Привет колега, и аз като теб Юни месец минах през голямата чуденка относно първата кола и как тя да е най-добрия компромис между всичко за което си мечтал и изтънелия бюджет който ти предлага българската реалност.
Първо относно динамика, господата тук с право казват че някои бензинови мотори са слабички, моето охлювче е едно от тях. Но така или иначе преценката за динамика може да е субективна. В моя вариант - учебната кола беше Пежо 308 с малкия дизел, после карах на баща ми пасата - 1.8 атмосферен бензин със 75 коня и малко след това той го смени с дизелова Октавиа с 1.9 тди - 90 коня. На фона на тази скромна селекция даже и 1.6 фси което карам в момента си се усеща като по-бърза кола. Така че като вземеш книжката питай там който има край теб, чичо, дядо, вуйчо да ти дадат едно кръгче да се ориентираш.
Сега относно потенциалния тунинг. Това ти е първата кола и според мен няма много смисъл от тунинг. Тепърва се учим как се живее с кола, понеже реалността не е NFS U2 където натискаме start game и тръгваме. Намери си най-запазената в техническо състояние и си я вземи. Първата кола ти е по-скоро ориентировъчна, тя е тази която си мислиш че искаш и ти трябва, и поне според мен наливане на пари в тунинг не е оправдано, освен ако не си невероятен късметлия и аудито наистина ти дава всичко което си искал. Като поживееш с нея и си навъртите километри заедно ще разбереш наистина какво ти харесва и трябва и едновременно с това какво ще искаш от следващата. Нормално е да има разминавания, аз примерно като търсех А3-ката и много държах да е 5-те врати да е практична. В момента задните врати и седалки се ползват основно да си държа якето, понеже за 6 месеца точно 2 пъти возих повече от 1 човек с мен. Така че ако нещата не се променят много, следващия път може и да не се засилвам към кола с 4/5 врати, а задните седалки съм ги сгъвал за нещо по-обемно точно 3 пъти, и гледайки на око, скромния ми товар спокойно би се събрал и А3 с 3 врати.
Относно зима и куатро. Не съм от северозапада, тук в Стара Загора зимата даже и да дойде, не се задържа, но все пак има едно нещо по-важно от куатрото. Вземи си хубави гуми, предно с хубави гуми и ако не се правиш на герой пак би трябвало да си ок. Относно поддръжката, тук всеки сам си преценява с какво иска и може да се справи. Базовото упражнение което аз направих беше да отворя голям сайт за авто части и попрегледахме как грубо стоят нещата с основните части, най-малкото за сравнение с цените на части на актуалния семеен превоз или пък на роднини. Такова сравнение не е точно, понеже отделно има разходи за труд, отделно цените може и да не съвпадат с това което сервиза може да каже, но чисто ориентировъчно може да ти даде малко по-добра представа.
Дано тези няколко реда да ти помогнат малко, и да не забравиш да се похвалиш после какво сте взели.