Георги Ангелов Публикувано 28 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2009 клеги като купувате болтове за глава внимаваите какво пише на тях!2 пъти копувам нови и духа гарнитура малко след това!смених глава проверих блока всичко е ок но духа!сега при последното сглобяване открих че ми се разтягат още при стягането!2 пъти взимам на гиотце и сега реших че ще взема маиле бяха в едно кесе 10 и 2 насипни!докато гиотцето беше ж кутия и болтовете бяха вакумирани!видях на насипните че пише 9.0 и се сетих че това означава какъв е болта(колко е здрав).обиколих няколко познати стругари и се оказа че е така!това са стандартите за здравина а те са 5.6 обикновенните от магазина за крепежни материали8.8 малко по якостни10.9 високо якостни 12.6 наи якитетакива 9.0 не съществуват изобщо!разопаковах останалите те бяха 10.9!Значи 10 са 10.9 и 2 са 9.0?????Познаите какво стана???? 2та се разтегнаха още на 6о нм!!!!другите са ок!а новото гиотзе което свалих беше 8.8!Първата цифра от номера се умножава по 100 и това показва нм които издържа болта на разтягане!значи първо се стяга на 40 после на 6о и като завуртиш на 180 градуса отива на над 10 кг а болтовете дъжат до 8кг.жалко че трябваше да сваля 3 пъти главата за да разбера това!!а тъговците нямат никаква вина за това,защото в техните програми никаде не пише болтовете какви са!болтове8.8 има и по железариите а аз ги слагам на главата!!!луда работа!!! никога няма да се оправим в тая тъпа страна! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido uzunov Публикувано 3 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2009 клеги като купувате болтове за глава внимаваите какво пише на тях!2 пъти копувам нови и духа гарнитура малко след това!смених глава проверих блока всичко е ок но духа!сега при последното сглобяване открих че ми се разтягат още при стягането!2 пъти взимам на гиотце и сега реших че ще взема маиле бяха в едно кесе 10 и 2 насипни!докато гиотцето беше ж кутия и болтовете бяха вакумирани!видях на насипните че пише 9.0 и се сетих че това означава какъв е болта(колко е здрав).обиколих няколко познати стругари и се оказа че е така!това са стандартите за здравина а те са 5.6 обикновенните от магазина за крепежни материали8.8 малко по якостни10.9 високо якостни 12.6 наи якитетакива 9.0 не съществуват изобщо!разопаковах останалите те бяха 10.9!Значи 10 са 10.9 и 2 са 9.0?????Познаите какво стана???? 2та се разтегнаха още на 6о нм!!!!другите са ок!а новото гиотзе което свалих беше 8.8!Първата цифра от номера се умножава по 100 и това показва нм които издържа болта на разтягане!значи първо се стяга на 40 после на 6о и като завуртиш на 180 градуса отива на над 10 кг а болтовете дъжат до 8кг.жалко че трябваше да сваля 3 пъти главата за да разбера това!!а тъговците нямат никаква вина за това,защото в техните програми никаде не пише болтовете какви са!болтове8.8 има и по железариите а аз ги слагам на главата!!!луда работа!!! никога няма да се оправим в тая тъпа страна!Колега ако не те затруднявам дай снимка на означенията на някакъв болт, че не успях да се ориентирам коя цифра умножаваш по 100.(дай някакъв пример) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 5 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2009 Колега, ако не те затрудявам да те помоля да НЕ цитираш когато отговаряш непосредствено на някое мнение. Мерси за което. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marcus Aurelius Публикувано 5 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2009 (Редактирано) Болтовете за главата са с клас на якост 10.9. Ще ти е много по лесно ако при затягането им използваш динамотричен ключ. Така ще си сигурен, че си достигнал предписаното усилие на затягане на болтовете. Редактирано 5 Ноември 2009 от Marcus Aurelius Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishi galant Публикувано 5 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2009 А главата колко пъти я шлайфахте след толкова гарнитури и сваляне и качване ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido uzunov Публикувано 5 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Ноември 2009 (Редактирано) Болтовете за главата са с клас на якост 10.9. Ще ти е много по лесно ако при затягането им използваш динамотричен ключ. Така ще си сигурен, че си достигнал предписаното усилие на затягане на болтовете.Искаш да кажеш,че на всички автомобили болтовете се стягат с едно и също усилие ? Има глави които например се притягат с малко килограми, а след това се стягат на градуси(справки AUTODATA). Разбира се, че използвам динамометричен ключ ,но нали трябва да знаш с колко килограма трябва да го стегнеш. Въпросът ми беше как да се ориентираме по надписите на болтовете.П.п. Така вече позволено ли ми е да цитирам.Ако има още специални указания свързани цитирането ще ги приема Редактирано 23 Ноември 2009 от Wizi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Георги Ангелов Публикувано 23 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 23 Ноември 2009 (Редактирано) не се ебаваите!по схемата на стягане,40 нм.60 нм.и 180 градуса!аре сметнете колко кг е след 180 градуса!!!!!а болтовете които се продават са 8.? забравих вече!колко кила са това!а те като са от кашкавал не динамометричен ключ специалист от марс да доиде това е положението!а как се определя колко нм си стегнал без ключ аз не мога без и за това стягам с ключ!главата е друга шлаифана е веднъж и преди последното стягане я носих и я провериха и тя и блока са абсолютно прави! снимки не мога да кача на болтовете!!!!!на главата на болта има едни цифри първата се умножава по 100 и това са нм-трите! аиде със здраве да ти е честит ключа,а можеш ли да работиш него?!? Редактирано 23 Ноември 2009 от Георги Ангелов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts