Jump to content

Recommended Posts

По-тесните гуми - по-сигурни

10 Август 2007, 08:33 / БТА

По-широките гуми подобряват спирането, но са по-шумни и осигуряват по-лошо сцепление с пътя при влажност, сочат тестове на Клуба на автомобилистите в Германия

Пет различни размера гуми Мишлeн (Mischelin) бяха изпробвани на автомобил Киа Сид (Kia Ceed) върху джанти от 15 до 18 инча. При скорост от 100 км./ч. широките гуми (225/40 R18Y) спират колата след 35,8 метра в сравнение с 41 метра, когато се използват по-тесни гуми (185/65 R15T). Ако се кара в условия на влажност по-тесните гуми имат предимство, докато по-широките започват да "плуват" в слой вода със скорост от 69 км./ч., констатираха специалисти. По-тънките гуми се представят по подобен начин, но при скорост от 80 км./ч. Отчитайки нивото на комфорт и шум по-тънките гуми предлагат по-качествено пътуване. Консумацията на гориво се увеличи с близо 2 процента при използването на по-широки гуми заради по-голямото съпротивление с пътя, допълват специалисти от Клуба на автомобилистите. Като обобщение на теста, представители на клуба съобщиха, че по-широките джанти предлагат по-добро управление, но имат отрицателно влияние върху комфорта и икономичното шофиране. В

условия на влажност с такива гуми шофьорите трябва карат с разумна скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-тесните гуми - по-сигурни

10 Август 2007, 08:33 / БТА

По-широките гуми подобряват спирането, но са по-шумни и осигуряват по-лошо сцепление с пътя при влажност, сочат тестове на Клуба на автомобилистите в Германия

Пет различни размера гуми Мишлeн (Mischelin) бяха изпробвани на автомобил Киа Сид (Kia Ceed) върху джанти от 15 до 18 инча. При скорост от 100 км./ч. широките гуми (225/40 R18Y) спират колата след 35,8 метра в сравнение с 41 метра, когато се използват по-тесни гуми (185/65 R15T). Ако се кара в условия на влажност по-тесните гуми имат предимство, докато по-широките започват да "плуват" в слой вода със скорост от 69 км./ч., констатираха специалисти. По-тънките гуми се представят по подобен начин, но при скорост от 80 км./ч. Отчитайки нивото на комфорт и шум по-тънките гуми предлагат по-качествено пътуване. Консумацията на гориво се увеличи с близо 2 процента при използването на по-широки гуми заради по-голямото съпротивление с пътя, допълват специалисти от Клуба на автомобилистите. Като обобщение на теста, представители на клуба съобщиха, че по-широките джанти предлагат по-добро управление, но имат отрицателно влияние върху комфорта и икономичното шофиране. В

условия на влажност с такива гуми шофьорите трябва карат с разумна скорост.

E то това е ясно, не знам за какво е този тест.. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обобщено е хубаво, и за мен лично в момента натежава окончателно на кантара на личната ми дилема, въпроса за ширината на летните гуми..., отдавна се чудих дали да са 195х65х15 или 205х60х15(каквито са ми настоящите)

Ще си взема по тесните, защото за мен комфорта е по-важен, а и са по-евтини мисля...

Благодаря за инфото колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

195 или 205 - няма да усетиш голяма разлика. Може би единствено в стабилността в завой 205 имат по-осезаемо предимство и то само на сух асфалт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз реших за зимата да взема 15-ки джанти и гуми .... и от 205/55/16 ... да мина на 195/65/15 - определено цените на зимните гуми са доста по-разумни...

Goodyear UG 7 - струват 160-180 лв. /брой.... при 205/55 ... цената е размазваща - над 300 лв., а освен това за зимата по-тесните гуми би следвало да са по-удачни.

:blackey:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...