Jump to content

Не минава на газ


Recommended Posts

От неотдавна имам следния проблем:

След като запаля колата и поработи за кратко на бензин при подаване на газ над 1700-1800 оборота, колата не минава на газ, ключа има опцията автоматично след тези обороти да минава на газ, ако е оставен на междинно положение. Ключа е като този :

https://www.alibaba.com/product-detail/Stargas-Venturi-switch-for-carb-3_50027852750.html?spm=a2700.7724857.main07.204.5ff91be3uslKyi

 

няма нивомер. Колата е моно 90 коня с изпарител АТ90 ако има значение. След като пипна отзад кабелите които влизат в ключа и подам газ над тези обороти, минава на газ но не винаги. Ходих на газаджия, той казва, че не е от ключа, а че трябвало да се "подсили" с още едно реле. Според мен е някаква хлабава връзка преди ключа. Интересното обаче е, че ако ръчно превключа на газ от ключа (след като съм запалил на бензин), светва зеления диод, че е на газ, но не чувам щракването от клапана и е възможно да показва, че е на газ а реално да си е отново на бензин. Ако превключа докрай наляво на бензин и светва оранжев диод и има леко спадане на оборотите в момента на превключването, което ме навежда на мисълта, че минава на бензин. Да търся ли проблема в ключа и хлабава връзка в снопа проводници, който влиза в него отзад или да се доверявам на майстора и да се монтира въпросното реле за 45 лева. Въпреки, че аз вече имам някакво руско реле монтирано отпред в двигателния отсег?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах абсолютно същите симптоми, накрая махнах ключа и си сложих Ц-К ключ за да си командвам газ- бензин. Ей така като теб пипам ключа и е ок. Отварях ключа няколко пъти, не намерих никакъв проблемен елемент. след 1,5 г. Пак имам проблем с газта, но вече не е от ключа. :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извади буксата и виж кой кабел ти пуска клапана. По спомен при мен беше червен и син. Най лесно е да ги прозваниш. Единият трябва да е +, а другият отива на релето което изкл. помпата и включва клапана. Правиш един мост и виждаш какво се случва. Може и направо от релето да ги окъсиш. Когато няма захранване, то е нормално затворено. Респективно когато се захрани превключва контактите си и захранва клапана, като прекъсва помпата.

Редактирано от aby1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червения кабел е захранването на бутона, синия кабел е + 12V към газови клапани, черния кабел е маса, кафевия е + 12V към емулатора на бензиновата дюза (реле за прекъсване на дюзата или бензиновата помпа), а белия кабел е за оборотите. Повечето колеги връзват точно този кабел, белия, чрез намотки към високоволтовия кабел от бобината до делкото и с течение на времето и остаряването на запалаителните кабели, импулса който се предава по бели кабел става с все по силен волтаж. Процесора в копчето не създаден за големи пикове на този импулс и се бъгва от където се започват и точно тези драми, които си описал. Правилното връзване на този кабел при този мотор е с кабелна обувка на пин 1 на запалителната бобина. Съветвам те преди да смениш копчето, да провериш къде и как е вързан бели кабел и да го свържеш по начин който ти описах.

Изпратено от моят BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на МОБИКОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за подробните обяснения, ще се опитам да подскажа на майстора какво да направи, защото наистина имам намотан кабел около високоволтовия кабел от бобината и преди година имаше проблем, като се напълни с газ до горе не превключваше на газ самата кола (минава на газ, като не се чува клапана да включва и колата забива предница). Спряна ми е бензиновата помпа при работа на газ и вероятно релето, което имам е за нея (руско реле), ако има значение.

Още веднъж благодаря за съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Муцев при мен намотаният кабел беше жълт, кафевият и белият не играеха. За синият не си спомням какво беше вързано, но най вероятно при мен са били объркани. Стана ми интересно защо при стареене на кабелите се вдига прага на импусла (говоря за кабела който е увит около високоволтовия)? В копчето което аз гледах не си спомням да имаше процесор, мисля че беше някакъв брояч, но не споря!

Сори за спама, но наистина ми стана интересно каква е причината да се вдига нивото на импулса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е че при стареенето на кабела изолацията му си губи част от свойствата и тогава се наблюдава така нареченият дискотечен ефект, на тъмно се виждат как пробягват искри по запалителните кабели. При теб може да са били други цветовете на кабелите, защото всеки производител на бутони си прави неговата схема. Единственият стандарт, който се спазва е червения цвят да е +12V след контакт, а синия да е +12V за газовите клапани. За копчето което е показал NITRO1 съм сигурен, че е така защото миналата седмица сменях такова копче на АВТ със същите симптоми.

Изпратено от моят BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на МОБИКОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно и моето копче е било здраво когато съм го махнал. Мойте кабели тогава бяха ужас, но имайки предвид цената им, тогава не ги смених. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега минах през майстора, настрои копчето да превключва на по-ниски обороти на газ при първоначално палене, но предвид обясненията по-горе не мисля, че това ще реши проблема. Каза ми да карам така и да видя .......................Но пък зимата, когато е студено и първоначално я запаля със запалването ще минава на газ, защото оборотите се вдигат повече и веднага ще угасва (заради студения изпарител и газта), та се завъртаме в омагьосан кръг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сигурно дали е било здраво, защото високоволтажния импулс го поврежда почти безвъзвратно. Идеята за следенето на оборотите е безопастноатта. При загасване на колата бутона спира клапаните и при евентуална катастрофа или неволно загасване на мотора да се предотврати самозапалване или задавяне на мотора.

Изпратено от моят BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на МОБИКОМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...