Jump to content

Отново проблем с турбината на 1.9ТДИ ALH


kyoshinn

Recommended Posts

Здравейте отново,

Преди няколко дни обслужих напълно колата от-до, масла, филтри, ремъци, ролки и т.н., като сменихме и съединител с маховик (твърд за протокола) и помолих да ми се смени и вакуумния маркуч от Н75 до турбото, тъй като само него не бях сменил, понеже знаете къде е навряна турбината. Та, взимам си колата и още веднага усетих, че и вървенето беше различно и звука, но помислих, че е от новите части и все пак реших да я тествам с Ваг-Ком. Първо пробвах дали геометрията се движи - без проблем, около 1 см (на око), плавно, гладко, без насичания. След това на 4-та на лек наклон от 1500 до 4000 оборота, газ до долу и проблем никакъв, започва да си надува от началото, на 2200-2300 оборота прави пик до 1.2 някъде и бързо го смъква на 0.9-1/1.05 и така си държи до края, дебитомера е изряден (по показания) и реших, че аз си внушавам. Вчера се прибрах по магистралата, колата си набираше без проблем 140-150-160 и нагоре, но след магистралата в града на 2 пъти ми се случи педала на спирачката да се втвърди (сякаш губи вакуум). Реших отново да я закача, този път на 3-та (тъй като нямах място за 4-та) и какво да видя, турбината до 2500 оборота г/д не може да надуе. 0.5-0.6-0.7 чак до 2500 оборота където вече наду на 1-1.05 и след това държа до край 0.9-1, нямаше го този пик на 2200-2300 оборота, където колата удряше 1.2 да кажем, в този случай на 2200 оборота турбината беше на 0.75 бара. Днес пуснах бейсик сетингс да видя геометрията - не мърда грам, вакуум от Н75 има (като сложа пръста), опитвам се да смукна с уста през вакуумния до турбото - не мога и сега седя и се чудя какво да правя 😕 Нещо явно не е свързано както трябва, макар, че проверих вакуумните - всички са си на мястото, а и единствено към турбината е пипан от майстора, но изглежда наред, маркуча е нов, мисля, че не пропуска въздух, щом не мога да смукна през него. Геометрията не смятам, че е зацапана (може да е далеч от перфектна, но няма как да е зацапана до толкова, че лостчето да не мърда, при положение, че преди обслужването, а и след него до вчера си се движеше свободно около 1 см, което до колкото знам е и диапазона.). С това втвърдяване на спирачката, все си мисля, че има нещо, което е прегънато или несвързано по вакуумите 😕 Някакви идеи какво да правя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново проверих, геометрията на място се движи 2-3-4 милиметра (на око), преди "обслужването" се движеше 8-10-12 мм някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво се случва след няколко дни:

Сменени всички вакуумни (отново), като се намериха 2 дефектни (единия беше пластмасов от сервото до вакуум помпата, беше сцепен точно на захвата от двете страни на щуцерите, другия не помня вече откъде беше, но беше малко парче и уж здрав, но се оказа здрава само оплетката отвън, отдолу маркуча леш). Та, след смяната колата си се върна. Геометрията се движи от край до край, плавно, колата върви от 1500-1800 оборота и пийква на 2100-2200 някъде. Две неща само ме притесняват:

1. Колата пийква до 1.25-1.28, а до колкото знам трябва до 1.1, иначе веднага разтоварва и до 4200 оборота държи стабилни 0.95-1.05.

2. Когато тествахме вакуумите с манометър (мисля, че така се казва), геометрията отиде в крайно положение на -0.5 бара и колкото и да помпехме, не искаше повече, а мислех, че трябва да е на -0.6 бара.

3.най-малките вакуумни маркучи ги сменихме с 3.2 мм, имаше 2-3, които и 3.2 мм с напън щяха да станат, но сложихме 4 мм (далеч по-лесно и по-малко се раздуха на щуцера), единствено към ЕГР-а и още 1, който не помня кой точно беше, но беше същия като на ЕГР-а го сменихме с доста усилия с такъв 4 мм, вместо 5 мм и се чудя дали това ще прави проблеми (като изключим нали факта, че просто се раздуха повече на щуцерите).

 

Не знам вече аз ли си вкарвам филми или има нещо 🤔

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така и ми казаха. Нищо, че пиква до 1.35, после си държи перфектно налягането. Може ли малко помощ на лични по друг повод ?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...