Jump to content

По пътя към по-добрата car hi-fi


Recommended Posts

Исками се да опиша на кратко как се развиха нещата в сглобяването на моят саунд в Бора-Бора през изминалите няколко месеца, от самото и проектиране до прoмените, които постъпиха в последствие. Ще споделя всичко това с идеята ако някой тръгне евентуално по същият път да има поне бегла представа как биха изглеждали нещата и какви проблеми може да избегне.

Период първи - проектиране

Беше ясно, че ще се купува нова кола и с това точно толкова беше ясно, че ще има инвестиция за качествен саунд. Още по това време знаех някои неща от сорта на каква марка ще са колоните, евентуално head unit-а и се спекулираше дали да има съб уоофер или не. Бях се спрял на колони Херц, но моделът още не беше известен. Исках да имам много силни среди, някакъв бас все пак и качествени високи. Много малко след това разбрах, че отговора на това решение се казва HSK-165. За юнит изпадна тогава на далавера JVC SH-R55 (ако не се лъжа). Усилвател вече си имах - една Хамериканска гордост с 4 пъти по 120 Вата и MOSFET гъзария. Напра'о ум да ти зайде! Ама карай, беше евтин, трябва да върши работа. Първоначално беше сменен само касетофона с въпросното джвъц и веднага ококорих очи - разлика от небето до земята, сравнено с оригиналната Синяточка (Blaupunkt). Перфектно, викам си аз, касетофона значи е чудесен!

Период втори - Херц в игра

Колата бе оставена в ръцете на Авител и след почти цял работен ден блъскане по нея си имах прекарани чудесни чинчове, захранващи кабели, вързан уислвател и Херцове към тях. Музика като на приказка, виках си аз! Едни среди бичат като за световното, направо не се диша вътре. Пищялките ти режат мозъка на филийки, а баса на моменти дори прилично ниско пада. Чак да се учудиш! Абе с 2 думи - по-хубаво от това, тури му пепел брат'че!

Период трети - Капитолация в Хамерика

Като съм сам в колата, а това е около 90% от шофирането й, слушам доста силно музика. Ама наистина доста силно. Един слънчев ден нещо при задните колони каза *ПУК* и задна лява умря. А! :hilezh: Нищо де, нали отпред бичи здраво... карай! След седмица и другата задна даде фира... Хууу де, майната му и на т'ва. Обаче не след дълго и предните спряха в един даден момент да се обаждат и тогава вече ми кипна. По това време се намирах в германско все още, но нямах възможност за чисто нов усилвател, та се допитах до ebay.de Изпадна ми на момента един Alpine усилвател... гледам го на снимка добре изглежда. Ама пустото стаaaр модеееел, САМО 75 Вата на канал, вместо 120 като предния... няма MOSFET (то по това време ка'т са го правили не са чували за тако'з). Викам си - т'ва нема да може да помръдне хубавият ми Херц, но карай, по-натам ще му мисля. Поръчвам, плащам и след точно седмица монтирам. Сядам удобно зад волана и пускам да чуя к'во ще изпее този нов красавец. ШАЙТ, мада фака!!! К'ВО Е Т'ВА БЕ???? ТИ ЛУД ЛИ СИ??? Такива звуци още не бях чувал от тези колони, а тези песни си ги въртя нон-стоп! Баси мамата! И к'во, другият ми бил 120 Вата, а? На баба си трънкина е бил толкова! Този с неговите 75 е с около 1/3 по-мощен!!! Явно са си просто ИСТИНСКИ 75 Вата :) Почна се пренареждане на еквалайзерите на ново, че изведнъж баса и високите дойдоха в почеко....

(Забележка: Този модел на Херц е с пикова мощност от 240 Вата и постоянна 120 Вата. Как да си помисля, че 75 Вата на канал ще им стигнат?)

Периот четвърти - JVC has gone

Някое квартално наркоманче ми щипна така свещенното JVC и аз ходих в траор няколко дена под ред. Беше стар модел, новите едни гадни, пластмасови... Не мога да си харесам нищо! Викат ми от всякъде "Вземи си Пайнер да се отвориш и ти в играта". Даа бе, нема нужда! Толкова па пластмасов панел няма да си сложа в колата. Признавам, че са добри, но си държа на дизайна! Е, има разбира се такива, дето ми харесват, но при тях пък друг проблем - мноо кинта, мноо чудо! Решавам да е Alpine и с едни "смешни" 400лв успях да си купя един модел дето седеше на пред последната страница от каталога им. Викам си те т'ва ако свири на половина на JVC-то.......... Уви с мъка признавам, че колкото и добро да ми беше старото касетофон у колата, колкото и мижав модел да е този Алпайн, място за сравнение не можах да намеря! Само ще кажа, че при JVCто при доста усилена музика баса беше на +1 или +2 (от възможни -6/+6), зависи от песеничката разбира се. Същият случай при новото свирка, ако е над -4 (от възможни -7/+7) вече Херцовете почват да кривят!

Мои си изводи за в бъдеще:

1. Не съм явно достатъчно богат за да си купувам евтини неща. Уви и това тук влиза в пълна сила. Ако не се бях чудил какъв по-евтин и ушким хубав усилвател да си взема, ами бях купил подобен като сегашното Alpine.............

2. Не съм предполагъл, че от усилвателят зависи ТОЛКОВА много качеството на звука! Потресен съм, признавам. Явно въобще толкова ми обира малката кратуна щом си мислил през цялото време, че то качественият звук зависи само от head unit-a, а усилвателят само го прави по-силен. Isn't that cute..... BUT IT'S WROOOONG!

3. Истинска предна линия с качествени колони може да ти размие мераците за съб уоофер до доста голяма степен. На когото му звучи това странно, да ми се обади! :multi:

Та такива ми ти работи :)

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разказа на Уизи ми напомни за една моя глупава покупка през '93-'94.

Бях си купил първата "западна" кола Мазда 626 и се посирах от кеф.

Продаде ми я един приятел , който по това време внасяше коли от Австрия.

Колата ок , но музика -НЕ.

И аз като Уизи бях планирал разходи за цар аудио , та веднага спазарих едно сони(по това време ЦД беше табу) и увиснах с усилвател.

Купих някакво лайно MAJESTIC мисля че беше , но се оказа че една или две от буквите се различават от оригинала(това разбира се в последствие го разбрах).

Разказвам ви тази жалка история , защото изръсих повече пари за усилвател, отколкото за хеад унит, а на финала се оказа , че усилвателя дори намалява мощността на касетофона и е за предпочитане без него. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уизарде, ма ние сме от една партия :-) Аз съм карал две 626-ци :-)

Средата и високите са много важни, ама за обема на звука един събуфър си дава своето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

No chain is stronger than it's weakest link...

лека полека човек се учи. Скоро ватовете изобщо няма да ги гледаш като критерий за говорители или усилватели, а ще обръщаш внимание на други неща...продължавай така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

No chain is stronger than it's weakest link...

лека полека човек се учи. Скоро ватовете изобщо няма да ги гледаш като критерий за говорители или усилватели, а ще обръщаш внимание на други неща...продължавай така...

Тенк ю Мастър ! :flehan::bia::bia: ...анд лет дъ пауър би вид ю hitchhik.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...