Jump to content

Покупка на Б5, 1.9 tdi


Recommended Posts

Здравейте колеги и добре заварили!

Като нов член на форума, прекарал над 6 часа в четене на теми и след като не открих еднозначен отговор на въпроса, който ме интересува, позволявам си да пусна настоящата тема с надежда да получа отговор(и).

Накратко: На прага на покупка на кола съм - спрял съм се на Ауди А4, 1.9, tdi, 110 или 116 к.с., 2000-2001 г., за предпочитане куатро (отдавна съм фен на дизела - до скоро карах VW Венто 1,9 1z), та въпросите ми са следните:

1. Колко различни модификации съществуват за двигателя, който търся?

Доколкото се ориентирах по прочетеното до тук, има AFN, АJM, AHH и т.н.

2. Коя от наличните модификации е за предпочитане, вземайки предвид качество, удобство, разход и пр.?

П.С: Предварително се извинявам, ако такава тема е вече обсъждана, но наистина не успях да открия такава. Ако все пак има, моля да ме насочите с линкове към такава, за да се запозная с нея.

Благодаря!

Редактирано от Pantel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, че успях да намеря отговор на първия си въпрос:

1. Колко различни модификации съществуват за двигателя, който търся?

Доколкото се ориентирах по прочетеното до тук, има AFN, АJM, AHH и т.н.

За модела, към който съм се ориентирал, явно съществуват следните модификации на двигателя (кодове на двигателя)

Модел, Двигател, Код на ДВГ, Година, Вид турбо, Турбо част No, OEM част No.

A4 TDI, 110HP - 1.9L D, ATJ, 97-02, GT1749V, 454231-0001/3/4/5E, 028145702H

A4 TDI, 110HP - 1.9L D, AFN, 97-97, GT1749V, 454158-0001/2/3E, 028145702C

A4 TDI, 110HP - 1.9L D, ASV, 00-04, GT1749V, 701854-0003E, 028145702N

A4 TDI, 115HP - 1.9L D, AJM, 00-01, GT1749V, 454231-0002/6E, 028145702R

Инфо от тук

Остава да бъдат обобщени плюсовете и минусите на ATJ, AFN, ASV и AJM двигателите, т.е. да се отговори на втория ми въпрос.

Колеги, отново моля, ако някъде е обсъждана тази тема и вие знаете къде точно да ме насочите с линк към същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-разпространените двигатели от търсените от теб години са 110 коня АФН. Той е типичния турбо дизелов двигател, доказал се в годините и много издържливо животно.

AJM двигателя е 116(115 както е описано) коня, той е следващо поколение дизелов двигател, а именно помпа-дюза. Също много добър двигател, със страхотни показатели за годините си. Върви доста повече от 110 коньовата версия, а харчи пак толкова. Пак е здрав и сигурен двигател.

Обобщено, докато търсиш ще се срещнеш с два типа двигатели основно на а4 - 110 и 116 коня. Втория е по-приятен за каране, но при покупката на кола на старо, се гледат и други неща. Така че и с двата двигателя няма да сгрешиш, но вземи тази, която е в по-добро общо състояние.

Комбинацията с quattro е възможна, но е рядка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудна мисия за куатро и 1.9тди , предвид данъците на тези коли, погледни вариянтите с 90 коня - 1Z и AHU, с чип стават приемливи за каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още един вид - AVG, който се води почти същия като AFN -а.

Сигурно има някакви разлики, но какви са.. :gruebel:

Ако в таблицата са отбелязани верни данни, то AVG се слага само на А6...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1Z или AFN ги водят като най доказалите се мотори. И този 131 коня, който е но не съм сигурен слагал ли се е в Б5?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудна мисия за куатро и 1.9тди , предвид данъците на тези коли, погледни вариянтите с 90 коня - 1Z и AHU, с чип стават приемливи за каране.

Не държа особено на куатрото, по-скоро не ми се иска да чипосвам 90 к.с. ;)... евентуално бих чипосал 110/116 кончета, ако разбира се това не води до други проблеми по двигателя в бъдеще (а ми се струва, че е така).

1Z или AFN ги водят като най доказалите се мотори. И този 131 коня, който е но не съм сигурен слагал ли се е в Б5?

И аз това се чудех, но мисля че не е слагал. А в таблицата пише че се произвежда от 2000 г. двигателите със 130 к.с. (AVF и AWX). Aко някой от колегите знае, нека сподели :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се слагат AVF и AWX на В5. Ако "чипа" е кадърно направен, няма да имаш драми. Разбира се ако турбото е тръгнало да си ходи, ще си замине по-бързо, и без това е кекаво. На AFN ще държи най-дълго време, там налягането е най-ниско, на AJM особено с чип ще си замине най-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ATJ е помпа-дюза,по-ново поколение мотор и на практика е монтиран само на последните модели В5-фейса ,за период от около година ,затова и не е толкова разпространен,докато аеФЕН си е стария доказан мотор,който се ползва през почти целия моделен живот на В5 и съответно е доста по-масов .Не им се задълбочавай толкова на буквите,всичките ТДИ мотори са си ок ,гледай да случиш на читав.

