Jump to content

Смяна на акумулатор и BEM


kdl

Recommended Posts

Не намерих конкретна тема за потенциалната нужда от адекватно BEM кодиране в раздела, затова пускам тази тема.

 

От както съм си купил колата ми прави впечатление, че батерията не се държи адекватно.

Сирената на заводската ми аларма беше заминала, а тя е от същия тип като на БМВ и Мерцедес. От личен опит (много хора са го наблюдавали и описвали във форуми също), умряла сирена точи много ток и може да е причина за бързо падане на батерията.

 

Имам си гараж, зареждам си я със CTEK периодично, но след 10ина минути четене на диагностика да реве по дисплеите, че няма ток... няма да се разберем.

Имам горчив опит с оригинални VAG батерии от колата на жената: чисто нова оригинална умря на 2рата година. Exide-a, който сложих след това 3та година няма никакви признаци на драма, а колата е уличница.

На моята оригиналната е изкарала близо 8 години като гледам, което не е оптимално, но да речем че е задоволително...

 

Днес поръчах Exide Premium: 100Ah, 900A. Досега не съм имал забележки към нито една Exide батерия, която съм купувал (Excell & Premium-и взимам само, над 5 години вече карат по колите, на които са сложени).

 

Та... идва момента по въпросите с кодирането:

Съдейки по книжката ми и стикера с екстрите, колата ми е поръчана с J0Z.

J0Z съответства на 520 A (110 Ah) или парт номер: 8K0915105F.

До тук добре, само че според списъка с парт номера, тази кола едва ли не няма BEM. 

 

Да допуснем, че има:

Кодировката ще е нещо от типа на: NNNNNNNNNNN VVV SSSSSSSSSS

* ОК ли би било да оставя N-частта каквато е, предвид че батерията която слагам е с доста сходен капацитет.

* Да сменя V-частта на TU3, което е кода на Exide.

* И ако не намеря адекватен сериен номер, който мога да сложа в S-частта от корпуса на акумулатора, да разменя 1-2 символа в началото, с цел да "светна" колата, че има нова батерия.

 

Ако наистина проучването ми е правилно и нямам BEM (малко вероятно), какво правя? Просто сменям батерията и си свиркам?

(Смяната ще стане със закачане на друга батерия на предните клеми, отиграно е многократно досега, мразя да си рестартирам статистиките на разхода) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко разбирам правилно поста ти, ми препоръчваш да сменя първата част на кодировката от:

000 915 105 DL=110Ah/520A (повече капацитет, по-малко стартов ток и сегашната ми настройка) на 4L0 915 105 =105Ah/580A (по-близък капацитет до 100Ah Exide-a, който съм поръчал и по-близък стартов ток до него), като после сменя на TU3 и си напиша някакъв сериен номер, колкото да се усети колата, че е с нова батерия?

 

520A по DIN = 860A по SAE

580A по DIN = 950А по SAE

 

Предполагам няма да има грижа да оставя сегашното 110Ah/520A и да сменя на TU3 само и серийния, ако мине проверката.

Ако не мине, го оставям на Varta, каквато си е оригиналната... ако логиката ми е правилна, не би трябвало да има проблем (т.е. само сменям серийния номер), или греша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неволята била добра учителка... :)

Току що зареден акумулатор на първо палене ми гаси дисплея и музиката, след цял ден градско напред-назад, почна да ми премигва и по таблото... ясна работата.

Пристигна новата батерия, време ѝ беше да си влезе на мястото.

След малко псуване, че не мога да сваля батерията без да сваля subwoofer-а, просто го извадих и продължих нататък.

 

Предишната кодировка: 8K0915105F VA0 391023N1QM

Новата: 000915105DK TU3 000ZZZZZZZ

{на мястото на ZZZZZZZ слагате 7те символа от кода на вашата Exide батерия}

Кодировката си мина успешно

 

снимка 1: measuring blocks 18, 19, 20 на старата батерия: според мен по-интересните са 19 и 20. Battery aging поред мен трябва да е по-надолу от 22%, но да речем че е ОК :) Склонен съм да повярвам на capacity oт 29Аh, както и на Internal Battery Resistance.

снимка 2: същите blocks: след смяна на кодирането, вече показва съвсем различни неща... оставих я да се дозареди на CTEK-а, но internal resistance-a вече показва съвсем други стойности (3.4 mOhm, вместо 15.6 на старата).

снимка 3: старата батерия... Ок де, оказа се 9 годишна, малко повече от написаното в първия пост. 

снимка 4: новата Exide Premium, EA1000: 100Ah, 900A (вече монтирана)

снимка 5: дори и капачето си заспа отгоре.

 

Edit: Парт номерата, които завършват на D{x} са нормални батерии. Завършващите на C{x} са AGM батерии. Аз ползвах part number code на нормална батерия. До толкова са обновени парт номерата в ЕТКА, че 8K0915105F (оригиналния ми парт номер на батерията) вече не може да бъде намерен в ЕТКА и трябва да се търсят новите номера на батериите.

 

01.old meas blocks.jpg

02.new meas blocks.jpg

03.old batt.jpg

04.new batt.jpg

05.new batt_1.jpg

Редактирано от kdl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...