Pantel Публикувано 2 Май 2012 Доклад Share Публикувано 2 Май 2012 (Редактирано) Здравейте колеги и добре заварили!Като нов член на форума, прекарал над 6 часа в четене на теми и след като не открих еднозначен отговор на въпроса, който ме интересува, позволявам си да пусна настоящата тема с надежда да получа отговор(и).Накратко: На прага на покупка на кола съм - спрял съм се на Ауди А4, 1.9, tdi, 110 или 116 к.с., 2000-2001 г., за предпочитане куатро (отдавна съм фен на дизела - до скоро карах VW Венто 1,9 1z), та въпросите ми са следните:1. Колко различни модификации съществуват за двигателя, който търся?Доколкото се ориентирах по прочетеното до тук, има AFN, АJM, AHH и т.н.2. Коя от наличните модификации е за предпочитане, вземайки предвид качество, удобство, разход и пр.?П.С: Предварително се извинявам, ако такава тема е вече обсъждана, но наистина не успях да открия такава. Ако все пак има, моля да ме насочите с линкове към такава, за да се запозная с нея.Благодаря! Редактирано 2 Май 2012 от Pantel Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 3 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Ето, че успях да намеря отговор на първия си въпрос:1. Колко различни модификации съществуват за двигателя, който търся?Доколкото се ориентирах по прочетеното до тук, има AFN, АJM, AHH и т.н.За модела, към който съм се ориентирал, явно съществуват следните модификации на двигателя (кодове на двигателя)Модел, Двигател, Код на ДВГ, Година, Вид турбо, Турбо част No, OEM част No.A4 TDI, 110HP - 1.9L D, ATJ, 97-02, GT1749V, 454231-0001/3/4/5E, 028145702HA4 TDI, 110HP - 1.9L D, AFN, 97-97, GT1749V, 454158-0001/2/3E, 028145702CA4 TDI, 110HP - 1.9L D, ASV, 00-04, GT1749V, 701854-0003E, 028145702NA4 TDI, 115HP - 1.9L D, AJM, 00-01, GT1749V, 454231-0002/6E, 028145702RИнфо от тукОстава да бъдат обобщени плюсовете и минусите на ATJ, AFN, ASV и AJM двигателите, т.е. да се отговори на втория ми въпрос.Колеги, отново моля, ако някъде е обсъждана тази тема и вие знаете къде точно да ме насочите с линк към същата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Най-разпространените двигатели от търсените от теб години са 110 коня АФН. Той е типичния турбо дизелов двигател, доказал се в годините и много издържливо животно.AJM двигателя е 116(115 както е описано) коня, той е следващо поколение дизелов двигател, а именно помпа-дюза. Също много добър двигател, със страхотни показатели за годините си. Върви доста повече от 110 коньовата версия, а харчи пак толкова. Пак е здрав и сигурен двигател.Обобщено, докато търсиш ще се срещнеш с два типа двигатели основно на а4 - 110 и 116 коня. Втория е по-приятен за каране, но при покупката на кола на старо, се гледат и други неща. Така че и с двата двигателя няма да сгрешиш, но вземи тази, която е в по-добро общо състояние.Комбинацията с quattro е възможна, но е рядка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
edinak Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Има още един вид - AVG, който се води почти същия като AFN -а. Сигурно има някакви разлики, но какви са.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Трудна мисия за куатро и 1.9тди , предвид данъците на тези коли, погледни вариянтите с 90 коня - 1Z и AHU, с чип стават приемливи за каране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 3 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Има още един вид - AVG, който се води почти същия като AFN -а. Сигурно има някакви разлики, но какви са.. Ако в таблицата са отбелязани верни данни, то AVG се слага само на А6... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iordan0ff Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 1Z или AFN ги водят като най доказалите се мотори. И този 131 коня, който е но не съм сигурен слагал ли се е в Б5? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 3 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Трудна мисия за куатро и 1.9тди , предвид данъците на тези коли, погледни вариянтите с 90 коня - 1Z и AHU, с чип стават приемливи за каране.Не държа особено на куатрото, по-скоро не ми се иска да чипосвам 90 к.с. ... евентуално бих чипосал 110/116 кончета, ако разбира се това не води до други проблеми по двигателя в бъдеще (а ми се струва, че е така).1Z или AFN ги водят като най доказалите се мотори. И този 131 коня, който е но не съм сигурен слагал ли се е в Б5?И аз това се чудех, но мисля че не е слагал. А в таблицата пише че се произвежда от 2000 г. двигателите със 130 к.с. (AVF и AWX). Aко някой от колегите знае, нека сподели Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Не се слагат AVF и AWX на В5. Ако "чипа" е кадърно направен, няма да имаш драми. Разбира се ако турбото е тръгнало да си ходи, ще си замине по-бързо, и без това е кекаво. На AFN ще държи най-дълго време, там налягането е най-ниско, на AJM особено с чип ще си замине най-бързо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 3 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 А какъв е проблема с ATJ и ASV? Защо не са така популярни като "брат" си AFN? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
limona Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 В Б5 го няма тоя 131кс. Има го в Ц5, предполагам затова пише от 2000 че се слага. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4ring avus Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 (Редактирано) ATJ е помпа-дюза,по-ново поколение мотор и на практика е монтиран само на последните модели В5-фейса ,за период от около година ,затова и не е толкова разпространен,докато аеФЕН си е стария доказан мотор,който се ползва през почти целия моделен живот на В5 и съответно е доста по-масов .Не им се задълбочавай толкова на буквите,всичките ТДИ мотори са си ок ,гледай да случиш на читав. Редактирано 3 Май 2012 от 4ring avus Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 3 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 ...Не им се задълбочавай толкова на буквите,всичките ТДИ мотори са си ок ,гледай да случиш на читав.Просто ми е интересно какви са разликите ... А кои модели във форума наричат "маслояд" и "душегуб"? или това са просто други изрази за "брички"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
