Jump to content

климатроник А6 С5


sladura_vkp

Recommended Posts

Здр. колеги.

Търсих и нищо не намерих за проблема. Питането ми е:

Къде се намира клапата за топло и студено?

Малко пояснение. Наскоро ми направи впечатление, че когато изгася колата не се чува бръмченето на клапите на клима-ка, а преди известно време не беше така. Преди една седмица включих климата и от въздуховодите започна да духа доста топъл въздух, а го бях настроил на "LO" и впоследствие започна да духа външна темепература, всмисъл не истудяваше. Компресора се включва, перката също волтметъра отчете лек спад на напрежението и видимо всичко заработи с изключение на това, че не духа студено.

Дайте някакъв акъл от къде може да е проблема, клапа, фреон или някои датчик. Преди време ми беше показало грешка "заседнала дясна клапа", но я изчестих и от тогава несъм проверявал " нямам отново излишни 20 лв". Ходих при майстор и той ми каза да си проверя клапата за студено и топло, но не знам къде е:hilezh:. Някой казват, че е зад жабката, други че е под таблото. Някой ако се е занимавал с такъв проблем, моля да ми даде насока от къде да започна.

Има изписано много за А4 В5, А6/С4, В4, но за А6 С5 нищо по моя въпрос не намерих.

Поздрави и :zustimm:.

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите правилно са те насочили. Под таблото зад жабката е. За да се стигне до нея е голяма разправията. По-лесния вариант, закачаш на диагностика, задействат се всички изпълнителни механизми /клапи, компресор, вентилатор и т.н./ и след това ако имаш някакъв проблем ти го изписва. Вариантите са или наистина проблем в клапата или електрониката се е оакала....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

брат и аз карам A6 C5 и съм я разглобявал почти цялта под жапката има една сложна система от клапи и датаици.жапката е на 5 болта 8мм развиват се и дърпащ напред като внимаващ да не счупищ пласмасовите водачи и отдолу са клапите които тарсищ вищ какво ще стане и пищи......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз все си мисля че тази кола е с две клапи, заради двузоновия клима. все пак можеш от едната страна да пуснеш студено от другата топло. провери дали и от двете страни сменя топло студено. А аз досега не съм чул мойте клапи да бучат като изгася двигатела. на други марки коли съм чувал но на тази не. А и при мен като първоначално пусна на студено почва топло и тогава преминава към студено. това го прави само при първоначално включване . А иначе всичко си бачка идеално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

toshkov81, може и да си прав. Не сьм се изразил правилно. Сега когато се прибирах от работа ми направи впечатление, че при пьрвоначално пускане на климата, започна да духа топло и след малко задуха вьншна температура. Явно фреона е намалял и ще трябва да доливам, а що се отнася до бученето на клапите не сьм се изразил правилно, ми те не бучат а се чува как се движат при даване на контакт без да пускам климата. По време на работа на дв. си поиграх с копчетата на обдухването (клапите) и те заработиха, явно нещо са били запекли, но недуха студено. В сьбота ще ходя да ми проверат колко фреон има в системата.

Благодаря за помоща.

И все пак когато е намалял фреона защо пуска компресора, ел. перката и ми отчита консумация?

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Имам подобен проблем като на колегата.

Когато пусна климатика от дясно духа студено, от ляво духа топло (външен въздух.)

Като пусна да върти въздуха в купето се усеща, че от ляво върти вече вътрешния въздух, но пак не е студен.

Вързах я на ваг-ком и ми показа

1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Изчистих грешката, в нета четох, че се прави следната процедура.

Go into "08 auto HVAC", then "basic settings" and then "group 001", 
click "go" and you will hear the motors moving about. 

Интересното е, че не вдигна пак грешката. Направих и селф тест и когато отиде на Temperature Flap: Right (V159) се чува постоянен опит да я задвижи, но не успява сякаш (тук също не ми вдигна грешка). Покарах я и клапата продължава да не отваря и пак няма грешка.

 

Явно ще се сменя моторчето, но проблема ми е, че незнам кое? Хем не отваря студеното от ляво, хем десния мотор не бил добре според компа?

Редактирано от RTM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...