Здравейте.
Имам А4 произведено 1998 година. От няколко дни климатроника изстудява само през централната конзола. След дълго четене на темите във форума реших да поразглобя колата, оказа се възможно, макар и с много лежане в неудобнии позиции и загубено време. Работи се на тясни и неудобни места с внимание да не се прекъсня некой от наблизо минаващите кабели.
От форума разбрах,ч е има 4 клапи:
Една за въздух отвън и в купето9 намира се под филтъра за купето, при мен работеща), втората за топъл/студен въздух с бяла пластмаса (намира се в купето под жабката откъм мотора, при мен работеща) , третата е под жабката откъм климатроника със синя пластмаса за въздуха в централната конзола/горе и последната в краката на шофьора за горе/долу( при мен работеща).
Първо разглобих управлението на климатроника за проверка на евентуални студени спойки - оказа че е наред всичко. Не го сглобих , за да имам достъп.
След това пръстъпих към сваляне на жабката- 5 болта я държат, три в жабката и дева от дясната страна зад декоративната пластмаса на таблото. Това става с камък 8мм. Разкачат се предварително кабелчетата на лампата в жабката. След демонтажа има достъп за клапите. Разкачих конектора и с мултицет провенрих напрежението на кафяв и бял кабел- при мен имаше, затова продължих с лула 8мм да сваля трите придържащи клапата болтчета. Разкачих пластмасовото рамо от моторчето до клапата и след развиване изкарах моторчето пластмасовия корпус. Капака на корпуса е с три болтчета с еврейска звезда и вече имах доспъп до моторчето. То се разглобява лесно за почистване на колектора с финна шкурка, четките са миниатюрни и след шлайфане се поставят и се натискат с миниатюрна пружинка. Следва монтаж в корпуса и връщане по обратния ред на местата им.
За монтажа се оказа по лесно да се завиват откъм жабката и имаме работеща клапа.
Разглобен корпус
Монтаж на корпуса на моторчето и закачане на пластмасовото рамо.