Jump to content

ПРОБЛЕМ А4 1.8т помагайте!!!


dobri 1 8 TQ

Recommended Posts

Здравейте колеги моля който може да помага по моя проблем понеже започвам да се притеснявам. Миналия ден както си карах и всичко си беше добре освен това че температурите бяха към -15 и колата ми се беше вледенила цялата. Та получи се следното подадох малко по сериозно газ на едно две места в града и в един момент усещам как парното ми изчезва напълно и колата започна да вдига много високи Т. от порядъка на 110-115 градуса. Угасих колата изчаках я да изстине малко и веднага при един майстор на оглед с мисълта че може би е термостата запекъл на малкия кръг понеже дебелия маркуч който влиза в радиатора беше ледено студен до средата и радиатора също. Взех термостат занесох го на майстора и той го смени. След като сглоби колата и наля антифриз се оказа че проблема си остана пак започва да грее. Оставих колата при него да размишлява от какво може да е и до момента никакви идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги моля който може да помага по моя проблем понеже започвам да се притеснявам. Миналия ден както си карах и всичко си беше добре освен това че температурите бяха към -15 и колата ми се беше вледенила цялата. Та получи се следното подадох малко по сериозно газ на едно две места в града и в един момент усещам как парното ми изчезва напълно и колата започна да вдига много високи Т. от порядъка на 110-115 градуса. Угасих колата изчаках я да изстине малко и веднага при един майстор на оглед с мисълта че може би е термостата запекъл на малкия кръг понеже дебелия маркуч който влиза в радиатора беше ледено студен до средата и радиатора също. Взех термостат занесох го на майстора и той го смени. След като сглоби колата и наля антифриз се оказа че проблема си остана пак започва да грее. Оставих колата при него да размишлява от какво може да е и до момента никакви идеи.

Имаше подобна тема тук на друг колега... след термостата другият вариант при теб при положение, че маркуча и радиатора са студени е водната помпа което ще рече счупена перка, част от перката или превъртяла в оста пак перка на водната помпа при което не може да се създаде необходимото налягане на системата за да бъде отворен термостата и водата да почне да минава и през голямия кръг(през радиатора). Поздрави и дано съм бил полезен! Също няма да е лошо и след тези интервенции да се подмени и температурния датчик.

Редактирано от A.Petrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много малко неща си казал .. за проблема ..

трябва да кажеш състоянието на течността поне .. нивото ..

бълбука ли ти течността в казанчето .. надува ли ти маркучите ..

за колко време загрява .. какво сте проверили и т.н.

какъв е тоя майстор дето не може да установи проблема не знам .

това е толкова проста система .. и проблема е толкова често срещан ..

и методите за проверка също .. че ако с това не може да се справи твоя майстор ..

направо си карай колата на друго място ..

че и термостата сменен ..................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото като ми загря колата като вдигнах капака нивото на течността в казанчето беше много високо почти беше пълно но не бълбукаше. Маркуча дебелия който влиза в радиатора беше празен няма6е течност в него. След като запалих колата след 2-3 часа и тръгнах за майстора беше изстинала до 0 при положение че температурата навън падаше към -15 колата ми някъде за около 2км загря до 90 градуса. И ми направи впечетление че загря буквално за 2-3 минути много бързо и след около още 4-5 км започна да преминава след 90 градуса и отива към 110-115 градуса. Вярно е че майстора при който я закарах не ми дава много надежда но му я закарах понеже мислех че е за термостат което е елементарно за смяна. Но се уверявам че може да ме вкара във някакъв филм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре а след като смени термостата провери ли пак по същия начин всичко ?

ся големия маркуч празен ли е ?

пак така ли за 2-3 минути отива на 90 градуса и ги минава ..

източи си антифриза .. напълни с вода ..

и гледаш на ново какво се случва ..

гледаш водата пени ли се мазни ли се .. балбука ли ти в казанчето .. циркулира ли тая вода ..

какво се случва с нея ..

ако установиш масло във водата .. ти е духнала гарнитура .

ако ти вдига температурата , а водата в казанчето и маркуча са студени .. може да има запушване някакво или както казаха колегите ..

още по вероятно е турбината на помпата да е сдала богу дух и да не върти водата въобще ..

ако ти бълбука още преди да е вдигнала 100 градуса водата .. може да ти вкарва компресия ..

това е пак гарнитура .. но може да е духнала така , че да не меси масло и вода ..

имай предвид , че има вероятност и термостата който си взел ... да е ментак и да не работи ..

това е най добрия вариант за теб .. хубави термостати има на берх .. мисля , че беше фирмата ...

прави точно и само такива механизми ... но са малко по скъпи и не е никак малка вероятността да е точно такъв проблема .

установяваш дали не е помпата .. ако я изключиш като вариант ..

вадиш термостата .. нагряваш го с една запалка и гледаш дали наистина работи или не .. новия това ..

купуваш специална течност за почистване ..

щото ако е имало проблем някакъв .. някой хора слагат некви глупости в системата .. които запушват пукнатините ..

обаче тия истории не запушват само пукнатините ..

ако няма нищо .. отиваш вече на най лошото .. гарнитурка .

но докато стигнеш до гарнитурката .. трябва да минеш през другото .

щото гарнитурата е последното по вероятност , а и най скъпо като ремонт ..

ако си я позадържал достичка на такава температура 110-115 градуса .. имаш потенциален шанс да е духнала ..

пак не е много голяма вероятността де , но зависи и колко точно си я карал така на тези градуси .

освен това .. провери за течове ..

провери и капачката ..

може от нея да идва проблема ..

ако не затваря добре .. може да направи подобен номер ..

системата трябва да е под налягане .. затворена .

ако не е .. водата по бързо стига 100 и кусур градуса .

Редактирано от marsianec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата когато загря до тези градуси я угасих точно след 2-3 минути просто докато отбия от патя да спря и я угасих. Термостата е BEHR който сложих и преди да ми направи този проблем пак беше с такъв термостат. Днес започваме проверките, но като се замисля преди 3 години когато обслужвах мотора пропуснахме да сменим водната помпа и съдейки по вашите коментари е доста вероятно да е от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% e водна помпа. Другия път като ти вдигне 110 градуса не я гаси веднага, а я остави на място да поработи две три минути. Не се плаши нищо не е станало, 1,8 т е доста корав мотор на тема прегряване. Използвай момента да си смениш антифирза, ако ти е стар.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не е сменяна от три години минимум водната помпа - сменяй я. Така или иначе ще се наложи, да я смениш, дори и да не е тя.

Но аз имах същите симптоми и с водна помпа се оправиха нещата. А и като гледам напоследък е често срещано явление, явно е дошъл момента на водните понпи :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря ви на всички!!! Почти всеки един от вас ме посъветва към правилното решение, а то се оказа водна помпа. Днес отстраних проблема проблема със смяната на старата помпа с нова. Старата се беше откъртила в оста и пластмасовото колелце се беше заместило в гнездото на помпата. Монтирахме новата, наляхме пресен антифриз, убезвъздушихме системата и сега всичко си е по старо му. Отново благодаря ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...