Ако имаш климатик и си 'цъкнал' копчето за включване - нормално е. Перката се пали на I степен веднага след включване на климатика, за да охлажда фреона. Колега, явно ти е лека ръката, щом успяваш да откачиш акумулатор и нищо да не се взриви! Да, ролята на акумулатора е да се зарежда (и да буферира евентуални резки покачвания на консумацията), но и да дава референтно напрежение към алтернатора (само да обърна внимание- едва ли караш 6V Трабант, че да говориш за 'динамо') Та... Напълно във възможностите на всеки уважаващ себе си алтернатор е да вдигне 18-19V. Напрежението може да надхвърли и 24V при достатъчно мощните алтернатори. Ролята на акумулатора е да подаде някакво напрежение, спрямо което регулатора да 'напасва' напрежението, излизащо от алтернатора. Лично съм виждал как късите на една Ладичка светнаха като ксенон на БМВ318 Бяло, бяло, та чак синьо.... и загаснаха! Просто изгоряха крушките от високото напрежение. Добре, че, както казва един мой познат (и тук има рег.) контолерите са направени толкова дуракоустойчиви, че зорлем не мож ги изгори!