Jump to content

rusurs6

Members
  • Мнения

    7
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    audi a4 TDI

Контакти

  • AIM
    altanai87

Персонална информация

  • Пол
    Male
  • Локация
    razgrad

rusurs6's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. колега моят 4ип миго слага тонито от варна много е добар пи4а просто няма равен ако ме питаш далие добар пи4а отговарямти то4но и кратко много хора правят аудита но тои ги прави най - добре
  2. rusurs6

    Как се кара TDI?

    Как да караме икономично TDi двигател? Икономия на гориво • Спускане по хълмове Моля не гасете колата или не превключваите на свободна скорост когато спускате по нанадолнище за да спестите гориво, защото спускането по хълмове за TDI-тата е „безплатно”. Да, това е вярно. Когато не се иска гориво от двигателя, то не се впръсква в него! Както повечето модерни коли с горивна инжекция, не се изисква гориво когато двигателя е задвижван от колелата пускащи по нанадолнище на включена предавка. Превключването на свободна скорост принуждава двигателя да изразходва гориво при работата на свободен ход ( и може да бъде опасно, защото няма да имате моторна спирачка ), а гасенето на двигателя е опасно, защото когато е вече огасен, той няма серво управление и спирачки. • Максималната тяга настъпва при 1800rpm. Това означава огромна икономия на гориво. Това са оборотите при които трябва да карате на която и да било предавка, ако желаете по-нисък разход на гориво. Максимум конски сили това означава по-малко икономия на гориво. TDi двигателите са способни да произведът 30 к.с. при 1300rpm, повече от достатъчно е да колата да потегли при равен път. Както и да е, при тази точка ЕГР ( EGR ) системата е максимално задействана и има голяма вероятност да се затиснат входящия колектор ( често срещано при TDI-тата ).Моля използвайте този съвет мъдро. Запомнете, че TDI моторите са проектирани за магистрали или дълъг път. Имат строхотно турбо и то не е ефективно при ниски обороти на двигателя. Това може да доведе до повреда в турбо компресора. Най-добрия метод за употреба : бързо ускорение до желаната скорост и поддържане на постоянно турбо налягане. Когато вече желаната скорост е достигната, тя се поддържа и разбира се използвайте пътните условия които могат да ви бъдат от полза. • Карай по собствения си път. Карайте отговорно, споделяйте пътя. Избягвайте бавни улици или улици по които има задръствания. Карайте по пътища с добра пътна настилка. Карайте в тази час на деня в която няма задръствания. Спазвайте ограниченията. Спазвайте дистанция. • Предавки Използвайте 5-та скорост където можете. Използвайте най-голямата предавка през цялото време. Не се страхувайте да сменяте предавки. Най-доброто време за превключване на предавка е когато веднага помислите за това нещо ( не се чудете ). При 65 км/ч. Двигателя използва 20% по-малко гориво на 5-та скорост от колкото на 4-та скорост за да възпроизведе 6 к.с. необходими за да движат колата по равен път. Факт, е че двигателя използва 20% повече гориво за да произведе същите конските сили при която и да е скорост при 4-та предавка от колкото при 5-та предавка. 5-та предавка е най-подходящата предавка за пестене на гориво. • Спирачки Добър начин да се преобразува гориво в топлина и прах. Избягвайте употребата им. Нагласете скороста на колата само използвайки десния си крак. Това означава, че трябва да разчитате пътя напред и да карате спокойно. Използвайте спирачките единствено в края на вашето пътуване, на знак СТОП, на червен светофар, на полицай, пешеходец и на идиоти. Избягвайте всички излишни натискания на спирачките. Прекалената употреба на спирачки ви струва гориво, накладки, дискове и време за да смените тези части. • Десния крак Икономията на TDI двигателите варира от високите 45% до ниските 12%. 45-те % се достигат с тежък десен крак, 12-те % възникват при лек десен крак. При 1725rpm обхвата е от 45% до 15%. При 3500rpm обхвата е от 36% до 12%. За това: използвайте тежък десен крак в ниските обороти, когато можете. За да може да използвате икомонията на гориво натискаите газта ( колкото и странно да звучи ). Горивото е безполезно когато не натискате газта. • RPM ( обороти на двигателя ) Дръжте оборотите на двителя ниски. Но бъдете внимателни да не почне да се тресе двигателя, което ще рече под 1300rpm. Това се получава когато изискваната мощност е повече от наличната на двигателя. Нормално е при бензиновите двигатели това състояние да се получава под 2000rpm. Повечето 2-литрови бензинови двигатели произвеждат 30к.с.при 2000rpm. При TDI двигателите 30к.