Pumpel

Members
  • Content Count

    193
  • Joined

  • Last visited

About Pumpel

  • Rank
    User

Друго

  • Kaра
    AUDI A4 B9 2.0 TDI

Контакти

  • Website URL
    http://comsystems.bg
  • ICQ
    0

Персонална информация

  • Location
    Sofia

Recent Profile Visitors

2,030 profile views
  1. Всикчо е ОК и работи отлично. Бяха обърнати двата кабела на CAN шината - интересното е, че бяха обърнати не където аз съм ги свързвал, а от страната на жака на камерата. Дали фабрично нещо не са догледали или може и в мен да е проблема... 😄
  2. Днес монтирах камерата. Оказа се доста работа - почти ден. Всичко монтирах, прекарах и свързах на правилните места. После направих кодировките, но нещата не сработиха. Сега Gateway-а ми дава грешка, че не може да намери 6C Backup Camera модула. Проверих, захранванто на камерата, проверих CAN bus кабелите - всичко съм свързал правилно. Кодировката която направих е : Module 19 Gateway Select Installation List Check 6C Rear View Camera Module 09 Central Electrics Select Coding Go to Byte 35 and check Bit 4 Module 5F Multimedia Select Adaptation Car_Funktion_List_BAP_Gen2_VPS set the new value activated Car_Funktion_List_BAP_Gen2_VPS_msg_bus set the new value Terminal 15 Сега продължавам да чета и да търся да не би да пропускам нещо. Ако някой може да ми даде акъл, ще съм благодарен. 🙂
  3. Поръчах го от Аliexpress - https://www.aliexpress.com/item/32958848210.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.7dff63c1Y3a95r Днес ще монтирам да видим...
  4. На мен вчера ми дойде комплекта - камерата и кабелите (нови оригинални) ~ 100$ и ми предстои да ги монтирам. Тези дни ще пиша как е минало, но като чета и гледам не би трябвало да е много трудно. Май повече е разглобяването за прекарване на кабелите.
  5. Аз бих добавил, че адаптивния автопилот е задължителна екстра според мен. Както заради това, че си кара сама по задръстрванията и най-вече от гледна точка на сигурност, защото следи ситуацията пред колата (освен с камерата и с дистрониците) и може да коригира спирачки и волана при евентуален сблъсък...
  6. Стискам ти палци. Че като гледам вървиш по моя път. Дано да е датчика и всичко за напред да е наред.
  7. При мен ситуацията беше едно към едно. Аз ходих 5-6 пъти за този проблем.
  8. Ух, че гадно. В гаранция ли е колата? При мен както съм писал беше мехатроника - ремонтен комплект, ама мина по гаранция. В Порше ли ти смениха уплътненията?
  9. Дам тъпо, ама беше яко да пробвам и научих доста неща! 🙂 Може би тук е момента да питам, ако някой знае от къде може да се намерят нови такива табла на добри цени - нека сподели.
  10. Пичове, Да споделя края на проекта, който за съжаление се оказа неуспешен: Оказва се, че след 100км, на тези табла се заключват и немогат да се променят: - километрите; - Wheel circ. (wheel circumference) - диаметъра на гумите; - визуализацията - нормална или спорт S4; - и някой от екстрите - в моя случай това, че колата има адаптивен круз контрол ACC. При мен това, че Wheel circ. e записано на Variant 5, дава отклонение с 15км в измерената скорост. От там ACC и Pre Sense записват грешки. Също така таблото се оказа от кола която е нямала ACC и това няма как да се коригира. Иначе всичко друго си работи, става и за А4 с малката навигация и дори е отключена S-визуализацията, която е много яка. Ако някой го иска и сметне, че може да стане за неговата кола (без ACC) и му се занимава - да ми пише, ще го дам за колкото съм го взел - 800лв. Прилагам малко снимки. Много благодаря на колегата @congo за помоща и разясненията. 🙂
  11. Оеднаквих Long coding. Само един бит не иска да се промени - води се Wheel circ. (wheel circumference) в оригиналното табло е Version 1, а в новото е Version 5. Пробвах и с VCDS и с OBD11 но все не иска. Може би заради тази настройка не отчита правилно скоростта, въпреки че нямам идея какви са тези Version 1,2,3,4,5,6,7,8,9.A,B,C,D. Иначе като цяло не се промениха нещата. ACC-то продължава да не работи както и Pre Sense-a. Но според мен специално Pre Sense-a си работи, както и дистрониците, защото Distance indicator-а работи и отчита дистанция до предната кола, ако се доближа твърде близо започва да мига червената иконка с двете колички, както и ако доближа с голяма скорост ми се включва триъгълника с Pre Sense. Това ме навежда на мисълта, че таблото не си говори правилно с ACC-то. Явно май ще трябва да сравнявам всички адаптационни канали или другия вариант е да трябва да се промени нещо по ACC модулите или 5F. Има и още нещо дразнещо - кара ме да натисна два пъти бутона за да изгаси колата. Стартира се с едно натискане, но като искаш да я изключиш и натиснеш, на дисплея се появява надпис и си казва натисни още веднъж за да изгасиш двигатея - много тъпо, но не можах да намеря от къде да го променя.
  12. Супер, благодаря ти много. Ще пиша като ги оеднаквя.
  13. Получих информация каква е била колата: Audi A4 B9 Car, 2017-2018, VIN: WAUZZZF44JA192933 Engine: 2.0 TDI 163 HP
  14. Когато го включих за първи път таблото изписа А4 All Road. И на мен ми беше странно, че можах да му включа S визията.
  15. Благодаря за информацията @congo . 🙂 Малко ъпдейт: От Порше свалиха component protection-a всички лампи изгаснага и няма грешки по таблото. Появиха се всички подменюта и таблото и работи отлично. Обаче странното е, че има три проблема: 1. Audi Pre-Sense и Adaptive Cruise Control не искат да се вклчат и казва че са restricted. В модулите на ABS и на ACC и ACC 2 записва една и съща грешка - Databus implausible message. Извода до който стигам е, че предишната кола от която е тяблото, е нямала дистроници и таблото не е сетнато правилно, но не мога да разбера кое точно. Може би някъде в адаптационните канали... 2. Не визуализира имената на станциите на радиото, както и списъка с телефони от Bluetooth-a. Иначе на жентралния дисплей си излизат - вероятно пак нещо не е сетнато в табото. 3. Скоростомера има еспоненциално отклонение в повече на измерената скорост - примерно като пише, че карам с 60 км/ч. реалната скорост е 50 км/ч. ако пише 90 км/ч, релано карам с 75. Може би пак има някаква калибровка или настройка. Моля за помощ ако някой знае какво може да е. И малко снимки 🙂