Jump to content

Ауди 80 смяна на тампони на задния мост


iordan0ff

Recommended Posts

След като закарах колата за смяна на тампони на задния мост им казах и да погледнат отзад барабаните и да натегнат малко ръчната, че хващане на 6/7 зъб някъде здраво. Кво стана взеха ми 100 лева, за цялата дейност ... тропането отзад вече не е толкова на дърво но пак се усеща, няма голяма разлика ... другото, което е колелетата отзад сега много яко ми затягат, майстора каза, че са сменили цилиндърчетата отзад, някакви жила, и на лявото колело нов, лагер. Сега като дигна колата на крик ляво/дясно колело и врътна колелото има един шум почти постоянен, леко се усилва и намаля и колелото спира доста бързо и се върти тежко. Джантата загрява, барабаните и те понапарват и 2-та левия с новия лагер малко повече грее от десният. Шумът, мисля, че е от това, че накладките опират в барабана и от там идва, и спирането. Ръчната почти няма разлика в натегнатостта, някъде 1 зъб е разликата. А майстора каза, че на 3-ти зъб са я направили, а на 3-ти зъб като я опъна нищо не се случва . Преди да я закарам на майстор пак затягаха малко колелетата отзад и го имаше този специфичен шум малко, аз и главно заради това я закарах. Но сега работата е още по зле. Притеснявам се да не съсипя новият лагер, и да си изтъркам и малкото останал живот в задните накладки. Майстора ми каза, ела докарай я в Понеделник, че колегата я е правил да я погледнем. И сега аз трябва да я закарам в Понеделник и да им вися на главите ... А и ако може да ми кажете, къде точно се намират тези тампони на задния мост, за да ги погледна да не ме прекарват по тъч линията ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно пред гумите се намират.

Позиция 22

5323848n.jpg

http://www.neoriginal.ru/cat/audi/part_4_54_71_0_1988_5_5349

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=131189&st=60 в 67 мнение има снимка на тези тампони. Като погледнеш м/у задната гума и калника от към вратата се виждат,там където задния мост се хваща за купето. 100лв за всичко това малко ме съмнява дали изобщо нещо са сменили или просто са ти натегнали лагерите и на буали грес отгоре.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#67 са В4-кови тампони! Тук иде реч за В3-кови, които са мааааалко (бая) по-различни, и няма т нищо общо с тия от #67-мото мнение в оная тема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На снимката от другата тема, прекрасно се разбира къде е тоя тампон :hilezh:

... както и да е, Алекс му е показал кой е тампона и къде му е позицията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви, ориентирах се, макар, че на външен вид няма нищо пипано там само малко. Възможно ли е затягането на колелетата да е от това, че накладките на барабаните са образували ръб, по самият барабан и там да опира ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен са натегнали здраво гайката на лагера и затова загрева.Иначе и от накладките е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми казаха, че тези тампони (поз. 22) трябва да ги сменям.

Обадиха ми цена от 70 лв. само труд защото било цитирам "Голяма секс - по-гадно от смяната на заден амортисьор "

Свалял се целия мост защото ако виснел можел да скъса спирачното маркуче - не да го скъса, а да зацепи вътрешната част и после да се спука в движение на пътя когато най-малко очаквам.

Та ако някой по в час обясни как се сменят поне да гледам и да контролирам ще му бъда благодарен.

По темата: трябва да си върти свободно колелото и да не спира лесно и бързо, ако е с нови лагери

накладките не се чуват когато го въртиш - шум почти няма когато всичко е наред и както трябва

Така че връщай се при тях и настоявай за този резултат.

Там няма неща от сорта - ама със времето ще изчезне да се наместят или ще се поизтъркат накладките, имали ръб и т.н. (ако имат ръб той си е техен и се е наместил вече - доколкото разбрах не си сменял накладки или барабани)

p.s.

Всичко е натикано там в барабана по точно определени места и точни позиции само едно да се обърка и се чува шум и загрява - но ако всичко си е наред най силния шум е от допира на ръката ти с гумата когато я въртиш

Редактирано от Galin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми казаха, че тези тампони (поз. 22) трябва да ги сменям.

Обадиха ми цена от 70 лв. само труд защото било цитирам "Голяма секс - по-гадно от смяната на заден амортисьор "

Свалял се целия мост защото ако виснел можел да скъса спирачното маркуче - ..

Излъгали са те - повече не ходи при тези обирджии.

Мосат не се сваля.

Радвиват се две гайки - ако имат подходящ инструмен - се избиват старите и се слагат новите тампони.

Сваля се колата да е на гумите и се стягат тампоните.

Работа за 1-2ч.

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди доста време съм сменял тези втулки на задния мост без да го свалям ,но помня

че от дясната страна май ми се наложи да развивам спирачния маркуч от тръбичката ,щото

носача нямаше достатъчен ход надолу. От другата страна мисля че не го развивах.

Сменях ги последователно - първо вдигах задно дясно колело и смяна на втулката ,после

вдигане от ляво и смяна.

В последствие ми се струваше ,че много по лесно щеше да стане ако се вдигне едновременно

цялата задница и се откачи от моста диагоналната щанга - така моста получава голям ход и

ще се работи много по лесно.

Който иска сам да ги сменя тия втулки е хубаво да има два крика и предварително направен

дорник за монтаж на новите втулки . Втулките имат посока - двата разреза трябва да са

вертикални. Накрая всичко се стяга все едно колата е с 4 колела на земята и пълен резервоар.

Понеже моя резервоар е празен ,помолих един комшия да седне отзад докато стегна всички

болтове по з. мост. Това е много важно условие ,иначе новите втулки ще заминат мн. бързо.

Доста време след смяната попаднах на ТОВА,смятам

че всичко става ясно от картинките. :zustimm:

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги,

Карам B3 от 4 годин' и кусур. За това време съм сменил 2 пъти амортесори на задният мост, 5-6 пъти втулките на задният мост и 2-3 пъти лагерите на главините на задните колела. От майстора знам, че болтовете на втулките на задният мост се стягат, когато колата е на земя (не знаех за пълният резервоар с гориво). Нормално ли е да се скапват нещата толкова често? Знам, че ако амортесорите (амортисьорите... Как се пише?!) не са в час се прецакват втулките и скъсани втулки прецакват амортизаторите. Не мога да доложа за производителят на въпросните втулки, но знам, че са около 10 лв. парчето. От колеги със същият автомобил не съм чувал някой да се е оплаквал от неприятности отзад.

По процедурният въпрос: Къде/при кой (ако е от форума още по-добре) да откараме автомобила за подмяна на втулките на задният мост (в моя случай 80-тка B3), така че да сме сигурни в качеството на работата и евентуално вложените части разбира се при съответното заплащане? Не съм компетентен сам да го направя. Живея в София.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... Явно никой няма проблеми с тези втулки, а останалите си ги сменят пред блока... :gruebel:

Редактирано от dekzz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...