Jump to content

Клапа за посока на въздуха на климатроник


milensko

Recommended Posts

Здравейте.

Имам А4 произведено 1998 година. От няколко дни климатроника изстудява само през централната конзола. След дълго четене на темите във форума реших да поразглобя колата, оказа се възможно, макар и с много лежане в неудобнии позиции и загубено време. Работи се на тясни и неудобни места с внимание да не се прекъсня некой от наблизо минаващите кабели.

От форума разбрах,ч е има 4 клапи:

Една за въздух отвън и в купето9 намира се под филтъра за купето, при мен работеща), втората за топъл/студен въздух с бяла пластмаса (намира се в купето под жабката откъм мотора, при мен работеща) , третата е под жабката откъм климатроника със синя пластмаса за въздуха в централната конзола/горе и последната в краката на шофьора за горе/долу( при мен работеща).

Първо разглобих управлението на климатроника за проверка на евентуални студени спойки - оказа че е наред всичко. Не го сглобих , за да имам достъп.

След това пръстъпих към сваляне на жабката- 5 болта я държат, три в жабката и дева от дясната страна зад декоративната пластмаса на таблото. Това става с камък 8мм. Разкачат се предварително кабелчетата на лампата в жабката. След демонтажа има достъп за клапите. Разкачих конектора и с мултицет провенрих напрежението на кафяв и бял кабел- при мен имаше, затова продължих с лула 8мм да сваля трите придържащи клапата болтчета. Разкачих пластмасовото рамо от моторчето до клапата и след развиване изкарах моторчето  пластмасовия корпус. Капака на корпуса е с три болтчета с еврейска звезда и вече имах доспъп до моторчето. То се разглобява лесно за почистване на колектора с финна шкурка, четките са миниатюрни и след шлайфане се поставят и се натискат с миниатюрна пружинка. Следва монтаж в корпуса и връщане по обратния ред на местата им.

За монтажа се оказа по лесно да се завиват откъм жабката и имаме работеща клапа.

IMG_20190629_142605.jpg

Разглобен  корпус

IMG_20190629_141806.jpg

Монтаж на корпуса на моторчето и закачане на пластмасовото рамо.

IMG_20190629_144952.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И освен, че това е преповтаряно хиляди пъти из форума, второ, нямаш никаква гаранция, че ще ти задухат всичките духалки.

Ако "проверката" на спойките на платката на управлението е само визуална, значи едното нищо, задължително(ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!) се препояват ВСИЧКИ спойки, независимо от вида им.

Тия моторчета не са като "ония" моторчета при В6/7, където потенциометрите са проблемни, така че колкото и да ги чистиш, се тая. Най-често препояването на платката и правилна адаптация, вършат всичко нужно за правилно работещ климатроник.

Друго, ако имаш и един издумкал температурен датчик(а те по спомен са някъде 3-4), проблемите няма да спрат.

Ако и в добавка, клапите са дунапренени, лоши новини - таблото долу.

Първо се почва с адаптация. Чак тогава ремонтите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Платката е презапоявана преди 6-7 години , почистването на колектора и премахването на ръба на четките свърши работа.

Аз лично след ден четене не намерих подробно описание, от 5-6 теми си сглобих разположението и схемата на клапите.

Ако свърши на някой работа добе, ако не - здраве да е. 

Моето моторче имаше напрежение към него и не се движеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...