Pumpel

Members
  • Content Count

    188
  • Joined

  • Last visited

About Pumpel

  • Rank
    User

Друго

  • Kaра
    AUDI A4 B9 2.0 TDI

Контакти

  • Website URL
    http://comsystems.bg
  • ICQ
    0

Персонална информация

  • Location
    Sofia

Recent Profile Visitors

1,889 profile views
  1. Стискам ти палци. Че като гледам вървиш по моя път. Дано да е датчика и всичко за напред да е наред.
  2. При мен ситуацията беше едно към едно. Аз ходих 5-6 пъти за този проблем.
  3. Ух, че гадно. В гаранция ли е колата? При мен както съм писал беше мехатроника - ремонтен комплект, ама мина по гаранция. В Порше ли ти смениха уплътненията?
  4. Дам тъпо, ама беше яко да пробвам и научих доста неща! 🙂 Може би тук е момента да питам, ако някой знае от къде може да се намерят нови такива табла на добри цени - нека сподели.
  5. Пичове, Да споделя края на проекта, който за съжаление се оказа неуспешен: Оказва се, че след 100км, на тези табла се заключват и немогат да се променят: - километрите; - Wheel circ. (wheel circumference) - диаметъра на гумите; - визуализацията - нормална или спорт S4; - и някой от екстрите - в моя случай това, че колата има адаптивен круз контрол ACC. При мен това, че Wheel circ. e записано на Variant 5, дава отклонение с 15км в измерената скорост. От там ACC и Pre Sense записват грешки. Също така таблото се оказа от кола която е нямала ACC и това няма как да се коригира. Иначе всичко друго си работи, става и за А4 с малката навигация и дори е отключена S-визуализацията, която е много яка. Ако някой го иска и сметне, че може да стане за неговата кола (без ACC) и му се занимава - да ми пише, ще го дам за колкото съм го взел - 800лв. Прилагам малко снимки. Много благодаря на колегата @congo за помоща и разясненията. 🙂
  6. Оеднаквих Long coding. Само един бит не иска да се промени - води се Wheel circ. (wheel circumference) в оригиналното табло е Version 1, а в новото е Version 5. Пробвах и с VCDS и с OBD11 но все не иска. Може би заради тази настройка не отчита правилно скоростта, въпреки че нямам идея какви са тези Version 1,2,3,4,5,6,7,8,9.A,B,C,D. Иначе като цяло не се промениха нещата. ACC-то продължава да не работи както и Pre Sense-a. Но според мен специално Pre Sense-a си работи, както и дистрониците, защото Distance indicator-а работи и отчита дистанция до предната кола, ако се доближа твърде близо започва да мига червената иконка с двете колички, както и ако доближа с голяма скорост ми се включва триъгълника с Pre Sense. Това ме навежда на мисълта, че таблото не си говори правилно с ACC-то. Явно май ще трябва да сравнявам всички адаптационни канали или другия вариант е да трябва да се промени нещо по ACC модулите или 5F. Има и още нещо дразнещо - кара ме да натисна два пъти бутона за да изгаси колата. Стартира се с едно натискане, но като искаш да я изключиш и натиснеш, на дисплея се появява надпис и си казва натисни още веднъж за да изгасиш двигатея - много тъпо, но не можах да намеря от къде да го променя.
  7. Супер, благодаря ти много. Ще пиша като ги оеднаквя.
  8. Получих информация каква е била колата: Audi A4 B9 Car, 2017-2018, VIN: WAUZZZF44JA192933 Engine: 2.0 TDI 163 HP
  9. Когато го включих за първи път таблото изписа А4 All Road. И на мен ми беше странно, че можах да му включа S визията.
  10. Благодаря за информацията @congo . 🙂 Малко ъпдейт: От Порше свалиха component protection-a всички лампи изгаснага и няма грешки по таблото. Появиха се всички подменюта и таблото и работи отлично. Обаче странното е, че има три проблема: 1. Audi Pre-Sense и Adaptive Cruise Control не искат да се вклчат и казва че са restricted. В модулите на ABS и на ACC и ACC 2 записва една и съща грешка - Databus implausible message. Извода до който стигам е, че предишната кола от която е тяблото, е нямала дистроници и таблото не е сетнато правилно, но не мога да разбера кое точно. Може би някъде в адаптационните канали... 2. Не визуализира имената на станциите на радиото, както и списъка с телефони от Bluetooth-a. Иначе на жентралния дисплей си излизат - вероятно пак нещо не е сетнато в табото. 3. Скоростомера има еспоненциално отклонение в повече на измерената скорост - примерно като пише, че карам с 60 км/ч. реалната скорост е 50 км/ч. ако пише 90 км/ч, релано карам с 75. Може би пак има някаква калибровка или настройка. Моля за помощ ако някой знае какво може да е. И малко снимки 🙂
  11. Оказва се, че няма много написано по тази подмяна в нета (но за сметка на това има доста фирми, които го предлагат като услуга за безумни пари). По скоро има хардуерно описание за подмяната, но не и софтуерно. От многото инфо което ичетох, смятам, че след свалянето на component protection повечето от нещата ще се оправят. Според мен сега табло не комуникира с колата както трябва - работят само оборотомера и скоростомера. Утре ще пиша като махат component protection-а, та да видим какво ще остане за дооправяне. 🙂