Редактирано от 4ring avus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Не им се задълбочавай толкова на буквите,всичките ТДИ мотори са си ок ,гледай да случиш на читав.

Просто ми е интересно какви са разликите ... :)

А кои модели във форума наричат "маслояд" и "душегуб"? или това са просто други изрази за "брички"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а на 1.9 афн му казват легендата

на б4 й казват последната здрава/жива

а на а8-цата тази д2 е първата хубава

1.8 Т на б5 си е тръцко

а чесън е газ

думата за брички е наевс

това е общо взето терминологията

Редактирано от Bobu
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако аз бях пред подобна дилема бих избрал 110-ката. Реално не си струва ПД в тези години на същата кола. Получаваш по-капризен мотор и по-скъп за поддържане. Вървежа му е по-добър, но с чип АФН-а става приятен за каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за адекватното ви включване, колеги! Надявам се скоро да стана горд собственик на AFN :). Когато това се случи, задължително ще постна снимки на возилото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AFN с чип нали е ясно, че е дооста по-зле от AJM с чип, колега избери все пак по-запазената кола :zustimm:

:rolleyes: Не съм нервен шофьор... ценя удобството и достатъчно бързото изтегляне, когато е необходимо. До скоро карах Vento 1Z, което както знаете е 90 кончета. Това се движеше доста пъргаво и бях много доволен, а предполагам, че AFN със 110, та и с чип би било доста по-пъргав вариант :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, гледам някакви оферти за 110 к.с. и 116 к.с., ама ми се видят много ненадежни ...

Моля посъветвайте ме как и къде да търся офертици.

Има още нещо - повечето оферти са купета с "махагонови" лайсни в тях. Много ме дразни тоя махагон, та се чудех, ако взема такъв модел, дали мога лесно да сменя тези лайсни с далеч по-приятните алуминиево изглеждащи /или има и други варианти/?

Ето и няколко конкретни оферти, които разгледах (отчаяно моля за мнение):

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11340548470186287&f1=details

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11335331282728330&f1=details

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11338561984423488&f1=details

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11335466167951169&f1=details

http://www.carmarket.bg/audi-a4-19tdi-140070?rn=9&brand_id=8&model_id=66&engine_id=2&year_from=2000&year_to=2001&region_id=23&sort=1&extras%5B%5D=24

http://www.carmarket.bg/audi-a4-s-line-132669?rn=11&brand_id=8&model_id=66&engine_id=2&year_from=2000&year_to=2001&region_id=23&sort=1&extras%5B%5D=24

http://www.carmarket.bg/audi-a4-19-tdi-p.d-67794?rn=16&brand_id=8&model_id=66&engine_id=2&year_from=2000&year_to=2001&region_id=23&sort=1&extras%5B%5D=24

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги, реших да се хвърля на А6 - разбира се отново с двигател 1,9 tdi, 110 к.с.

Осъзнавам, че този двигател на близо 200 кг по-тежкото купе ще е по-куцичко, но някак си ми се струва, че удобството ще е на много по-голямо ниво, а за мен това е много важно обстоятелство...

Доколкото четох по другите теми, 1,9 tdi двигателя на А6 не проблемен като 2,5-цата. Повечето колеги, които карат А6 1,9 споделят недоволство единствено от това че е малко тромава возията ... Чудех се дали пропускам нещо.

Цените на частите за А6 1,9 са сходни с тези на А4 1,9 и намирам това за допълнителен плюс за по-голямото купе.

В случая (за А6 1,9) разполагаме със следните модификации: AFN, ASV, и AVG/AJM. Всички те са със 110 к.с. Интересното е, че за легендарния AFN пише че се слага във А6 само през далечната 1997 година. Дали това не е техническа грешка в инфото?!?!? За ASV (след 2000) също ми е ясно. Оказва се че, най-масовия 1,9 TDI двигател за А6 е AVG/AJM (97-01).

С една дума ми се иска да знам плюсове и минуси относно избора между А4, 1,9 TDI и А6, 1,9 TDI...

С интерес очаквам вашите мнения... :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С една дума ми се иска да знам плюсове и минуси относно избора между А4, 1,9 TDI и А6, 1,9 TDI...

Значи на А6 и А4 се слагат AFN и AVG,които са 110 к.с,а ASV се слага на голфове и А3-ки(напречни мотори)...А AJM няма нищо общо с тия трите..той е помпа дюза и е 116 коня.Принципно търси запазен екземпляр и с превес ако успееш А6.Като поддръжка и двете са горе долу с еднакви разходи,но имаш комфорта в по голямото купе..

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Точно това привлече интереса ми ... по-голямото купе и сходния разход по поддръжката, само се чудех дали не пропускам нещо. Може би мненията за душегубите ме притесняват повечко, но доколкото разбрах мненията и впечатленията да тези два двигателя на А6 (2,5 и 1,9) са коренно различни. Все пак AFN е легендата. Дали има разлика в AFN на А4 и AFN на А6?!?!

Редактирано от Pantel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...