Jump to content

скъсан маркуч на картерните газове


Anton Dinev

Recommended Posts

Колеги, преди време бях откачил маркуча, който идва от картера и влиза отдолу в тръбата която е между дебитомера и дросела, там влизат два маркуча аз откачих долния от картера който е, но миришеше в колата на масло ,явно засмуква вентилатора на купето газовете от картера и ги вкарва в купето. Тогава още при откачането запуших отвора който остава към дросела и карах така до днес. Днес реших да го върна този маркуч на мястото му за да не мирише така кофти, но когато го издърпах от долу където си стоеше откачен излезе само едно пърче маркуч от около 15 - 20 см. с една пластмасова втулка вътре в него стегната със скоба :huh: ! Явно връзката му се счупи !!! Та въпросът ми е трябва ли спешно да се отремонтира или не е страшно и може да изчака известно време докато се пооправи времето. Може ли ако падне надолу някаде да хвърля масло от картера през него или да окаже някакво влияние върху работата на двигателя това ,че си виси там под смукателните колектори. Трябва да се свалят колекторите за да се смени нали. За ADR мотор става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Днес си чистих дрос.клапа и асолютно същата ситуация.....„едно пърче маркуч от около 15 - 20 см. с една пластмасова втулка вътре в него стегната със скоба“,ама при мен си е било счупено отпреди,защото без никакво дърпане и напън си излезе тва нещо.Затапих и аз отвора от към дросела,да се кара пък ще видим кога ще се прави пластмасовото коляно,защото си е гърч смяната му,забито е на мама си у ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз така си карам още, нямам проблеми за сега, гледам маслото по често и така.Малко ме притеснява, че не мога от никъде ни отдолу ни отгоре да видя това което остана как стои,но сега в тоя студ не е за ремонти. и при мен си излезе без усилие

Редактирано от Anton Dinev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги и за много години! И аз бях така някаде около година маркучите се продават на няколко парчета мисля че бяха 3 или 4 като едното от към двигателя е пластмасово(поне при А3).Цената на всичките беше около 140 лв. при това всичките паснаха без проблем.Тема за моя проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен сега обаче се усеща промяна на оборотите.Преди като пусна газта,доста по-бързо слизаха на 850об.Сега слизат на 1300об,усеща се едно задържане(особенно в движение на свободна) и от там мноооого бавно слизат на 850об,даже почти като съм спрял,тогава падат.Пластмасовото коляно струва към 55лв,ама за смяна колко ще вземат....,мого е завряно иначе щях да се прообвам да си го сменя.

Редактирано от plambata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз, по принцип за това пуснах темата, за да разбера дали може да окаже влияние върху работата на двигателя, това, че този маркуч липсва, но никой знаещ колега не отговори, при мен има едно претрисане на двигателя на празен ход, ама дали е от това не знам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си чистих дрос.клапа и асолютно същата ситуация.....„едно пърче маркуч от около 15 - 20 см. с една пластмасова втулка вътре в него стегната със скоба“,ама при мен си е било счупено отпреди,защото без никакво дърпане и напън си излезе тва нещо.Затапих и аз отвора от към дросела,да се кара пък ще видим кога ще се прави пластмасовото коляно,защото си е гърч смяната му,забито е на мама си у ....

Като чисти дросела не си ли го свалял, защото като го свалиш има повече място и се стига до въпросното пластмасово коляно и маркуча. При мен се беше направо разпаднал на малки парченца. Незнам дали си въобразявам но след като го смених, почистих дросела и смених всички вакумни маркучета около дросела колата върви по гладко и разхода е нормален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз, по принцип за това пуснах темата, за да разбера дали може да окаже влияние върху работата на двигателя, това, че този маркуч липсва, но никой знаещ колега не отговори, при мен има едно претрисане на двигателя на празен ход, ама дали е от това не знам

С две думи, основната цел на вентилацията на картера е да улавя необработената гориво-въздушна смес (пропусната в картера) и заедно с маслените пари да ги изпрати отново за изгаряне в камерата, след което да минат през катализатора.

А когато има пробив в системата, първо в дросела влиза неотчетено количество въздух, водещо до неточно образуване на горивна смес и второ, неизгорелите и необработени газове, пари и г.в.смес излизат директно в атмосферата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи, основната цел на вентилацията на картера е да улавя необработената гориво-въздушна смес (пропусната в картера) и заедно с маслените пари да ги изпрати отново за изгаряне в камерата, след което да минат през катализатора.

А когато има пробив в системата, първо в дросела влиза неотчетено количество въздух, водещо до неточно образуване на горивна смес и второ, неизгорелите и необработени газове, пари и г.в.смес излизат директно в атмосферата.

аз съм запушил отвора към дросела където влиза този маркуч, значи не би трябвало да имам проблеми с работата на двигателя и неравномерната работа на празен ход не е от това, така ли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато я чистих не я свалях(по мързеливия начин),аз също съм запушил отвора.И сега и оборотите се оправиха,вчера задържаше.... а днес е като по учебнник,сама се оправи.Та ко стана,не разбрах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...