Jump to content

Загряла глъхне на газ през първите минути


vilik

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Откакто се затопли се появи един много неприятен проблем при работа на газ. Двигателят е 1.8 карбуратор Кейхин, изпарителят е БРЦ АТ90Е(електрически), клапаните са БРЦ, имам и евросонда пак БРЦ. Проблемът се появява само при големите жеги и когато колата е загряла. След кратък престой, при повторно палене колата едва се форсира до 3000оборота, след което прави няколко тюхвания и най-често гасне. Ако поработи на тихи обороти минута/две, след това все едно нищо не е било, колата си има тяга и си работи отлично. На бензин този проблем го няма, бях заподозрял датчик на хол, но явно не е това. Днес изчистих газовия клапан, беше доста задръстен, но и това не реши проблема. Свещите са почти нови НГК иридиеви, капачка-палец, пробвах и с други - промяна никаква. Мембраните на изпарителя са на 10 000км някъде. Мерих напрежението на клапаните, имат си по 13.5в (би трябвало да отварят коректно). Изключвах ТАП-а не е и от него.

Някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми уж ходих на реглаж на газ-анализатор, пък и като е студена трябва сместа да е още по-богата, а тогава проблеми няма :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът се появява само при големите жеги и когато колата е загряла.

това говори за недостиг на гориво.

при карбураторите има един температурен датчик на всмукателните колектори, който се нарича run-on switch (има го и при инжекционите) и той е отговорен в момента в който усети температури над 110 градуса в моторния отсек да пуска перката за да създаде циркулация на въздуха под капака. знаете че топлото бяга нагоре, а там-капак. и наникъде...

целта е да не се прегрява тялото на карба и да не се намалява горивото в поплавковата камера за да няма проблеми при стартиране и в първите секунди работа.

при инжекционите това се прави заради дюзите-и респективно датчика се монтира в непосредствена близост до тях. при карба е на самия карб понякога. на пиербург 2Е2 е на стената на поплавковата камера.

според мене проблема ти се свежда до няколко неща.

1. поради жегата изпарителя не се охлажда а поддържа температура по дълго време.

2. клапана на изхода на изпарителя не затваря добре, или вследствие на повишено налягане на газта от жегата-пропуска.

резултата е, че след спиране газта спира в течна фаза към изпарителя от клапана за газ, но продължава да съска леко през клапана за газова фаза в мотора. докато не се опразни всичко от клапана за течна фаза до плочката. дадеш ли контакт-газта хуква в течна фаза към изпарителя, но няма време да създаде нужния обем необходим за пълноценна работа.

и се получава описания от тебе ефект.

това са чисти спекулации-изобщо не се ангажирам да твърдя че е истина и че точно така става. в крайна сметка от газ нищо не отбира-писал съм и друг път.

но ако искаш да провериш-опитай да подадеш контакт и да го задържиш 10-15 сек преди да палиш. ако се подобри-значи съм прав. :P

Редактирано от vaskoto1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че и след такова допълнително обогатяване промяна почти няма. Имам чувството, че остава някаква газ в изпарителя или между клапана и този на изпарителя, и докато не свърши прави тези мизерии. По заръки на РадиБ4 гледах и да не се нагрява някъде някой маркуч, но няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...