Jump to content

Модификация/тунинг на фарове


innerfire

Recommended Posts

Здравейте,

В случай, че ви е интересно, ще ви запозная с последните технологични решения при прожекторните системи.

Много хора вярват, че няма заместител на ксенон системите. Това вече не е така. Ксенон системите работят на много високи температури - последствията от това са изгорели рефлектори на прожекторите, помътнели лупи, изгорели изолации на ел.инсталацията във фаровете.

Как може да бъде решен проблема?

Има ли алтернатива и каква е тя?

Единия вариант е Bi-LED/Bi-LED Laser, които е със същите функционалности като Bi-xenon, но с разликата, че в 1 прожектор има 2 LED източника на светлина. Броя на светодиодите в прожектора, както и техният вид, определят далекобойността на прожектора и като цяло яркостта на проектираната светлина.

Третият вариант е Tri-LED Laser. Във всеки прожектор има три отделни секции със светодиоди. При запускане на дълги се включа и допълнителен лазерен модул с далекобойност 500 метра, а светлоотразителните повърхности се забелязват от километър. Лазерния модул е с консумирана мощност от около 15 вата. За сравнение стандартна H4 халогенна крушка консумира 55W, но малка част от тази мощност е излъчена под формата на светлина. Основната загуба е под формата на топлина. Именно това предимство на светодиодите и лазерните диоди, ги прави подходящи за използване в прожекторни системи за фарове.

Тук сме показали разлика преди и след такава модификация: Пример

 

"Сигурно изгарят много бързо?!" 

Тъй като прожекторните системи са произведени със селектирани светодиоди и компоненти, не е проблем, дори при евентуален дефект извън гаранция, да бъдат отремонтирани. На практика, ако автомобилът разполага с дневни светлини и денем не се кара на къси светлини, прожекторните системи могат да работят над 10 години. Аз лично съм използвал такъв тип прожектори в продължение на 3 години като единствен източник на светлина във фаровете, т.е и през лятото и през зимата се кара на къси, целогодишно. Използваните светодиоди остават стабилни при работна температура 90-95 градуса.

 

"Знам ги тия електроженки"

И да, не заслепяват.:machaugenauf: Фокуса е по-добър от фабрично вложените прожектори. Тъй като тук има ограничение в размера на прикачените файлове, ако някои иска видеа и снимки, може да пише на Viber - 0878911941.

 

"А как стои въпроса при използването им в адаптивни фарове/завиващи фарове?"

 

Стремим се да поддържаме наличност на преходни рамки от стандартите на Valeo/Hella/Koito/ZKW към стандарта на захващане на Bi-LED и Tri-LED прожекторните системи.

Т.е завиващатс функция може да се запази при модификация на фаровете с Bi-LED или Tri-LED Laser.

 

Благодаря за вниманието.

20230404_110426.jpg

20230404_123515.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я раздуй за мястото на "лазера" в цялата галиматия, че от цялата реклама, не станА ясно де е и ква му е почвата у нась?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Идеята му е да осигури видимост в далечината, поради концетрирания светлинен лъч. В зависимост от ситуацията може да е животоспасяващо. Особено при шофиране с висока скорост, няма алтернатива като източник на светлина, поне на този етап. Избират го хора, които искат да виждат нощем. Ако питате има ли смисъл от него - трябва да видите за да се убедите. 

20230529_082520.jpg

Редактирано от innerfire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОЕ точно е "лазерът", КАК точно "работи", за "Лазер" ли говорим изобщо, ако да, от кой вид? Има ли легализация за "пътна употреба, ако да, от коя институция и кой Стандарт и Нормала?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лазерът се намира зад лупата (горната секция на бифокалната лупа) и е съвместим с изискванията по AEC-Q102 стандарта. Т.е произведен за и намира приложение в автомобилостроенето. В какъв смисъл как работи? Интересува ви как работи P-N прехода попринцип или нещо друго? От функционална гледна точка (в момента става дума за фарове) осигурява видимостта, която до сега, нищо не можеше да осигури, особено за тази консумирана мощност. 

Да, тук говорим за истински лазерен диод, а не фокусиран светодиод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Последните модели на BMW са с опционални лазерни фарове.

Лазерните диоди са по-скъпи от стандартните светодиоди. 

 Разглобявали сме фарове на BMW "Lazer" , като до скоро използваха добре фокусирани светодиоди. Попринцип използването на лазерни диоди е урегулирано отдавна. Тази картинка публикувана от BMW малко се различава от реалността, но използват лазерни диоди в секция дълги.

BMW-laser-headlight.jpg

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Ето едно сравнение в реални условия на къси светлини спрямо фабрични светлини на W218 с MULTIBEAM фарове.

Както може би се вижда, фокуса в горещата точка под линията на отрязване е по-добър, също така е и по-ярко осветена.

 

IMG_1691901608410-02.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...