slona Report post Posted January 15 Здравейте, който е сменял горна помпа на съединител при двигател ABK, моля да сподели как достигна до помпата от страната на мотора? Quote Share this post Link to post Share on other sites
binev Report post Posted January 18 Издърпваш навътре в купето. между тръбичките на двете помпи има маркуч. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 18 (edited) Това го разбирам. Само искам да разбера как се развива холендеровото съединение(гайката) на входа на помпата, при положение , че това е скрито зад вакуумния сервоусилвател за спирачките. С ръка не мога да бръкна за да развия.Най-вероятно трябва да се махне вакуума, а пък за да се махне той трябва и спирачната помпа да се махне и става голямо приключение, затова питам дали на двигател ABK някой е успял да бръкне от някъде и да освободи помпата от хидравличния маркуч? А иначе ако предложението просто да я освободя от педала и да дърпам вътре в купето заедно с входния маркуч и после да го откача от помпата не знам колко е добре за хидравличния маркуч и за разбазикване преградата между купето и моторния отсек, т.е. ако има някакво гумено уплътнение да не го разпокъсам. Edited January 18 by slona Quote Share this post Link to post Share on other sites
valeri2636 Report post Posted January 19 Тръбичката към долната помпа се развива без нищо да се сваля. С гаечно ключе се развива гайката на тръбичката, наистина сервоусилвателя пречи, малко е тегаво да се бърка зад сервото, но става. Два пъти съм я сменял горната помпа. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 19 (edited) valeri2636 , "Тръбичката към долната помпа се развива без нищо да се сваля" - горна или долна помпа имаш предвид в това изречение? А щом караш с двигател ABK и два пъти си сменял горната помпа и казваш, че става да се бръкне зад сервото, то единствено остава да се знае кое е гаечното ключе - вероятно 12 мм и с напипване се вкарва и се развива? А как подхождаш с маркучето за казанчето - откачаш го от казанчето и го издърпваш с помпата в купето? ABS модулатора също пречи, колата ти с ABS ли е? Edited January 19 by slona Quote Share this post Link to post Share on other sites
valeri2636 Report post Posted January 20 Тръбичката към горната помпа свалям. Не помня с ключе 12 или 13 се развива. Имам ABS. Маркучето го изваждам откъм казанчето. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 20 ок, благодаря Валери! Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 21 обезвъздушаването как става - при работещ двигател се върти волана отляво на дясно няколко пъти? Quote Share this post Link to post Share on other sites
valeri2636 Report post Posted January 21 Волана няма нищо общо със съединителя. За обезвъздушаване развиваш пробката на долната помпа и чакаш да протече спирачна течност. Следиш нивото на течноста да не падне , че ще влезе въздух и трябва да обезвъздушаваш и спирачките. След като потече спирачна течност от пробката на долната помпа я завиваш и пробваш педала на съединителя, ако пропада и не се връща развиваш пак пробката да потече докато се обезвъздуши. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 21 (edited) до тази пробка(на долната помпа) как се стига - от горе може ли да се бръкне, или под колата? И да кажа, че колата е audi coupe, но това ABK дали е на ауди 80 или купе - би трябвало ситуацията да е еднаква. ...за обезвъздушаването и волана се обърках - това съм чувал за хидравликата на волана, че се прави. Edited January 21 by slona Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 21 обезвъздушаването при работещ двигател ли се прави, или не? Quote Share this post Link to post Share on other sites
valeri2636 Report post Posted January 21 (edited) Обезвъздушаването се прави при изгасен двигател. Пробката на долната помпа се развива отгоре. Не е необходим канал или подемник. Edited January 21 by valeri2636 Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 21 (edited) OK, още веднъж благодаря за точните обяснения! От полза са. Edited January 21 by slona Quote Share this post Link to post Share on other sites
slona Report post Posted January 22 (edited) Използвам момента, когато става дума за развиване на пробки да попитам за мнението на колегите дали сте срещали трудности при това. Т.е. чувал съм мнение, че при много стари коли метала на пробката има тенденция да се сраства в корпуса и е възможно пробката да се скъса при развиване. Според мен това е трудно да стане, или ако пробката е без капачка и е ръждясала е по-възможно да се случи. Затова превантивно било добре да се пръсне пробката със спрей за клеясали болтове и преди развиването да се почука корпуса няколко пъти с малък чук. Имал ли е някой проблеми при развиване на пробките за обезвъздушаване на спирачните апарати на кола B3, B4? Edited January 22 by slona Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milanski Report post Posted January 23 Хубаво е да се пръсне със спрей и да се почукне, на моята едва развих едната предна пробка... Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites