Jump to content

robobug

Members
  • Мнения

    16193
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

3 Последователи

Друго

  • Kaра
    Мултипла

Контакти

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Персонална информация

  • Локация
    София

Последни посетители

11055 профилни разглеждания

robobug's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

2

Community Answers

  1. Аз, за да го напиша съм го видял, не си измислям Автоматът мина 400к км и е като нов. На кола купена и чипната на 90к км, карана без жалене и автомат обслужван на 50к км. Колата, когато беше при мен седеше в гараж и не се даваше газ, докато не загрее. При новия собственик пак е така. Но това е от времето, когато 200к км бяха предел за продажба и бяха табу да се появят на километража. Сега според джамбазите тъкмо била разработена
  2. Ако ти трябва кола с регулируемо въздушно окачване и 4по4 за 5000лв нямаш друг избор. Това е твоята кола. Моторът наистина е "мазен", но не и мощен. Т.е. има равномерно разгръщане на мощността, която е малка за това купе. Но за планинско и офроуд каране е подходящо. За магистрала и каране по равен, нормален път е разсипия на гориво. Автоматът с правилно обслужване изкарва поне 400к км......но такива коли има само в легендите. В повечето случаи автоматът не е обслужван до 250-300к км, след което колата се продава. Конкретната кола изглежда добре, дали ще изкара 10 или 100к км е божа работа. Просто трябва да си готов да я бракуваш при първия по-сериозен (1000+) проблем.
  3. Купи си Мобил 1 0/40. Маслото е с много добавки, сравнително стабилна база и много подходящо за мотори без дпф. Малко по-високата цена от Мобил3000 ще компенсираш с 10% увеличен пробег между смените.
  4. Б5 няма диф с блокаж. Но кутия от Б5 1.8т съвпада като число с диф от 2.8 Б4 (3.88), който има блокаж. Задните мостове на Б4 и Б5 куатро са на практика еднакви.
  5. Ако искаш да е куатро колата, кутията трябва да е от куатро. Ако я направиш на предно - всяка кутия става. Съвместими са всички кутии от Б3, Б4, Б5. Ако не искаш да сменяш заден диф, търсиш кутия със същото предавателно число на диференциалите. Ако не можеш да намериш кутия със същото число просто сменяш кутията комплект със заден диф - просто е и евтино. Kутиите са безброй версии - в ЕТКА има числата на всеки модел кутия и диф. (предавателното число е броя на зъбите на короната, разделен на броя зъби на пиньона - примерно 38/9 е 4.22 )
  6. 12-14 години от производството на автомобила.... Аз също имам на разположение двете коли, като и двете са в повече от перфектно състояние. Имам абсолютно същите наблюдения. Б8 си е малка а6-ца, която в някои отношения е дори по-комфортна. Това, което ми харесва повече в Б7 е изчистения интериор (Б8 е като първите самсунги, когато се мъчат да копират епъл - безмислени менюта, сложени със самоцел да са там и да се каже, че ги има). Голямо чудо да си проверявам маслото и акумулатора през меню. А най-голямата положителна разлика е поведението на Б7 - близко до поведението на бмв, но с много по-голям комфорт - стегната, предсказуема, с добра обратна връзка на волан и спирачка. Ако сравняваме само мотори - няма нито една причина да се избере мотора на Б7....освен първоначалната цена на придобиване. Моторът на Б7 е технологичен скок спрямо 1.8т (някой беше подхвърлил, че съм го изкарал едва и не "ес-ка".....и това всъщност е така, в сранение с 1.8). Но е далеч от ЕА888 моторите.
  7. Остави логиката. Фактът е, че глави за този мотор няма. В една друга тема е разисквано как се случва. А за да не се стига до смяна на глава трябва най-елементарна техническа култура или елементарна дисциплина в обслужването. Моторът иска обикновено масло (над 12лв/л по пазарни цени) и смяна на 10к км....нищо повече. И с елементарна грижа обезсмисля всякакви проекти с 1.8т до 5к лева. За съжаление в чужбина масово са карани с оригинално масло (което по онова време е един скапан кастрол) със смяна на по 30-40к км. Проблемът с високата температура на този мотор и "оригиналния" хидрокрекинг кара ВАГ да пусна ревизия на цедката за маслената помпа
  8. Още едно дело за мръсния въздух, този път за цяла България, не само за София: https://news.bg/politics/borislav-sandov-balgariya-za-vtori-pat-na-sad-zaradi-mrasniya-vazduh.html Никой (освен Фандъкова) не говори за стикери и еко категории за автомобили.
  9. Здравейте!