  12. Здравейте, Дойде време да се пробвам да направя дългомисления от мен retrofit на нормално табло с виртуално. Само да вметна, че аз съм с малката навигация! Успях да си набавя табло втора ръка от кола със същия двигател като моя 2.0TDI, за екстрите която е имала нямам идея. Днес пристигна и го смених. Разбира се цялата кола се усветка и записа много грешки, но това беше очакван ефект. Преди да го сменя свалих с OBD Eleven long coding на старото табло. След подмяната се включи component protection, и светнаха много лампи за грешки. Нивото на горивото също не се отчете. Започнах да сравнявам всяка една стойност в long coding на двете табла и го оеднаквих със старото. Горивото започна да се отчита правилно, startup screen си стана правилния (беше на All Road а моята е А4), TPMS-a изгасна, едно иконка - жълто огледалце светеше на дисплея и то изгасна, но има и още доста неща които тепърва ми предстоят и трябва да се кодят - поне така си мисля. В момента светят ABS, STEERING, AIRBAGS и ръчна спирачка, които нямам идея защо не гаснат. Записва грешкa в автопилота, в ABS-a, и в Getaway-a. Съответно дистрониците не работят, както и Audi Pre-Sense е изключен. Като тествах днес и яркостта на таблото не се променя спрямо външната светлина както на MMI. Също така не съм сигурен, че отчита правилно моментния и среден разход (може би трябва да се направи tank calibration). За съжаление от component protection-а не виждам какво изписва на таблото. Вероятно има доста да се коди, но се чудя дали като отида в Порше да ми махнат протекшъна ще се отпушат нещата? Дали може тези модули да не сработват заради този протекшън? Ще се радвам ако някои има опит с това мое начинание да даде акъл. 🙂
  13. Да кажа, че след какви ли не проби, кодировки, мерене на кабели и т.н. разбрах какво се получава: Оказва се, че за да може Homelink да запише едно дистанционно, е необходимо дистанционното да излъчва 30 секунди. Парадокса е, че дистанционните които имам явно имат защита срещу случайно натискане на копчетата и след 20 секунди излъчване се изключват и така модула не иска да се програмира. Намерих едно, на което като му натиснеш копчето си излъчва до откат. И така при него 10 от 10 си се програмира и после модула си отключва и всикчо е ток. Така че този ретрофит за мен е успешен! 🙂 🙂 🙂
  14. Здравейте, Рехих да направя поредния "upgrade" на моята A4 B9, като този път реших да сложа така наречения Homelink за обучение на дистанционни за гараж и отваряне чрез допълнителни копчета на плафона. Набавих си необходимите части, а именно: 4M0907410 - Homelink модул; 4M0959613 - плафон с допълнителните три копчета; и съответното окабеляване. Прикачвам снимки. Смених плафона, монтирах окабеляването, като свързах модула и плафона към pin 24 на BCM модула. Възах захранването към една от шините с бушони под стeпенката за десния крак (това ми беше най-трудно, защото мястото е малко и кабелите на козолите са къси, но се справих). Всичко до тук чудесно. Започнах след това коденето, което е следното: Address 46: Central Conv. -Long coding -Byte 22 Bit 0 to 1 Address 09: Cent. Elect. -Long coding -Byte 14 Bit 4 to 1 -Byte 18 Bit 2 to 1 Bit 3 to 1 Address 5F: Information Electr. -Adaptation ENG122227-ENG117611-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo -> active ENG122227-ENG117615-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_after_disclaimer -> not active ENG122227-ENG117612-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_clamp_15_off ->not active ENG122227-ENG117613-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_over_threshold_high -> not active ENG122227-ENG117614-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_ugdo_standstill -> not active ENG122229-ENG117730-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14 -> active ENG122229-ENG117731-Car_Function_List_BAP_Gen2-UGDO_0x14_msg_bus -> "Terminal 15" В менюто на ми излезна garage door функцията и всичко е активно, обаче... Обаче, като тръгна да програмирам бутон и ми напише да натисна дистанционното за да го запише - нищо не се случва. На края премигват мигачите един път и изписва, че има проблем и дали да опитам отново. Какво ли не пробвах, като на каря след много опити успя да прихване едно дистанционно и после - факт работи. Но това е единствения успех който постигнах. Каквото и да пробвам след това не става. Дори същото дистанционно, което успя да запише веднъж, пак не става. Някой има ли опит с този ретрофит. Явно модула работи, комуникура, но нещо просукам и незнам какво е....
  15. Питах ги и не могат. Май никой не може. Оказва се, че след първите 100км. при virtual cockpit таблото се заключва и към момента няма начин да се коригират километрите. Доста четох по форуми и не намерих решение.