Jump to content

грешка в турбото!


SBobi

Recommended Posts

Здравейте колеги от скоро съм собственк на Ауди А3 1,9TDI 110hp AHF! Днес ми се случи нещо притеснително за мен и бих искал да се допитам до вас! Колата си вървеше добре и си ускоряваше нормално! Просто изведнъж спря да има тяга трудно вдигаше обороти и не можеше да вдигне повече от 3000 оборота на която и да е предавка. Спрях изгасих колата, седя няколко минути така и запалих и всичко беше наред. Прибарх се в къщи и веднага я закачих на Vag Com! беше трупнала следната грешка:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 038 906 012 A

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2801

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06435

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

грешката на руски звучи така: Регулятор давления наддува: выход из диапазона регулирования (больше верхнего

предела)! Предполагам разни неща, но бих искал някой, който е компетентен да каже мнение по въпроса! Изчистих грешката и колата си върви перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти ето според ross-tech грешката : цък

Поздрави.

благодаря за линка :hilezh: малко ми е труден превода, ще се поинтересувам да го преведа точно! Ако някой е имал подобни проблеми съм готов да изслушам всякакви мнение по въпроса! Благодаря

Редактирано от SBobi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минал съм през този път и при мен проблемът бе , зацапана геометрия на турбината и клапан Н75.

От ross -tech съветват - проверка на турбопътища и връзките между отделните компоненти, клапан Н75, проверка и почистване на променлива геометрия на турбото.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста полезна информация :gruebel: !!! Аз досега се рових и чета за този Н75! Би ли ми разяснил малко повече за този датчик или каквото е там и каде се намира и как се сервизира(сменя ли се направо)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тази снимка се виждат и двата клапана

Препоръчвам ти да пораздвижиш лостчето на турбинката , за да провериш дали не е задържала.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аха видях за кое става въпрос! По тези маркучета, които влизат в клапата предполагам има само въздух и регулират нещо! Ако знаеш принципа на действие и за какво като цяло служи клапата ще ми е от полза да разбера! Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Н75 е един прост ел. клапан, който управлява вакуумната магистрала към турбото, по точно към уестгейта. И по всяка вероятност точно той е виновен колата ти да е влезнала в авариен режим, с цел да предпази турбото от овърбууст. Проверката дали бачка става като му се пуснат 12 волта и трябва да се чуе едно щракане :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Н75 е един прост ел. клапан, който управлява вакуумната магистрала към турбото, по точно към уестгейта. И по всяка вероятност точно той е виновен колата ти да е влезнала в авариен режим, с цел да предпази турбото от овърбууст. Проверката дали бачка става като му се пуснат 12 волта и трябва да се чуе едно щракане :hilezh:

ще пробвам оказанията и ще казвам резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че турбината работи добре и надува добре просто в определен момент нещо я спира или я предпазва както е казал колегата по горе !! Умишлено търся мнения, защото не ми се ходи по сервизи и родните ни майстори да ме хвърлят в някакви филми и безмислено даване на пари .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че турбината работи добре и надува добре просто в определен момент нещо я спира или я предпазва както е казал колегата по горе !! Умишлено търся мнения, защото не ми се ходи по сервизи и родните ни майстори да ме хвърлят в някакви филми и безмислено даване на пари .

Тя нека си надува,а ако пренадува.

Не си мисли че имам зор да чистиш турбина.Това е мое наблюдение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм проверил въпросния клапан, но забелязах,че въпросната грешка я натрупва само на 4 или 5 предавка когато настъпиш и я вкараш в обороти. На 1 ,2 и 3 можеш да я "газиш" колкото искаш и колата си върви. Когато на 4- та настъпиш повече след 3к оброти и я трупва и колата спира до следващото изгасване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пробвай да покараш около 50км извънградско със скорост 120-130км/ч и виж дали няма да се оправи .Понякога е временно решение ,но аз моята така я отпушвам втора година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пробвай да покараш около 50км извънградско със скорост 120-130км/ч и виж дали няма да се оправи .Понякога е временно решение ,но аз моята така я отпушвам втора година

И това си струва да се пробва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм проверил въпросния клапан, но забелязах,че въпросната грешка я натрупва само на 4 или 5 предавка когато настъпиш и я вкараш в обороти. На 1 ,2 и 3 можеш да я "газиш" колкото искаш и колата си върви. Когато на 4- та настъпиш повече след 3к оброти и я трупва и колата спира до следващото изгасване.

Еее тва е друго вече. Значи турбото не успява да поддържа по-продължително време налягане, каквото е необходимо на 4та и 5та. Тогава може и да не е от соленоида. Провери го все пак, ако си работи добре, аз лично бих смъкнал турбината за цялостно почистване и проверка, както каза Мишо. Не е кой знае какъв шпагат за един ден могат да ти я смъкнат и да я качат обратно, а и на кюмбе на незнайно какви километри винаги е хубаво да се направи тва упражнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм проверил въпросния клапан, но забелязах,че въпросната грешка я натрупва само на 4 или 5 предавка когато настъпиш и я вкараш в обороти. На 1 ,2 и 3 можеш да я "газиш" колкото искаш и колата си върви. Когато на 4- та настъпиш повече след 3к оброти и я трупва и колата спира до следващото изгасване.

Почти съм сигурен , че геометрията на турбото задържа там където трябва да разтовари , затова на 4, 5 предавка неможе да разтовари на време .

Съветът ми е : хвани с ръка лостчето на геометрията на турбото и провери има ли ход и задържа ли някъде.

Ето затова лостче става дума :

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много наясно с турбините при печките, но предполагам тая геометрия на турбото играе същата роля като уестгейта при бензинките нали.... поне аз така си го обяснявам. Ако е така има логика - соленоида си бачка и си пуска сигнал, обаче лостчето задържа и не отваря гейта (геометрията), за да разтовари.

П.П. Пич а тебе що не съм те виждал на наще срещи м??? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Променливата геометрия регулира плавно турбонадува и по бързо развърта турбото в ниските обороти - важи за печките.

П.п Като се захлади времето и няма бачкане, ще започна да посещавам клубните срещи :lol:.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реших преди да предприема каквото и да било за проблема да я порзадвижа малко. Така или иначе не губя нищо (едно две кила нафта повече :) ) Няколко дни подред колата я карам във високи обороти при непрекъснато ускоряване! Доста я поизтормозих, но сега явно разтоварва навреме и не влиза в авариен режим! Може да е временно решение и при първа възможност ще погледна лостчето на геометрията, което е показал колегата. Доста изчетох по проблема и в други теми и реших да пробвам с малко повечко газ и за момента има успех :gruebel: !!! При последващо развитие пак ще пиша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реших преди да предприема каквото и да било за проблема да я порзадвижа малко. Така или иначе не губя нищо (едно две кила нафта повече :hilezh: ) Няколко дни подред колата я карам във високи обороти при непрекъснато ускоряване! Доста я поизтормозих, но сега явно разтоварва навреме и не влиза в авариен режим! Може да е временно решение и при първа възможност ще погледна лостчето на геометрията, което е показал колегата. Доста изчетох по проблема и в други теми и реших да пробвам с малко повечко газ и за момента има успех ;) !!! При последващо развитие пак ще пиша!

Слагай нафта и я разходи на магистралата.В градъ колкото и да я ръчкаш ефекта е в пъти по-малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...