    Прави ми впечатление, че изказаните от Вас мнения са добре аргументирани и компетентни.

    Тъй като имам проблем с моя автомобил, може ли да помоля за Ваш тел. номер (ако е удобно), за да попитам за съвет?

    Благодаря предварително!

    Николай

  10. Аз пак ще уточня - в момента няма останало 2.0т при Б8, което да гори масло. Или е оправено или е бракувано. .....третата възможност (да е на 10-12 години, да е на 200-300к км) и да продължава да гори масло и да се движи ще го прави най-здравия мотор в историята на автомобилостроенето Ако трябва да обобщя - 2.0т при Б7 блокира от лошо обслужване. Глави втора употреба няма, а нови са двойно по-скъпи от главите за б8. Ако колата е с масло, сменяно на 10к км изкарва 300к км (за толкова знам). Реално това е първият мотор на ВАГ, който масово го убива лонглайф програмата. Като цяло моторът на Б8 е по-надежден, по-икономичен, по-евтин за поддръжка, по-тих и несравнимо повече вървящ. Конкретно: вариаторът на Б7 е на цената на този на Б8. Но Б8 има и практически неразрушима AVS система, която издига в съвсем друг клас. Всмукателния колектор е по-скъп, маслената помпа струва колкото всичките части за ревизия на Б8, веригата на Б8 е двойно по-скъпа от ремъка на Б7, но изкарва тройно повече...или поне двойно - зависи от маслото помпата на Б8 за високото налягане на практика не се чупи Б8 е с метална конзола на масления филтър, с по-добър и надежден блоу-офф дебитомер, ламбди са на практика еднакви като цена, но изпускателната система на Б7 е по-рестриктивна Б8 работи с по-ниска температура на маслото и двата мотора имат части с механично триене и хубавото масло е задължително Най-големият плюс на Б7 е 6hp19 ....но пък този плюс яде мощност и гориво. .....а за 1.8т....ами няма място при сравненията на тези мотори....говорим за по 70-80кс и над 100нм разлика, при по-нисък разход, шум и обороти
  11. Мога да споделя моят опит с коментираните мотори. Имал съм ANB, купено на 90к км, ANB на 180, AWT на 170к, BWE на 80к км (с глава от мотор на 130к км :) ) и CDNC на 200к км. Всички са били с "максимален" чип. Най-малко масло са ми харчили първото ANB (1.8т/150кс) и последното 2.0т (CDNC със сменени бутала,). Практическият разход клони към нула - АНБ-то (когато беше"ново") с мотул 8100, 2.0т-то с Ravenol VMP. В момента същото АНБ (кара го познат) е на 440к км, с оригиналната турбина, изпушва като за гумички и пука над литър масло (репсол) на 10к км. CDNC-то (Б8 с 2.0т/211) е на почти 260к км, разходът на масло (според "електронната щека") варира от 0 до 100гр/10к км. Колата е с оригиналната турбина, чип, куатро с автомат, газ и не се кара бавно. При смяната на верига и бутала на главата са сменени гумичките. Преди смяна на бутала гореше средно 300гр/1000, в зависимост от маслото можеше да падне и под 200гр. BWE (Б7 2.0т/200) моторът е с глава на 130к км, правена в "Джуди" (същият сервиз, който е правил главата и на Б8-цата), но си погорва масло - нещо около 600-800гр, в зависимост от маслото. Последно е с Мобил1 5/30 и ще видим как ще се отрази. Б7 има проклета и скъпа картерна вентилация, при Б8 е по-проста и ефективна. AWT (1.8т/150, 2004-та, на 170к км) на градско каране не пипа масло, на извънградско може да стигне 1л/1000км. След смяна на гумички на всмукателните клапани разходът е 0.5л/5-6к км с Мобил1 5/30. @MAPTO7007 предното ти 1.8т не беше ли AWT с голям разход на масло?
  12. Концепцията за дизелов хибрид за много километри на година не я разбирам.
  13. Нямам представа от конкретния мотор. Но принципно: Поискай оферта от любимия ти сервиз за смяна на вериги. Както и какво е хубаво да се смени покрай свалянето на мотора.
×
×
  • Create New...