Jump to content

Протекли бензинови инжектори


kapitango

Recommended Posts

Здравейте, ситуацията е следната: преди около 3 седмици свалих бензиновите инжектори и ги дадох за почистване в ултразвукова вана. След като ги монтирах колата заработи усезателно по-добре но се появи проблем с първоначалното палене - колата се давеше като престои повече от 10 мин.

Извадих рейката за да видя, кой от инжекторите опикава положението, но се оказа, че e не само един а 4 от инжекторите се подмокят при пестой.

Въпроса е следния, възможно ли е с повторно почистване проблема да се отстрани (изхождайки от логиката, че отлепили се боклуци пречат на доброто затваряне или да си търся други инжектори?

Втория въпрос е от кой друг двигател стават инжектори за АВС 2,6 двигател? Сегашните инжектори са с № 078 133 551 D и от това, което прочетох са спрени от производство и са заменени с 078 133 551 Е

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах същия проблем след като почистих моите дюзи на ултразвук, смених дюзите с такива втора ръка, но от кола която е карана само на бензин, защото моите се бяха запушили заради карането на газ( с газово е била още в Италия). Вече 1г.нямам грижи с тях

виж темата ми

тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мога да си обясня защо при почистването с ултразвук дюзите се прецакват но е факт, че от 6 дюзи, 4 текат. Излиза ми и грешка за богата горивна смес.

Сега, като чета из нета, май ще се окаже, че ADR, ААН и АВС са с еднакви бензинови инжектори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите протекоха след почистване с ултразвук и някои започнаха да "пикаят".Причината е,че при почистването с ултразвук пада нагара и налепите по иглите на инжекторите и язвите и деформациите,които са по самите игли се оголват.В резултат на това,когато иглата е затворила докрай инжектора и не би следвало да излиза и капка гориво,то изтича.С други думи иглата вече не затваря плътно инжектора-от там и пикаенето.Затова почистването на инжекторите трябва да се прави на машина,която ги промива под налягане с почистваш разтвор, надува ги на различно налягане и по този начин ги проверява за евентуално пикаене.Освен това машината провежда различни цикли на почистване като симулира и различни режими на работа на инжекторите,близки до работата им в нормални условия.Има възможност да се видят и "метлите",т.е формата на струята с която инжектора разпръсква горивото,има и съд в който се вижда дали всеки инжектор по отделно пълни с еднакъв дебит.

Ето такава машина като от видеото имам предвид:

Редактирано от Docho
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е следния, възможно ли е с повторно почистване проблема да се отстрани (изхождайки от логиката, че отлепили се боклуци пречат на доброто затваряне или да си търся други инжектори?

Втория въпрос е от кой друг двигател стават инжектори за АВС 2,6 двигател? Сегашните инжектори са с № 078 133 551 D и от това, което прочетох са спрени от производство и са заменени с 078 133 551 Е

Колега,веднъж един инжектор компрометиран ли е като пикаещ лечение няма и затова го сменяй с друг.Най-евтиния вариант е втора ръка.Ако искаш да купуваш нови-никога китайски,защото са пълни боклуци.За оригинални нови няма да коментираме- доста са скъпи.

На твоя оригинален номер по ЕТКА 078133551Е съответства номер по Бош 0280150552.Това означава,че пръскат 156cc/min на 3 бара и работят на 15.9 ома.

Правил съм си експерименти с най-различни инжектори с по-малък и с по-голям дебит и за АВК двигателя се убедих,че са сметнати много точно и могат да се сменят само със същите.Бях слагал инжектори дори от двигател като твоя 2.6 и колата не откъсваше,което е нормално предвид броя на цилиндрите при теб и при мен.

Според мен можеш да пробваш от двигател 2.8 с уговорка от този,който ги продава,че ако не стават ще му ги върнеш.

Редактирано от Docho
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка купих цяла рейка с инжекторите но от Ауди 80/В4 2,6. Рейката се оказа малко по-различна а бензиновите инжектори са с номер 078 133 551 А.

Не знам тази разлика в последната буква какво означава?

Колата работи добре с тях но ми се струва, че е малко по-мудна, но поне не текат и пали от ряз всеки път.

Като свалях моите инжектори установих, че и 6-те са прокапали, а не само 4-те :( .

Чудех се ако потопя в ултразвукувата вана само долната част на инжекторите, където са струйниците дали ще получат "нощни напикавания"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Инжекторите,които си взел от 2.8 са същите като твоите,номера им по Бош е 0280150921 и стойностите им са същите-156cc/min на 3 бара,15,9 ома.

Най-вероятно колата ти е по-мудна,защото не са почистени.Съветвам те ултразвука да го забравиш изобщо за да не се съсипят и тези.Затова или на машина за почистване на инжектори или сипване в бензина на добавка за почистване на инжектори.

Препоръчвам ти добавките на Лики Моли:http://eshop.senax.bg/product/53/dobavka-za-pochistvane-na-inzhektsion.html-една опаковка на около един резервоар гориво и яко газ до дупка за да се изчистят инжекторите на отворени до край игли,най-добре на извънградско,когато караш с над 100 км/ч.Преди да сипеш добавката за да не се намали действието и горивния ти филтър трябва да е сменен с нов,освен ако скоро не е бил сменян.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ще те послушам. И без това мислех да сменям филтъра.

Така, че ще го сменя и ще сипя добавката.

Нямя да рискувам пак с ултразвуковата вана.

А дали няма да се получи ако ги напълня с добавката за почистване и ги оставя да покиснат в нея една вечер?

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали няма да се получи ако ги напълня с добавката за почистване и ги оставя да покиснат в нея една вечер?

Разбира се,че може да се оставят да покиснат дори повече време...някои ги оставят да киснат в газ за осветление.Работата обаче е в това,че отвътре трябва да се продухат и то под налягане,а това няма как да стане с накисване.Иска се силен поток на течност под налягане да мине през тях за да излязат отвътре всички нечистотии. :) Например,когато почистваха моите на машина,налягането на манометъра стигна до 5 бара,а в колата работят на 3 бара.

Редактирано от Docho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги продухах с комресора на 8 атм. и им подавам ток за да отворят. Преди това сипвам в маркуча бензин и държа докато излезе въздух. Сякаш има ефект от тази операция но ще ги накисна и в добавка тази седмица и итново ще ги надуя на компресора.

Иначе филтърчетата са им чисти, няма мизерии в тях.

А на бензиновия регулатор на рейката гледам, че е пише 4 бара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги продухах с комресора на 8 атм. и им подавам ток за да отворят. Преди това сипвам в маркуча бензин и държа докато излезе въздух. Сякаш има ефект от тази операция но ще ги накисна и в добавка тази седмица и итново ще ги надуя на компресора.

А на бензиновия регулатор на рейката гледам, че е пише 4 бара.

Да,има ефект и така,просто машината е идеалния вариант за почистване.Сигурен съм,че ще имаш положителен резултат след продухването с компресора и после с добавката за почистване в горивото.Каквото и да е почистването само да не е ултразвук,защото винаги крие риск от пикаене после.

Разбира се,бензиновия регулатор ти е на 4 бара.Таблицата,която ползвам е само за да сравня стойностите на инжекторите от 2.6 и 2.8 и количествата им на впръскване в нея са изчислени при налягане от 3 бара.На налягане 3 бара твоите инжектори пръскат 156 cc/min,а на 4 бара 180 cc/min. :)

Редактирано от Docho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...