Jump to content

помощ за млад аудист.


Sasho_p

Recommended Posts

Здравейте и от мен. Наскоро се сдобихме с така мечтаното А3 1.8, произведено в далечната 1996. Наясно бях, че ще има за правене, но засега имам две коренно различни диагнози. Това, което видях и аз, и двата сервиза в които я гледаха, са смяна гарнитура капак, скъсан маншон на вътрешно каре и дотам... Единия майстор каза още : смяна на тампони по предните носачи, луфт в дясната главина (според него е нужно притягане) и дотам. От другия сервиз ми казаха, че тампоните са наред, но трябва да се сменят биалетки, трябва да се смени цялата дясна главина, защото нямало как да се притегне, накладки на едното предно колело, шарнир и още неща по задното окачване, които не били спешни.

Сега имам уговорка с трети майстор - стефан от Горубляне, ако някой го е чувал... Да видим дали няма да каже трето... Също така предишния собственик каза, че е сменил ремъци 2011 година, но не каза на какво километри. Дали да не сменя и ремъка, а може би и ролките? Има ли начин да се разбере дали са за смяна и ролките или просто е безсмислено да се сменя само ремък.

Някакви съвети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е само началото,не че те плаша ама да си знаеш тия колици са със страдащи кутий,не са и скъпи частите зависи какви слагаш де не е кой знае колко бърза,на годинки си е колата нормално е аз имам такава от 2 години вече която ще се сменя разбирасе но мога да кажа че сам доволен от А3-то като цяло са ше мина и на дизел да видя как е и така а за тия неща че са ти износени тва и онова много не им вярвай закачи си я на Vag-кома и виж най напред какви грешки идват ко има за оправяне ги опраи па после гледаи ремаците,ъспех със здраве да си я караш колицата

п.с. не се прави на състезател колата не дига поече от 180 да знаеш :D но двигателя като цяло е много здрав и другия недостатак на колата е че е със къси скорости то и от там мисля че качва разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш си ремък с ролки и масло за да ти е мирна главата.Това на първо време ако си закъсал с парите.

Ако не си,освен тях сменяш и предни и задни накладки с биалетки,шарнири и кормилни накрайници и 2-те главини с лагерите.След това вече ако се обади още нещо го сменяш и енго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... да си знаеш тия колици са със страдащи кутий,не са и скъпи частите зависи какви слагаш де не е кой знае колко бърза,

п.с. не се прави на състезател колата не дига поече от 180 да знаеш :D/> но двигателя като цяло е много здрав и другия недостатак на колата е че е със къси скорости то и от там мисля че качва разхода.

Колега, не съм чел и чувал до сега да страдат кутиЙте им на тези двигатели :gruebel: . Страдат на единия вариянт на 1.6 кутиЙте.

На тоя мотор страдат: дросел клапа, кормилна рейка, тампони стабилизираща щанга (бял кахър, ама се скапват много често) и някои други неща (първосигнално се сещам за тези; разбира се и аз не съм минал без тях...)

Относно послеписа - колкото пише в книжката си ги вдига без 2-3 километра (201 ги прави по GPS), но определено не е състезателна кола, няма смисъл да я мъчиш. Къси скорости... какво разбираш под къси скорости. Скоростите са си добре, разхода се вдига от притискането на десиня крак към педала на газта, логично е - искаш да въриви - похапва си доволно :D.

Към автора - свестните (според мен) майстори казват: това, това и това ако искаш да ти е сигурна колата са за смяна, еди-кое-си има евтин и скъп вариянт (примерно) - ефектите от двата ще са такива и такива, еди-кое-си можеш да не го сменяш докато не здаде багажа, и прочее, разбираш ми мисълта надявам се :) То по една кола винаги има нещо за смяна (особено тия, наш'те, на по 126 000 реални км.)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под къси скорости имам предвит че бързо вари в 4-ри и 5 хиляди оборота е примерно кам 130,140 вече е над 4 и 500,а колкото до кутиите зависи на каква попаднеш и как я ръчкаш но да си занеш страдащи са,а колкото до скоростта в 5000 е вече мисля в 180-те 200 ше си ги напраи колицата ама отива в червеното а на тия колици жални и износени и на "реалните" си километри нема никакви гаранции че може да замине нещо на момента...,иначе като цяло стават спънати са малко ама нема поече,но колкото поече я караш толкова поече качва разхода дори и на газ,тия коли харчат повече от нормално,някои само зависи от подружката и колкото до самата потдръжка поне според мен и файда си няма да и зимаш оригинални части там нещо да има е поечето(добро,средно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за съветите. Нека не спорим за динамичните характеристики на колите сега... За мен си върви прилично и като се има предвид, че ще я кара повече жена ми, не вярвам да се достигат критични скорости. За разхода - ами 10,67 в София от лампа до лампа, без сериозно висене по задръствания и прилично каране.

