Jump to content

ДЕТОНАЦИОННИЯ ДАТЧИК на АБК


Begleca

Recommended Posts

Здравейте колеги, интересуват ме всякакви данни за проверка на ДЕТОНАЦИОННИЯ ДАТЧИК на Ауди Б4 2.0 115 коня АБК мотора. В АУТОДАТАта четох, че с мултицет се проверява като се пипне на краче номер 1 и на маса без да се маха буксата с запален мортор трябва да излезе стоиност (0.6V променливо напрежение)и при рязко подавана на газ да се увеличава. НО такова нещо не ми излиза.

Моля да си кажете вашето менение това правилен метод ли е и дали знаете и други (освен диагностиката де).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,както си хванал да го мериш,няма да отчетеш нищо.Според ЕЛСА този датчик не подлежи на електрическо тестване.В домашни условия се проверява по следния начин:

-датчикът се сваля,корпуса и мястото му на лягане се почистват старателно от окиси

-следва монтирането му и затягането му с момент 20 Nm

-разкача се буксата му

-свързва се омметър към двата външни пина/сигналните/-отчетената стойност трябва да бъде безкрайност

-средния пин е екранировка и е свързан към маса

-свързваме волтметър/или осцилоскоп/ към крайните пинове на буксата му-при удряне с нещо твърдо неметално в близост до датчика волтметъра трябва да отчете напрежение от порядъка на 1-5 mV,в зависимост от силата на удара-това е индикация,че детонационния/пиезо/ датчик генерира напрежение и функционира

-закачаме Vag-Com към колата и проверяваме за записани грешки-00524 е типична за неизправност свързана с детонационния датчик G61

-по принцип,може да се следи и промяната в ъгъла на запалване при почукване в близост до датчика

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да е с неметален предмет? Питам защото имам два датчика. Единия който ми казаха преди години на диагностика, че е прецакан направо откача като го чукна с метал, обаче без метал не реагира. А другия пък рагира слабо на метал и силно на неметал - които го купих преди 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да е с неметален предмет?..................

Така са описали процедурата руснаците,не забравяй че това не е официален метод за тестване.Освен това не се чука по датчика,а около него.Според заводската документация,за изправността на този датчик се съди единствено по грешките записани в паметта на ЕКУ-то.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...