Jump to content

Проблем с ГНП на 1.9тди 90кс 1З Б4-ка


LUDsAUDI

Recommended Posts

Колата е със стария метален дебитомер  и с 55 пиновото глупаво ЕКУ. 

Предисторията е в един момент с около 1300-1400 оборота попредърпа и светна чека на мотора, изгасих колата, запали и всичко беше наред за около 10-на км след които отново присецвания и пак светване на чека. След това чека остана да свети, но без придърпвания работи равномерно и без прекъсвания, но видимо позагубила мощност. По някое време започна да мига и лампата за подгревните свещи, както и не спира да свети чека на мотора.

При диагностика дава умна дюза и датчика за вода в горивния филтър, буксата му дори не е включена понеже филтъра е без датчик (при даването му на късо не спира да набива грешката), умната дюза дава съпротивление 95ома, което четох е в норми. Прегледана е инсталацията и няма прекъснати кабели, всичко е прозвънено до ЕКУ-то. В момента колата е с дюзи от 110кс (сменени за пробата), които са работили перфектно на друга кола и умната дюза е с показания 102ома и нямам съмнения за тях. Сменяно е Еку-то за проба от работеща кола, дебитомера, стоп машинката и като че ли остава само ГНП-то...

Колата пали, след 15-на сек светва подгрева на свещите и след около 30-на сек светва и чека на мотора, като понякога изгася за около 10сек докато е студена, работи равномерно и не прекъсва. Върви във всички обороти смисъл не забива на 3000 или нещо друго, просто с намалена мощност да речем че са избягали едни 15-20коня от обора. Единствено забелязвам понякога на празен ход оборотите са едни друг път други, но в рамките на 50-60оборота разлика и не ги клати и мени просто веднъж са примерно 850 друг път 900. Колата е милионник и ГНП-то видимо е отваряно някога и има следи от ремонти. В началото на проблема успявах да видя центровката през ВЦДС-а, но последните 3-4 закачания не ми позволява да я видя, смисъл излиза графиката но не излиза моментното местоположение.

Та като цяло съм се насочил към ГНП, като проблема явно е в електрониката му, минах през няколко човека "разбиращи" от дизел и мнението на всички е че точно тая помпа не се ремонтира. Истина ли е тая работа, че офертите които намирам за нея не са никак приятни, възможно ли е да премина към новата помпа от 1З или АФН с излишното гориво отзад. Има ли разлики освен в буксата разбира се, която евентуално трябва да се пренареди, смисъл колата ще работи ли нормално след това ако е възможна тази трансплантация. Има ли човек правил това, смисъл замяна само на ГНП а не трансплантация към цяла инсталация(турбо, дебитомер, еку) от новия 1з или афн. Като цяло всякакви съвети са от полза, ако някой има някакви идеи и като цяло правилно ли съм се насочил към ГНП, то друго мисля не остава де и евентуално алтернативи със замяна от друга, пуснаха ми муха, че от 1.8тдс на БМВ е същата?

038160875-big.jpg038160877-big.jpg038160876-big.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направено е и няма прекъсване по инсталацията. Сменен е и горивния филтър,  последно съм налял и 3-4л бензин в около 30л нафта, подобрение няма... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре налей масло към нафтата, двутактово.

 

Обаче вероятно е потенциометътра в помпата.

 

За водата не е ли датчика за ниво на охладителната течност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално и аз си помислих нещо подобно за датчика, но след кратка справка в Гугъл излиза датчика на горивния филтър, който следи за вода или количество вода или замърсяване и аз нз точно какво във филтъра. Самите горивни филтри за тоя мотор или поне евтините, които аз ползвам нямат датчици на тях и буксата си стои хвърчаща, при замостването и изгасва чека за около 10сек и отново светва, а си мисля че би трябвало от този датчик да светва подгрева, а чек енджина да е от уж умната дюза. Дали обаче ще е замостена буксата или свободна след 10сек си набива същата грешка, оттам се насочих за бъгове в ЕКУ-то и инсталацията, но там всичко е наред. 

Реално не мисля, че остана нещо непроверено освен ГНП, стана карам я 1000км в тоя и вид няма драми ама не ми се хвърля боб кога ще остане на пътя, а и вървежа и не е никак приятен. Не намирам и теми какво има в това ГНП, някой да е отварял да е чистил или правил опити за ремонт. Не ми пречи да хвърлим един поглед, но не искам положението да стане тотално неработещо и да нямам алтернатива а кола паметник, а ако намеря друго работещо това със сигурност ще е на масата за аутопсии. Имам много евтин вариант за ГНП от АФН 110кс, но не съм наясно дали само с преправяне на буксата ще работи коректно, смисъл връзка с ЕКУ и тнт, защото ако трябва да сменям ЕКУ, инсталация, дебитомер, турбо, клапани, вакуми в работна кола за 1000лв е безумие...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...