Jump to content

Авариен режим и грешка P0299 при А3 2.0 TDI 16V 2004 BKD


Рали

Recommended Posts

Здравейте,
прерових форумите за такива теми и изчетох поне 20, включително на английски, но не открих нищо конкретно и изчерпателно, поне за същия двигател като моя, та реших да отворя нова.
Преди време ми светна лампата за проверка на двигателя и от тогава тръгнах по мъките и по "майсторите". Всеки път когато минавах 2200 оборота колата влизаше в авариен режим и трябваше да я рестартирам. Започнах да карам като бабичка!!
Диагностиката показа грешката която съм посочила (P0299), казаха ми че бил EGR клапана, почистиха го, казаха че затваря добре, но уплътнителните гумички на маркучите били заминали, тук не ги намерихме, искат да ми продадат целите маркучи, та сложиха силикон за сега, като се прибера в България ще ги търся.
След почистването колата беше по-добре, но не дърпаше както трябва, тромава и пак влезе в авариен след известно каране на високи обороти. В друг сервиз отчетоха че WasteGate-а заминал, та го смениха, сега дърпа както трябва и не влиза в авариен дори над 4000 оборота, но на равно, на баир ако я настъпя влиза дори на 2200, явно се затруднява повече, а понякога и на равно, не мога да я хвана точно в какви условия, общо взето когато ѝ скимне.
Казват че турбината ми е уж добре, въпреки че омаслява повече от нормалното. Вече не знам на кой да вярвам и какво да правя. По форумите говорят за N75, дивертер, дебитомер, запушен катализатор. Не ми се иска само да сменям части и накрая да съм дала толкова пари колкото за друга кола. :wall:
Лошото е че ми предстои пътуване и не знам как ще ги мина тези 1700км, надявам се да не причиня по-големи щети. Другата седмица (ако стигна жива и здрава) ще съм в София и ще търся да я качвам на VAG COM, че тук нямаше как.
Дайте съвети и предположения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализаторът е възможен виновник. При мен, въпреки че съм с бензинка, като беше започнал да заминава, при над 140 км/ч оборотите играеха и лампата на чека мигаше. В последствие започна на все по-малка скорост да го прави и на края светна постоянно. Колата спря да върви и не можеше да вдигне над 80.

VAG COM-а ще каже всичко.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, надеждите ми са точно в него, иначе гадаеме! Надявах се някой от форума да е имал еквивалентна случка и да сподели опит, но явно нямам късмет.
Само се надявам да не ме остави на пътя, защото трябва да мина 1700км и няколко държави. А ще съм сама и колата натоварена, не свръх, но все пак..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Описание на грешката:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

 

При теб няма дивертер клапан, той е само при турбо-бензините. Директното сравнение на дизел и бензин определено не е правилно. Това, че кода на грешката е същия, означава, че симптома е същия, но не и проблема/причината.

 

Щом турбото е проверено и е ОК, не би трябвало да имаш проблем да се придвижиш, макар и с ниска мощност. Очаквам резултата от диагностиката с интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, първото което направих е да погледна какво дават в Ross-Tech, но не са категорични и там.

Момчетата казаха че перката на турбото се движи свободно, геометрията е ок и няма голям луфт, ще видим.

Утре вечер тръгвам за БГ, стискайте палци. Като се наспя и пооправя багажа отивам в София, вероятно в Петък, та щом имам резултат ще драсна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...