limona Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Първия е 2.0 бензин от Б6, а втория е 2.5ТДИ 150кс, за другите му версии не съм сигурен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 (Редактирано) а на 1.9 афн му казват легендатана б4 й казват последната здрава/живаа на а8-цата тази д2 е първата хубава1.8 Т на б5 си е тръцкоа чесън е газдумата за брички е наевс това е общо взето терминологията Редактирано 3 Май 2012 от Bobu 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KGK Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Ако аз бях пред подобна дилема бих избрал 110-ката. Реално не си струва ПД в тези години на същата кола. Получаваш по-капризен мотор и по-скъп за поддържане. Вървежа му е по-добър, но с чип АФН-а става приятен за каране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 3 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 Благодаря за адекватното ви включване, колеги! Надявам се скоро да стана горд собственик на AFN . Когато това се случи, задължително ще постна снимки на возилото! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 3 Май 2012 Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 AFN с чип нали е ясно, че е дооста по-зле от AJM с чип, колега избери все пак по-запазената кола Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 3 Май 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2012 AFN с чип нали е ясно, че е дооста по-зле от AJM с чип, колега избери все пак по-запазената кола Не съм нервен шофьор... ценя удобството и достатъчно бързото изтегляне, когато е необходимо. До скоро карах Vento 1Z, което както знаете е 90 кончета. Това се движеше доста пъргаво и бях много доволен, а предполагам, че AFN със 110, та и с чип би било доста по-пъргав вариант Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 28 Юни 2012 Автор Доклад Share Публикувано 28 Юни 2012 Колеги, гледам някакви оферти за 110 к.с. и 116 к.с., ама ми се видят много ненадежни ...Моля посъветвайте ме как и къде да търся офертици.Има още нещо - повечето оферти са купета с "махагонови" лайсни в тях. Много ме дразни тоя махагон, та се чудех, ако взема такъв модел, дали мога лесно да сменя тези лайсни с далеч по-приятните алуминиево изглеждащи /или има и други варианти/?Ето и няколко конкретни оферти, които разгледах (отчаяно моля за мнение):http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11340548470186287&f1=detailshttp://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11335331282728330&f1=detailshttp://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11338561984423488&f1=detailshttp://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11335466167951169&f1=detailshttp://www.carmarket.bg/audi-a4-19tdi-140070?rn=9&brand_id=8&model_id=66&engine_id=2&year_from=2000&year_to=2001®ion_id=23&sort=1&extras%5B%5D=24http://www.carmarket.bg/audi-a4-s-line-132669?rn=11&brand_id=8&model_id=66&engine_id=2&year_from=2000&year_to=2001®ion_id=23&sort=1&extras%5B%5D=24http://www.carmarket.bg/audi-a4-19-tdi-p.d-67794?rn=16&brand_id=8&model_id=66&engine_id=2&year_from=2000&year_to=2001®ion_id=23&sort=1&extras%5B%5D=24 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 28 Юни 2012 Доклад Share Публикувано 28 Юни 2012 2 и 5 си струва да се видят на живо според мен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 16 Юли 2012 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юли 2012 Колеги, реших да се хвърля на А6 - разбира се отново с двигател 1,9 tdi, 110 к.с.Осъзнавам, че този двигател на близо 200 кг по-тежкото купе ще е по-куцичко, но някак си ми се струва, че удобството ще е на много по-голямо ниво, а за мен това е много важно обстоятелство...Доколкото четох по другите теми, 1,9 tdi двигателя на А6 не проблемен като 2,5-цата. Повечето колеги, които карат А6 1,9 споделят недоволство единствено от това че е малко тромава возията ... Чудех се дали пропускам нещо.Цените на частите за А6 1,9 са сходни с тези на А4 1,9 и намирам това за допълнителен плюс за по-голямото купе.В случая (за А6 1,9) разполагаме със следните модификации: AFN, ASV, и AVG/AJM. Всички те са със 110 к.с. Интересното е, че за легендарния AFN пише че се слага във А6 само през далечната 1997 година. Дали това не е техническа грешка в инфото?!?!? За ASV (след 2000) също ми е ясно. Оказва се че, най-масовия 1,9 TDI двигател за А6 е AVG/AJM (97-01).С една дума ми се иска да знам плюсове и минуси относно избора между А4, 1,9 TDI и А6, 1,9 TDI...С интерес очаквам вашите мнения... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nuvoari Публикувано 16 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2012 С една дума ми се иска да знам плюсове и минуси относно избора между А4, 1,9 TDI и А6, 1,9 TDI...Значи на А6 и А4 се слагат AFN и AVG,които са 110 к.с,а ASV се слага на голфове и А3-ки(напречни мотори)...А AJM няма нищо общо с тия трите..той е помпа дюза и е 116 коня.Принципно търси запазен екземпляр и с превес ако успееш А6.Като поддръжка и двете са горе долу с еднакви разходи,но имаш комфорта в по голямото купе.. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pantel Публикувано 16 Юли 2012 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юли 2012 (Редактирано) Точно това привлече интереса ми ... по-голямото купе и сходния разход по поддръжката, само се чудех дали не пропускам нещо. Може би мненията за душегубите ме притесняват повечко, но доколкото разбрах мненията и впечатленията да тези два двигателя на А6 (2,5 и 1,9) са коренно различни. Все пак AFN е легендата. Дали има разлика в AFN на А4 и AFN на А6?!?! Редактирано 16 Юли 2012 от Pantel Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nuvoari Публикувано 16 Юли 2012 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2012 Дали има разлика в AFN на А4 и AFN на А6?!?!Няма разлика в моторите,а само в купетата... 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване