Jump to content

Турбо - ново или рециклирано


Recommended Posts

От години вече си карам AFN-а и вече започнаха да му тежат километрите. От няколко месеца насам обръщам внимание, че турбото бучи при връщане на газта между 1400 и 1100 оборота и при ускорение над 1800 оборота. Първоначално беше само на студен двигател, но вече го прави непрекъснато. Има луфт в турбото, но не съм специалист за да разбера дали е в нормалните граници. Харча на масло е около 500-600гр на 10 000км. Сутрин при палене се чува и един гаден метален звук и се надявам, че вече не драска по корпуса защото карам доста колата.

Въпроса ми е към колеги с опит, които са минали по този път. Дали да го рециклирам, или да купувам ново турбо. Не е особено основателно да купувам турбо от 1300-1500лв за автомобил с обща цена от 4000 лв от една страна, но пък от друга незнам колко ще издържи рециклираното такова.

Из магазините за авточасти твърдят, че всеки с рециклирано турбо рано или късно е опирал до тях за ново, но те гледат да си продадат стоката така или иначе.

Не ми се иска да изчаквам да умира турбото защото не мога да си позволя колата да ме остави на пътя, за това съм решил предварително да взема мерки.

Другия ми въпрос е ако си купя ново турбо, дали някои от фирмите, които рециклират турбини биха имали интерес да купят моето за части напирмер и каква би била цената. Иначе колата си върви няма спад в мощноста.

Благодаря предварително за отговорите.

Редактирано от Yordan Ichev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода ти на масло е нормален според мен.

Щом искаш да си застрахован да не те остави на пътя, сваляш го, оглежда се и някой специалист си казва дали е към края си.

Колкото до рециклирането...мой приятел мина по тоя път. Засега е ок, само дето за 1 година градско каране се позадръсти и влиза в сервизен режим. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е .. различно B) последно съм на AGIP(препоръчаха ми го приятели), но винаги е 10/40. Гледам да не слагам ментаци, но това си е трудно вече... Дайте на някой доверен специалист координати ако имате - то този човек ще каже дали луфта е нормален и дали е за чистене... :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, а ти на базата на какво реши, че проблема е в турбото, при положение че колата върви нормално и не ти харчи масло. Ако "тракаше" турбото, според мен отдавна да си останал на пътя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На база дългосрочни проучвания :hilezh: . Просто оста се е разлуфтила и когато колата загрее оплътнява и спира да свири, вече не толкова, защото има по-голям луфт. Няма пробив по турбо пътищата, а и колата няма да се държи така ако има такъв. Единствено турбото може да издава такива умиращи звуци :bia: . Ще опитам с почистване първоначално и оглед - целта на темата беше да потърся мнение и информация от някой колега, който е имал такъв проблем и да ме насочи евентуално към човека, който му го е решил. Тя колата не е първа младост, че да няма и други проблеми, но този ме дразни пък и струва скъпо трябва малко ранно планиране :hilezh: . Ако има и съвестни колеги със сервизи, които се занимават с такива неща очаквам и да ми дадат някакви контакти на ЛС.

Благодаря още веднъж за отговорите :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...