slona

горна помпа на съединител смяна при двигател ABK

Recommended Posts

Здравейте,

който е сменял горна помпа на съединител при двигател ABK, моля да сподели как достигна до помпата от страната на мотора?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Издърпваш навътре в купето. между тръбичките на двете помпи има маркуч.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това го разбирам. Само искам да разбера как се развива холендеровото съединение(гайката) на входа на помпата, при положение , че това е скрито зад вакуумния сервоусилвател за спирачките. С ръка не мога да бръкна за да развия.Най-вероятно трябва да се махне вакуума, а пък за да се махне той трябва и спирачната помпа да се махне и става голямо приключение, затова питам дали на двигател  ABK някой е успял да бръкне от някъде и да освободи помпата от хидравличния маркуч?

 

А иначе ако предложението просто да я освободя от педала и да дърпам вътре в купето заедно с входния маркуч и после да го откача от помпата

не знам колко е добре за хидравличния маркуч и за разбазикване преградата между купето и моторния отсек, т.е. ако има някакво гумено уплътнение да не го разпокъсам.

Edited by slona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тръбичката към долната помпа се развива без нищо да се сваля. С гаечно ключе се развива гайката на тръбичката, наистина сервоусилвателя пречи, малко е тегаво да се бърка зад  сервото, но става. Два пъти съм я сменял горната помпа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

valeri2636 , "Тръбичката към долната помпа се развива без нищо да се сваля" - горна или долна помпа имаш предвид в това изречение?

А щом караш с двигател ABK и два пъти си сменял горната помпа и казваш, че става да се бръкне зад сервото, то единствено остава да се знае кое е гаечното ключе - вероятно 12 мм и с напипване се вкарва и се развива? А как подхождаш с маркучето за казанчето - откачаш го от казанчето и го издърпваш с помпата в купето? ABS модулатора също пречи, колата ти с ABS ли е?

Edited by slona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тръбичката към горната помпа свалям. Не помня с ключе 12 или 13 се развива. Имам ABS. Маркучето го изваждам откъм казанчето.

Share this post


Link to post
Share on other sites

обезвъздушаването как става - при работещ двигател се върти волана отляво на дясно няколко пъти?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Волана няма нищо общо със съединителя. За обезвъздушаване развиваш пробката на долната помпа и чакаш да протече спирачна течност. Следиш нивото на течноста  да не падне , че ще влезе въздух и трябва да обезвъздушаваш и спирачките. След като потече спирачна течност от пробката на долната помпа я завиваш и пробваш педала на съединителя, ако пропада и не се връща развиваш пак пробката да потече докато се обезвъздуши.

Share this post


Link to post
Share on other sites

до тази пробка(на долната помпа) как се стига - от горе може ли да се бръкне, или под колата?

И да кажа, че колата е audi coupe, но това ABK дали е на ауди 80 или купе - би трябвало ситуацията да е еднаква.

...за обезвъздушаването и волана се обърках - това съм чувал за хидравликата на волана, че се прави.

Edited by slona

Share this post


Link to post
Share on other sites

обезвъздушаването при работещ двигател ли се прави, или не?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обезвъздушаването се прави при изгасен двигател. Пробката на долната помпа се развива отгоре. Не е необходим канал или подемник.

Edited by valeri2636

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, още веднъж благодаря за точните обяснения! От полза са.

Edited by slona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Използвам момента, когато става дума за развиване на пробки да попитам за мнението на колегите дали сте срещали трудности при това. Т.е. чувал съм мнение, че при много стари коли метала на пробката има тенденция да се сраства в корпуса и е възможно пробката да се скъса при развиване. Според мен това е трудно да стане, или ако пробката е без капачка и е ръждясала е по-възможно да се случи. 

Затова превантивно било добре да се пръсне пробката със спрей за клеясали болтове и преди развиването да се почука корпуса няколко пъти с малък чук.

Имал ли е някой проблеми при развиване на пробките за обезвъздушаване на спирачните апарати на кола B3, B4?

Edited by slona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубаво е да се пръсне със спрей и да се почукне, на моята едва развих едната предна пробка...

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk



Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.