Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, kainy said:

Значи не трябва да пускам нищо до релето или до вентилатора, а само до климатроника и от там той си поема нещата. Благодаря :)

Да, по схемата, която си приложил е  така!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Как си лети времето, ама поне май ще успея да го свърша тоя ретрофит преди да почне жегата :D

 

Та, днес приключих с механичния монтаж на шибедаха. Драмата, както бях споменал в друга тема, беше общо взето че капака на соларния беше в различен цвят (бял) от тована с който съм в момента (черен) и плана ми беше да разменя капаците просто, нищо че сегашния ще си седи с дръжката за местене, докато при соларния шибедах реално не може да се отваря ръчно.

 

Оказа се обаче че двата капака не са взаимно заменяеми и стигнах до там да претапицирам капака на соларния шибедах. За щастие намерихме същия плат и си стана перфе.

 

Кабела са ми го пуснали до под волана и скоро ще я карам да го връзват - понеже сложих и седалктие с подгряване ще трябва да сменям целия климатроник модул, та тамън 2 в 1 :)

 

Но естествено не може да се мине без няква драма :) Проблема в момента е, че шибедаха не се отваря/затваря правилно и позицията на врътката не отговаря на това което прави шибедаха. Например за да е правилно затворен е на позицията точно преди тази в която трябва да бъде или като е напълно отворена позицията не отива до края. Намирах само някакви стъпки за ресетване и исках да питам дали с тях трябва да се захващам, или нещо механично по моторчето се напасва или през VCDS трябва да се адаптира?

 

Quote

Procedure is only for an already installed sunroof, (for new sunroof contact me)
1) Remove the interior light. Leave the rotary switch connected. Set the rotary switch to position one or two(comfort or fully open positions). During opening of the sunroof panel, remove the power supply plug of the sunroof motor. Switch off the ignition and remove the key.

2) Turn the sunroof rotary switch to position zero (closed). wait 30 seconds. Reconnect power supply plug to the motor and switch on ignition.

3) Turn the rotary switch quickly from closed to any open position and go back to closed position. Wait until the sunroof panel is closed and the clicking of the relay can be heard from the sunroof motor

4) within the next 5 seconds, pull the rotary switch (pull the lug of the ****). Hold the pulling function until the sunroof tilts, opens, and returnes to the closed position. It may take 8-10 seconds for roof movement to commence.

5) after the programming switch off the ignition for at least 15 seconds. 

6) Check sunroof's functions,


Enjoy!!!!!!!!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Най-сетне мога да се похваля, че ретрофита е успешно завършен :) Както и се предполагаше, като части трябва само самия шибедах. Всичко останало е прекарване на малко жици през редица модули, релета и прочие (подробностите са добре описани в ELSA).

 

Тамън успях да хвана топлото време :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kainy Не успя да прехвърлиш подвижната щора от обикновения шибидах нали?

Само това ме спира да ретрофитна и аз, понеже често си я дърпам при затворен шибидах :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То няма смисъл понеже през соларния не може да виждаш заради батериите. Аз исках да я прехвърля, само за да не претапицирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

@kainy: каква е разликата лятото с и без соларен люк? Предлагат ми един за 400лв, не знам дали си заслужава. И колко разправия е да го ретрофитнеш при твоя човек :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е някаква фрапираща. Няма да влизаш на 25 градуса в колата, когато вънка е 35 :) Истината е, че най-добре се усеща разликата, когато си го ползвал известно време и после се качиш в кола без. На сухи данни излиза че разликата е едва няколко градуса, но целия номер е че въздуха в колата се върти и не е толкова запарено. Освен това климатика после обръща температурата доста по-бързо. Ако ме питаш мен си заслужава всяка стотинка. Това ти го казва човек, който попринцип има огромна нужда да вижда през шибедаха, понеже седя почти на задната седалка и не виждам светофарите :D, но въпреки това предпочитам солара пред опцията да гледам през стъклото :)

 

За ретрофитването, определено не е разправия, още повече като вече е правено веднъж. Трябва да го питам, колко би струвало, че при мен бяха много неща и не сме ги разбивали :) Разправията е само ако капака на шибедаха вътре е друг цвят спрямо тавана ти, че ще трябва да се претапицира.

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...