Jump to content

Проблем с парното?


Glint

Recommended Posts

Здравейте.Проблема е, че парното духа много слабо топло, колата е с климатроник.Сменяно е радиаторчето, няма грешки на вагком, клапите работят ( единствено не духа от средната конзола, нагоре и надолу си функционират), клапата с дунапрена е облицована. Двата маркуча, които влизат в радиаторчето са горещи, прави ми впечатление, че колата си загрява до 85-87 градуса, но при движение температурата се променя между 80-85 градуса( дори и да закове за момент 90, пада отново на 80/85 градуса. При обезвъздушаване при издърпан маркуч и подадена газ антифриза вместо да избие се отдръпва. Дали проблема е от недобро обезвъздушаване или прецакан термостат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато усилваш оборотите на вентилатора индицира ли ти на дисплея с чертичките нагоре? Щом ти се мени така температурата не е добре. Причините може да са - термостат, лошо обезвъздушаване или заминала водна помпа. Естествено ако няма някакво запушване в системата. За маркуча на парното казваш нали? Не знам само дали знаеш че това се прави на добре загрят двигател. Трябва да задържиш постоянно високи обороти обаче и да има един да гледа нивото в казанчето а друг да гледа кога от дупчицата на маркуча ще почне да излиза плътна струйка антифриз. Ако и това не помогне изкарай термостата и го провери в някакъв съд с вода на котлона на печката като сложиш вътре и един термомеметър поне до 120 градуса. Гледаш го кога почва да отваря и кога затваря като изстива водата. Водната помпа можеш да я засечеш приблизително дали работи като гледаш тънкото маркуче което влиза в разширителния съд дали тече от там . (Това е което влиза в горния край на разширителния съд) Иначе клапите са с дунапрен облицовани и на А4. При мен почнаха да ми хвърчат малки парченца.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато усилваш оборотите на вентилатора индицира ли ти на дисплея с чертичките нагоре? Щом ти се мени така температурата не е добре. Причините може да са - термостат, лошо обезвъздушаване или заминала водна помпа. Естествено ако няма някакво запушване в системата. За маркуча на парното казваш нали? Не знам само дали знаеш че това се прави на добре загрят двигател. Трябва да задържиш постоянно високи обороти обаче и да има един да гледа нивото в казанчето а друг да гледа кога от дупчицата на маркуча ще почне да излиза плътна струйка антифриз. Ако и това не помогне изкарай термостата и го провери в някакъв съд с вода на котлона на печката като сложиш вътре и един термомеметър поне до 120 градуса. Гледаш го кога почва да отваря и кога затваря като изстива водата. Водната помпа можеш да я засечеш приблизително дали работи като гледаш тънкото маркуче което влиза в разширителния съд дали тече от там . (Това е което влиза в горния край на разширителния съд) Иначе клапите са с дунапрен облицовани и на А4. При мен почнаха да ми хвърчат малки парченца.

Да колега показва ми на дисплея чертичките и се променя силата на духане. За водната помпа го изключвам проблема, тъй като я смених преди около 15 000 км. По принцип и при тези градуси които ми показва 80/85 градуса пак трябва да духа топло но уви. Мисля, че според мене проблема, е че не мога да я обезвъздуша, загрявам я отвивам левия маркуч с пробката издрапвам го, почва да блика антифриз, като подам газ ми прави впечатление, че течността се отдръпва на вътре като върна газта пак бликва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй термостата, направи една хубава промивка на водната система и хубаво обезвъздушаване. Купи си на марката Wahler да ти е мирна главата. Няма да е лошо да си смениш или провериш капачката на разширителния съд че и от нея се получават някой главоболия. Трябва да кове на 90 градуса.

И още нещо - обърни внимание клапата с бялото лостче която ще видиш като махнеш жабката дали се върти като превключваш от топло на студено и ако можеш да разкачиш моторчето с цел да провериш с ръка дали се отваря и затваря клапата.

3937092p.jpg

Редактирано от Zdravkicha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Сменяй термостата, направи една хубава промивка на водната система и хубаво обезвъздушаване. Купи си на марката Wahler да ти е мирна главата. Няма да е лошо да си смениш или провериш капачката на разширителния съд че и от нея се получават някой главоболия. Трябва да кове на 90 градуса.

И още нещо - обърни внимание клапата с бялото лостче която ще видиш като махнеш жабката дали се върти като превключваш от топло на студено и ако можеш да разкачиш моторчето с цел да провериш с ръка дали се отваря и затваря клапата.

3937092p.jpg

Колега днес смених термостата сложих на Behr (понеже нямаха на Wahler), наистина има ефект от тази смяна, заковава 90 градуса, обезвъздуших всичко както трябва, но отново няма парно. Според мен проблема остава вече да е някъде по климатроника( сменени са дотук радиаторчето, термостат, водна помпа наскоро, уплатнена е клапата топло/студено). За клапите свалих жабката и видях, че се движи само тази за топло/студено, тази за горе-долу-средата не се движи обаче при пуснат климатроник не ми духа само от средата, но когато избера горе или долу от опциите на панела си духат съответно горе и долу.Клапата топло/студено я изключвам понеже когато задам Low духа хладен въздух, а при HI осезаемо се променя, но не е горещ , а леко топъл. Когато пусна климатроника за грешки ми излизат 02.1( това е Вътрешен температурен датчик – постоянно отворен, и 11.7 (Централна клапа – постоянно блокирала- това най вереятно е за клапата горе-долу-среда). При закачане на ВАГКОМ ми излиза като грешка само 02.1, а 11.7 не ми я изкарва, също и при опит да адаптирам клапите чрез ВАГКОМ ми иска някъкъв код от производителя и не мога. Да не идва проблема с липсата на топло от грешка 02.1?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, мръдни си ръчно клапата топло студено, за да видиш дали отива от край до край. възможно е моторчето да е зациклило и да не затваря достатъчно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или да има въздух още в радиаторчето за парното. Обезвъздуши ли както ти писах по-горе от маркуча с дупката така че да излиза плътна струя антифриз ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата не е на Т-ки, колега обезвъздушавам добре според мен - бликна струя, освен да пробвам и ръчно да мръдна клапата топло/студено(въпреки видях че се движи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчно е най добре но без да се откачи моторчето няма как да се завърти на ръка. Не опитвай защото ще се потрошат зъбите на колелцето. Предавката му от моторчето е посредством червяк на вала на моторчето и затова няма да можеш да я завъртиш на ръка. А кутийката с моторчето и редуктора му освен тези 2 болта които се виждат на снимката има и още един навътре - от другата му страна. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз подпъхнах една широка отвертка между синьото краче и кутията и извадих лоста от шлиците на моторчето, внимавах само да не променя много ъгъла когато го връщах отново... с ръка като раздвижиш лоста се вижда клапата как върви, трябва да е от край до край и да не запира никъде... опитай да пуснеш и парното и като я мърдаш гледай къде духа, горе в средата или долу.. ако и тогава не излиза нищо в средата най-вероятно някое парче дунапрен е запушило въздуховода, но не вярвам ...

откачи клапата и я размърдай на ръка то ще си покаже от къде духа и от къде не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...