с. се достигат при 1300rpm. Когато намаляте скорост на 5-та предавка не я сменяйте докато не паднете под 1300rpm, тогава сменете с по-ниска предавка. Но не забравяйте „ упражнявате” двигателя си от време на време в целия диапазон на обортомера. Да речем един път в седмицата, на магистралата на втора скорост ускорете поне до 4000rpm. Това ще продуха вашият двигател от боклуци и ще го поддържа „свеж”. Между другото TDI 90к.с. може да произведе 20к.с. при 1000rpm, 30к.с. при 1300rpm, 41к.с. при 1500rpm, 56к.с. при 1900rpm, 71к.с. при 2500rpm, 82к.с. при 3000rpm, 87к.с. при 3500rpm и 90к.с. при 4000rpm. • Студен старт Наблюдавайки икономичноста, когато се връщам от пътувания от около 320км.в сравнение с 10 пътувания по 32км. показва, че има загуба от порядака на 5км от студения старт. Предполагам, че ефекта от студения старт оказва влияние при първите 15км. За първите 15км от пътуването TDI двигателите трябва да достигнат оптимална температура (не само на охладителната течност ) на работата на скоростната кутия, лагери на главините, гуми, спирачки и т.н. Обикновенно са необходими 15км. , но разбира се това зависи как шофирате. Единственото нещо което може да направите е да намалите загубите по време на студения старт, загубите могат да се намалят от 30% на 20%. Казано с други думи, карайте внимателно през първите 15км. Не форсираите двигателя при студен старт или ще засилите отрицателния ефект. Подгряващите свещи помогат на колата да загрее, но единствено ако държите оборотите от 2200. Ако превишите 2400rpm, те се изключват. Така, че карайте колата под 2200rpm докато уреда за температурата на двигателя не премине трите бели черти. За съжаление нямаме информация как функционира устройството наречено “Zerostart”. • Палене и потегляне Качвате се в колата, слагате обезопасителния колан, стартирате двигателя и потегляте. Не оставяйте двигателя да работи на едно място, за да загрее. Двигателя загрява по-бързо когато е под натоварване и това оказва влияние върху икономичноста на колата. На маслото са му нужни 5 секунди или по-малко за да достигне работно налягане и да се разпръсне по двигателя*. • Достигане до желаната скорост 5-та скорост е най-икономичната предавка. Вашата цел е да достигнете 5-тата предавка колкото се може по-бързо ( разбира се в границите на разумното ). Използвайте 1-ва скорост за да потеглите с вашият автомобил. Предавките трябва да се сменят до 3000rpm, така че превключвайте предавките от 1800rpm до 3000rpm. Вашата цел е 1800rpm на 5-та скорост по равен път. Разбира се ще са ви нужни по-високи обороти при изкачане и при спускане по-ниски обороти. Когато ви потрябва да ускорите подобаващо, направете го натискайки педала до долу на възможно най-високата предавка. • Скорост Оптималната скорост на равен път е около 1800rpm на 5-та предавка. Колкото е по-висока скороста толкова по-голямо усилие е нужно за да се отмести въздуха от пътя ни*. Оптималната скорост в много случай не е възможно да бъде поддържана, поради факта , че е прекалено висока за шофиране в градски условия. Пътувайте на такава скорост на, която може продължително да се използва 5-та предавка. Бъдете внимателни, не задръствайте движението зад вас. Карайки зад камион може значително да намали съпротивлението на въздушната маса, но разликата в икономичноста на двигателя не е осезаема. • Намалянето Не използвайте спирачки. Спирачките са много добри за спиране на автомобила ( до 0км/ч.) и превръщането на горивото в топлина и прах. Избягвайте да ги използвате за намаляне на скороста. „Over-run” метода е въпрос на избор, той е най-безопасният. На ниските обороти ефекта от „моторната спирачка” е най-малък. “Over-run” : автомобила е на скорост, не се подава гориво, няма спирачки, колата се движи като самостоятелен обект използващ единствено ефекта на „моторната спирачка”. Двигателя не консумира гориво. “Coasting”: автомобила е на свободна скорост, двигателя работи на свободен ход, колата се движи по пътя без никакво спирачно усилие, но двигателя консумира гориво за да работи на свободен ход. “Free-wheeling” : автомобила не е на скорост и двигателя е огасен. Как завивате, когато серво управлението не функционира? Колко време ще имате спирачки? Този метод не е добра идея. “Coasting” е метод който е удачен при определени условия ( с 80км/ч. Или по-малко). Всичко зависи от вас кой метод ще използвате за намаляне на скороста.
  3. аз патих от тая стоика купи си нова 167 лв ефекта е нула почна да дранчи да бие на желязо такаче гледаи какво си купуваш гледаи да е febi , ima neшто марково
  4. братле пробаи парво даси стендоваш дюзите
  5. rusurs6

    Подгряващи свещи

    единственното замерване за мене е след като я смакнеш и я пробаш.... глегаи каде се зачервява подревната свещ защото ако се зачервява в средата значи неработи пак
  6. rusurs6

    мнение за 1.9ТДИ

    според мене това е перфектен мотор 1.9 ТДИ железен е
×
×
  • Create New...