Jump to content

Чукане / тракане при ползване на предните чистачки


Moonland

Recommended Posts

Създавам тази тема за да споделя съвсем пресния си опит с този проблем, който се прояви при мен.

(*повечето снимки в поста са от мрежата, тъй като направих едва 2-3 в процеса).

 

Признаци:

 

Преди известно време ми направи впечатление, че при употреба на предните чистачки, на около 20 градуса от прибраното им положение и в двете посоки се чува отчетливо притракване/чукане. Зададох си въпроса дали е възможно да е нормално, но бързо си отговорих, като се сетих как когато купих колата ми направи впечатление колко безушмни на практика са чистачките спрямо предната ми кола. А и все пак не можах да си обясня от къде на къде в това никакво, некрайно положение може да има причукване. Реших за експеримент да върна старите, оригинални чистачки, които още пазя, за да се уверя, че причината не са относително новите, сменени преди някой друг месец. Чукането остана, а докато пробвах осъзнах колко още по-отчетливо се чува извън колата, а даже се усеща и като механична вибрация, което се усещаше леко дори вътре. Стана ясно, че ще се отваря кутията съдържаща мотора и механизма за да се изясни причината.

Инспекция:

 

За целта:

  • Откачат се раменете на чистачките, като преди това е важно да се маркират (например с лепенка) позициите на чистачките в прибрано състояние. (Обърнете внимание, че чистачките имат 2 "паркирани" позиции, една съвсем прибрана и една в готовност за забърсване малко по-нагоре! Отправна точка трябва да е напълно прибраната позиция, до която първо трябва да се стигне). Възможно е раменете да не излязат лесно след отвиване на гайките, помага единствено смело клатене и дърпане и малко WD-40... 

wiper%2520motor%25204.jpg

  • Маха се гуменото уплътнение от към двигателя:

wiper%2520motor%25205.jpg

  • Тук следва и най-трудната част - откачането на кората от предното стъкло (или ако трябва да сме прецизни - от уплътнението под предното стъкло, за което е захваната). Намерих няколко инструкции за тази операция в интернет и пробвах всичко препоръчано, като например да се подмушне ръка под кората и с резки движения да се тегли нагоре, да се ползва инструмент като рамо и какво ли още не, но кората просто не излизаше! След много дърпане, теглене, надигане, пот и няколко псувни, кората тръгна най-накрая от единия край и постепенно я освободих отвсякъде.
  • Последната стъпка преди ваденето на кората е изваждането на дюзите и промушването им обратно надолу през кората. Не е нужно да се откачат от маркучите и/или кабела (ако има такъв).

След като извадих кората и я огледах, установих, че опасенията ми не са били напразни - при опитите да я откача от стъклото бях буквално отпорил захващащия кант от нея, а той още седеше мирничко в съответния жлеб под предното стъкло  :huh:  :eusa_snooty:

Съответно се наложи смяна с нова кора.  

Разликата между старата и новата наложени една в друга, много е трудно да се разграничи, ако човек се вгледа се вижда ръба, който е отпорен от старата (вляво), спрямо новата (вдясно):

Dw9fln4.jpg

 

И все пак към проблемът, от който тръгнаха нещата:

 

След като си осигурих достъп до мотора и лостовата система, активирах отново чистачките за да видя какво се случва. 

Резултат - всичко нормално  :ph34r:  :eusa_think:

Добре, че ми хрумна все пак да монтирам чистачките на осите и да пробвам отново вече в реални условия, а не с голи оси.

Резултат - чукане на издадена част от движещия се механизъм в метална скоба, която държия целия механизъм към купето!

 

Това представлява лостовата система заедно с мотора:

Pf2bwuU.jpg

 

Ограденият в червено елемент, при движението си надясно и наляво, удряше металната стойка, която точно над него държи механизма от лявата страна, директно до оста на дясната (от вътре погледнато) чистачка.

В монтирано състояние нещата изглеждат така, въпросната стойка/скоба е оградена в жълто. При приблизително 20 градуса на чистачките от паркираното им положение, черната "пъпка" минава точно под скобата и по неясни причина опира в нея:

 

l3OmoQC.jpg

 

Последва пренстройване най-вече на скобата от захващането и към купето, точно под предното стъкло. Опитах и чрез умерен натиск да деформирам леко лостовата система така че да осигуря допълнителен отстъп между черната "пъпка" и скобата. В резултат на двете, вече нямаше и помен от чукането!! 

 

Наложи се да изчакам седмица докато получа новата кора и докато имам време отново да се занимавам, през което време чистачките се ползваха почти ежедневно и се получи добър тестов период. За радост - тишина и спокойствие! :mukkies:

Днес с малко зор монтирах новата кора, като използвах възможността да почистя "водосточната кутия" (както се нарича), макар и да беше чистена като част от инспекция не много отдавна. 

vPkrqJ2.jpg

 

Като цяло съм доволен, че се оттървах без смяна с нов механизъм, който се продава само в комбинация с мотора за над 500 лева (нов). За съжаление кората падна жертва, но това бе малкия дявол. 

Таймингът пък беше перфектен, за да осъществя и една малка модификацийка същевременно, но за нея в съответната тема ;)

 

Надявам се информацията да бъде полезна и на друг в подбно недоумение в бъдеще.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна и полезна тема. Адмирирам подобни теми, защото понякой път ремонта на нещо просто, с мимимална грешка става много сложен. Аз съм на мнение, че по добре сам да си чупя колата отколкото някой майстор да ми я чупи. Ако майстор ти беше правил ремонта щеше просто да прикрие счупването и да каже че така е било и пак да го сменяш.

Подобни теми са изключително полезни. Поздравления и адмирации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятното, което щеше да стане ако бях отишъл някъде е, че щях да платя за труд, нов механизъм и директно или в последствие (ако си признаят или като го открия сам) - и новата кора... И от тази гледна точка съм напълно доволен от операцията :)

 

Но все пак - има много примери и за обратното. Човек трябва да е способен реалистично да оценява способностите и съзможностите си и ако задачата ги надхвърля - най-добре да предостави на друг с повече опит. Няма срамно в това, човек не може да е майстор по всичко, а когато си вярва, че е - реално е просто мърляч по всичко. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след смяната на моторчето/механизма и при мен има едно леко припукване, но при цялостно движение. Много е леко, но ме човърка. До колкото ми казаха, моторчето и механизма не са оригинални, а някакъв алуминиев корпус на мотора и вентилатор за охлаждане...... Старото беше изгорало и в Хърватия в сервиза на тянната държавна пътна помощ ми сложиха каквото има. Беше 100 евро и не ми се вярва да е боклук. Работи си супер но това чукане.... Може би ще накарам моя майстор в София да го погледне като се прибера.

Дали може да прецака нещо механизма ако го оставя да припуква?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lupe: Ти да виждаш някъде вентилатор горе на снимките? Алуминиев корпус също е малко тралала ;)

:respekt:  за майсторите ;) Май нищо не са сменили, ами са бутнали нещо и е трябвало да напишат нещо на касовата бележка за да оправдаят сметката ;)

Най-добре си отвори и виж къде е проблема и какъв е. Описал съм как става макар и без прекалено много подробности. Разбира се съм на разположение за въпроси :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смениха мотора 100%, стария беше изгорял и смърдеше на бакелит (показаха ми го). Като се прибера ще накарам моя човек да го погледне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...