Jump to content

Съмнителен шум при ремъци и шайби-Б4-АБК


tanuco

Recommended Posts

Колата е Б4-АБК с климатик. Днес в топлото щателно огледах моторния отсек и забелязах следното.

При работа на празен ход се чува лек ритмичен шум ... при шайбата на коляновия вал и тази на климатика. Нали двете са една до друга, ако не се лъжа. Външната шайба леко замята като се върти. Дали този шум е от ремък (не съм ги сменял откак имам колата 42 000 км)или от шайба ? Последната предполагам подлежи на смяна, но срещу каква пара ? Миналата зима пак от там се чуваше звук като от ремьк, който почти спира при повече работа на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое се води демпферна шайба , да не е това колело , което е захванато за коляновия вал и на него седят ремъците на алтернатора и водната помпа ? Аз на моята съм го свалял и не виждам нищо демпферно в него , моята е АБТ . Поздрави :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не съм го разгледал много обстойно :zustimm: Какви пари върви горе долу втора употреба и може ли да се познае дали е читаво , за да не се окаже примерно , че е по - зле от старата шайба ( питам от любопитство , не че имам проблем с моята ) :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Milanski за втора употреба 50 лв. дадох. В темата с ценоразписа съм написал колко струва ново :gruebel: Дали е читава незнам как може да се разбере, при мен се беше напукала гумата леко, а на "новата" не беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен става конкретно въпрос за най-външната шайба, която е към радиатора. Тя бие така на око като гледам...Това ме кара да мисля, че шума иде от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кой точно ремък не си сменял от 42к. км.?

точно на тази шайба има едни пластини,които регулират натегнатоста на ремъка задвижващ компресора на климата.

понякога когато някоя от тях(е била измачкана)и е монтирана се получават такива "замятания".

същото се получава и при неравномерно натягане на гайките на самата шайба.

дано съм дал достатъчно насоки...

ако е компресора(лагерчетата),шума се чува и при по-продължителна работа на ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим ангренажния ремък, другите не са пипани. Няма да е лагерче на компресора, защото като се включи и той промяна няма. Разбрах те за кои 3 болчета говориш на шайбата. Точно тя е пипана преди повече от 1 година, заедно с др. неща като сваляха скоростите, заради съединитела. Мисля заради тампона под радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:musik: отчно-ревизирай си я.

дано излезе оттам.

П.С.-аз си сменям ролките и ремъците(без ангренажа,него на 50к.) на 10к. за сигурност....

ти как караш по толкова,всмисъл извънградско не въртиш ли?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен над 90% от километрите са ми извънградско. Основно София-Карнобат и обратно. Често в рамките на 1 или 2 дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm: ти си моят идол.

един приятел така го прибирах на буксир от Айтос до Варна.

сериозно-смени си ги,може и от стареене на гумата да се окаже,или ролка да излезе.

(освен ако не си возиш ремонтен комплект за изпът :hilezh: )

пиши дали си решил проблема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като купих колата тогава в сервиза казаха, че тези ремъци са според тях наскоро сменявани и не е нужно да ги пипам. Затова и си карам. Преди 2 мес. пак ги гледаха за хлабавини, нямаше и нямат видимо кой знае какви признаци на стареене, като нацепвания, но то не е гаранция де. Шайбата ме тревожи повече, ама да видим кога ще й дойде реда...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих нещата....подозрителния шум се оказа колкото и да звучи невероятно, резонанс от триенето на маркуча за газта от изпаритела в капака на ангренажния ремък. Газаджията така го беше прекарал. Изтеглих го по-назад и го привързах.

Отделно обаче прегледахме в сервиза на един познат ремъците и този на климатика не повярвах колко беше хлабав. Обтяга се като се свали шайбата и отдолу се маха една пластина. Лекото биене, което наблюдавах си остана, но то било много незначително и не може да доведе до повреди според механика. Самите ремъци нямат нацепвания или сериозни следи от видимо износване и може да карат още доста.

Преглед и ремонт 10 лв. <_<

Дори смених и маслото с отстъпка....наливен Мобил 10-40 по 8,70 лв. литъра.....колкото изкара :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...