Jump to content

Датчик за отворена врата.


Rosen Dimitrov

Recommended Posts

Колеги някой, занимавал ли се е с проблема ? Датчика за шофьорската ми врата сработва много рядко. Не е механичен, имате ли идея дали е магнито контактен , дали е механичен и къде е всъшност. Става въпрос за А4 8Е, проблема не е че не ми показва на компютъра по скоро, че има шанс така да си заключа дистанционното в колата някой път ако не внимавам :steinigung:

Благодаря на отзовалите се.

Поздрави Росен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

датчика е микретка (микроключе) което е вградено в ключалката. Ако намериш надежден електричар, който е и човек с желание - може да ти я разглоби и почисти. моята е оправих преди година и си бачка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

датчика е микретка (микроключе) което е вградено в ключалката. Ако намериш надежден електричар, който е и човек с желание - може да ти я разглоби и почисти. моята е оправих преди година и си бачка

е те точно такава операцийка ще правя и аз,че иначе оригиналната ключалка с микретата е 210 левчета,айде мани бегай :hilezh: ,тоя път обещавам фотосесия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги сигурни ли сте ,че не ви работят ключетата. По вероятно е да липсва общата връзка между вратите, която отива отзад до блока за централното .При мен беше така и го оправих.Четох го как става тук във форума. Общата връзка между вратите излиза на куплунг ,който е за оригинална аларма и се намира най-вероятно в дясната колонка.Ако оригиналната аларма не работи или куплунга е разкачен - спират да работят вратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е цитат от форума:

" Проверка на лампите в купето

Здравейте!

Реших си проблема с несветещия плафон, който ме дразнеше от доста време:hilezh:

Тъй като и други колеги също се питаха и чудеха какво да правят, ето малко съвети:D

Снимки нямам, но ще се постарая да съм максимално ясен;)

Колата е А4 Б5, управлението на плафона в купето е интегрирано в платката на централното заключване

( заден десен калник, долу).

При мен алармата реагира на отваряне на 3 от вратите, на 4-та не!

( само да ми падне този Ханс, дето е вързал вратата с плафона в багажника!!! ), но плафона в купето изобщо не светва.

Иначе, при изваждане на ключа от таблото си светва. Електрическите схеми са достъпни

от руските сайтове ( http://audi-b5.5go.ru/ ), има ги посочени във форума.

Та, по темата:

Необходим ви е мултимер със зумер - ще мерите напрежение 12 V, и наличие на верига с омметър и голяма игла, или дълга карфица.

1. Щракнете ключа на плафона в положение да свети при отваряне на врата.

2. Разкачете ( най-добре и двата ! ) куплунзите към блока за централното в калника.

За целта - сваля се страничната кора в багажника отдясно, внимателно извадете блока,

куплунзите имат лостче отстрани, което се натиска, за да се откопчеят.

3. Интересува ни куплунга с 12-те контактчета ( има доста кабелчета към него ).

Външната (черна) обвивка се откопчава и изваждате вътрешната бяла част, за да премерите кабелчетата.

Внимавайте при събирането, да не я сглобите на обратно! Има си зъбче, но едно наум!

Интересуват ни 3 кабелчета с цвят кафяв с бяла лента. Две от тях са през един контакт,

а третия е от другата страна.

При включен плафон в правилното положение, на тези 2 кафяво-бели кабелчета

( на 10-и и 12-и пин ), трябва да има 12 V спрямо маса.

( Маса има на гайките на стоповете, примерно ). Това са изходите от управл. блок,

които трябва да получат маса от него.

Ако на тези 2 кабела има 12 V, значи веригата от плафона до управл. блок е наред.

Ако няма 12 V , веригата е следната: захранване ( някъде от таблото ), ключ на плафона,

крушки на плафона, куплунг в краката на пътника до шофьора ( страничната кора, отпред, долу ),

кабелен сноп под мокета към задната седалка и към задния калник.

4. Отворете някоя врата и проверете на обхват " измерване на съпротивление ", тоест - зумер,

дали третото кабелче ( 6-и пин ), което е от другата страна, има връзка с маса

( зумера ще започне да писука ).

90% съм сигурен, че няма да писне )) Ако е така, това е добре за вас,

управл. блок най-вероятно е здрав.

Този кабел е входният за блока и получава маса от бутончетата на вратите.

Ако на двата близки кабела имате 12 V , а на другият при отворена врата

има връзка към маса, значи блокът ви не е наред...

( Малко отклонение - ако имате човек, разбиращ от електроника, може да го погледне.

Лошото е, че платката е лакирана, манипулациите са по-трудни и трябва да се работи внимателно.

Могат да се проверят диодите ( има и ценерови! ), има 4 транзистора,

две странни релета и един драйверен чип ULQ 2003A.

Другият чип - на ITT, даже не го поглеждайте !;)))

Не съм се задълбавал в схемата на блока, но при нужда, може да се проследи от разбиращ човек,

къде отива 6-и контакт на куплунга и откъде идват двата изхода на 10-и и 12-и ).

Моят проблем беше - а предполагам и вашият, е липса на сигнал ( маса ) от бутоните на вратите към блока.

Четирите врати са свързани заедно към въпросният входящ кабел, но куплугът е скрит някъде

( предполагам в дясната колонка ), тъй като отива и към фабричната аларма.

Но този куплунг не ни трябва - махате долната част на задната седалка и отдясно

( не от страната на шофьора! ), виждате кабелен сноп, който се качва по облегалката

и влиза в задния десен калник.

Във този сноп трябва да откриете 4 от познатите ви кафяво-бели кабелчета ))

Единият е по-дебел ( идва от бутончето на задна дясна врата ), а другите 3 са по-тънки.

Това са тези, които мерихме отзад ))

От 3-те тънки кабелчета, на двете трябва да има 12 V, а на третият- нищо. Е, точно той ни трябва ))

Как да ги замерите - или ле-е-кичко ги заголете, или ги прободете внимателно с иглата.

Задължително куплунгът към упр. блок трябва да е откачен!!!

Заголвате внимателно кабелчето, на което няма нищо, както и по-дебелото и ги свързвате

заедно - примерно навийте около тях жички от парче кабел.

Сега включете обратно куплунзите към централното и отворете задната дясна врата...

Вече плафончето трябва да светне )) Сега проверете и останалите врати!

После изолирайте връзката на двете кабелчета и сглобете всичко както трябва.

Добре е накрая да проверите и функционалността на алармата и на централното заключване!

Ако някоя врата си признае, че има проблем, проверете съответното бутонче и кабела

( естествено - кафяво-бял ).

Предполагаме, че все пак общата връзка между вратите е оцеляла,

ако има прекъснат кабел - можете да пуснете нов ( 0,35 мм2 ) под праговете

- кабелът от шофьорската врата тръгва назад и с този от задната врата преминават

по цялата задна седалка, този от дясната предна врата е изкаран на куплунг под страничната кора в

краката на пътника до шофьора и продължава назад, а четвъртият вече го знаете

Ако е прецакано някое бутонче, там вече не знам )) "

Успех :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще работи може би, но няма ли на дисплея на компютъра в този случай као отворя задната врата да ми показва отворена предна или нещо подобно. Почти съм сигурен. Може би става за по - старите модели където не се следи коя врата точно се отваря. Аз карам А4 В6 8Е, и си мисля, че за мен и колеги със същия модел е неприложимо. Оства да се блъскам с тая микретка така и не се наканих да разглобя нещо по вратата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...