Jump to content

Проблем с обороти на празен ход на 1.8Т


Recommended Posts

Колеги, от седмица се бия като прасе с тиква с оборотите на празен ход на колата. Двигателя е 1.8Т с код AWT.

Симптоми - груба работа на двигателя, самоволно увеличаване на оборотите до 1500 и след това пак сам ги сваля.

Предприети мерки - почистване на дебитомер, блоу-оф клапан и дроселна клапа, преглед на маркучетата за вакуум, които визуално са ОК, смяна на свещите.

Грешки засечени от VAG-COM:

P1297 - pressure drop between turbo and throttle valve (check D.V.)

P0507 - Idle Control System RPM Higher Than Expected

P1136 - Bank 1 System too Lean

След извършените манипулации остана само грешка P1297 и разбира се претрисането на двигателя. Като пусне грешката започва да отчита missfire и на 4-те цилиндъра.

Съмнения - Дросела е номиниран за евентуален виновник. Причините: след поредно сваляне, почистване и изкривяване на пластините на потенциометъра му, и калибриране с VAG-COM оборотите се заковаха ... до първото форсиране. След това пак започнаха да играят и отчете грешка. Diverter Valve (блоу-оф) се отваря и държи отворен при даване на контакт, това ме навежда на мисълта, че вакуума е ОК. Самия клапан също не изпуска.

Ако се намери доброволец да сложа неговия дросел за проба ще е най-добре, но някой от вас ще се навие ли за такава манипулация? Не искам да го купувам без да съм сигурен, а вече няколко дена работа по кочината ми се струват достатъчни. Не съм майстор и не познавам и такъв, който съвестно ще инспектира проблема и ще го реши.

Смяната на свещите бе резултат от един приятел, който е електричар, каза свещите са за смяна, може и от тях да е. Е да, ама не, не искам да набивам още средства за диагностициране на принципа проба-грешка.

Ако някой може да помогне - черпя бира и благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след сменена една бобина (и общо 150 лв. разходи) ефекта се запази, както се казва: "след проведения ремонт повредата бе по-ясно констатирана". Цитират ми проблем с турбото, но не виждам какво общо ще има то с празните обороти.

Утре в 8ч. съм в Еуратек на диагностика. Мъка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не дойдеш да я погледнем - говоря за сервиза на Сашо в Дружба! Ако искаш звънни ми - 0895 678 489 - Жоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Жоро, но в момента е все още в Еуратек и се кумят (втори ден). Ще пиша при развитие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на взелите участие.

За останалите - проблемът е отстранен. Дефектирал клапан на картерните газове. Ако някой друг има подобен проблем, може да включи и този възел в потенциалните виновници. Ремонта в Еуратек бе към 160 лв. (диагностика, частта и труд).

Може да заключвате темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...