Сега относно темата - Според мен ще трябва със сигурност да се смени маншона, за да не замине карето. Със свалянето на полуоската - или цялата главина, или ако майстора прецени че може да се притегне. Аз не знам какъв е лагера при Ауди. Ако е конусен, би трябвало да може да се притегне. Заедно с полуоската предполагам тампони по носачи и шарнири ще е смислено да се сменят - прав ли съм? Накладки - ами ако са износени да, ако не са - защо да ги сменям? Евентуално и биалетките, стига наистина да са за смяна. Ако до тук не са свършили парите, по мотора е ясно. Сменят гарнитурата на капака и заедно с това ремъци, и евентуално ролки. Ще има и чистене на дросел, защото мени оборотите в студено състояние. Според вас колко биха стрували изброените интервенции, съвсем ориентировъчно. На мен ми дадоха цена само по окачването някъде около 500 лв, това със смяна на дясна главина и предни накладки, биалетки, шарнир, маншон полуоска + смяна на гарнитурата на капака. Имаше и някакви намеци за задните амортисьори - малко били омачкани тампоните им, но понеже ги нямало отделно, целите амортисьори се сменяли. Освен това за труд имаше някъде около 200-300 лв., което ми излиза някъде 20 часа - ами доста ми звучи, но знам ли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бягаш по най бързия начин от тоя майстор.Ако ти е познат още по лошо... Клати те и то сериозно ;)

По спомен от една А3-ка която правих цялото окачване излезна 950 лева.С нови 4 амортисьори и всичкото гумен тампон където имаше + шарнири и комр.накрайници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не трополи по неравностите и като пуснеш волана си върви направо, нищо не сменяй по ходовата част.

Би трябвало да може да се смени само лагера. Избива се от главината стария, мята се за вторични, новият се набива на хидравлична преса в главината и айде обратно болтовете. Ако една лагер-главина ти е 250 лева, то само лагер на хубава марка може да се взема примерно за 50-60 лева. Не ги знам по колко са. Е, по-скъпо ще е на монтьора да смени само лагери и ще се върти повече време, но пак ще е поне 2 пъти по-евтино и има същия ефект :zustimm:

Може да пипнеш ремъка да видиш колко е опънат. Ако е на дърво и изглежда свеж, па покарайте тази кола една година и после смени и ролки, и ремък.

Изтупай въздушния филтър, почисти му кутията от прахоляка и ако елементът е много зле, вземи един нов. Не са скъпи, но е важно. Отвори и го виж за всеки случай, защото е важно това.

Елементите по окачването се проверяват при вдигната на подемник кола с щанга. Монтьорите знаят как се проверява такова окачване. Просто е като пържени небъркани яйца. Но както казах, ако не хлопа, само външен оглед на ходовата част и най-много биалетките, но те много тракат като се износят. Ако е наистина зле, почваш да си мислиш че ще се къса колело - така люскат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи първия майстор който я гледа на подемник и на който имам доверие ми каза следните неща :

1. Маншон вътрешно каре (това си го видях и аз, беше разпарцяливено)

2. Тампони по носачите

3. Луфт в лагера на дясната главина, като според него може да се притегне и да не се сменя нищо. Иначе главина ми казаха цена 65 лв, но не знам на коя марка.

4. Изтънели задни дискове, но ще се сменят като се сменят задните накладки - т.е. след около година поне.

5. Гарнитура капак клапани

6. Ремък - ще го види като отвори за гарнитурата, но според него щом пред. собственик го е сменил Август 2011, едва ли е минал повече от 20-30 К

7. Топка на скоростен лост (това си го знам) - вади се както си иска, предполагам няма поправяне...

8. Почистване на дросел

9. АБС свети - проверка на причината.

Там обаче я гледаха вечерта и може нещо да са пропуснали.

Както вече казах, във втория сервиз (не ходих аз, кара я друг човек и ми даде списък) - доста повече неща, шарнир, биалетки и т.н.

Аз не съм голям разбирач на коли, но не усещам да тропа при преминаване през гърбици и дупки и честно казано и сега ми се струва, че е много по-добре от моята тигра, която уж и няма нищо по окачването, но тя си е хлопел.

Спирането наистина е малко ... не мога да преценя точно, но със сигурност не тегли на една страна, а във втория сервиз казаха износени накладки на лявото колело. Защо пък ще износва накладки само на едното колело - това става или от крив диск или от неизправен спирачен апарат или евентуално от някаква лоша геометрия в предницата (слабо вероятно) - прав ли съм? Според мен във втория сервиз са решили да пробват да изкарат малко повече парички, но може и да са прави...

Засега съм решил да я закарам при още един човек, пък дано той да каже нещо средно, че нямаме излишни 500-600 лв. на момента. В най-лошия случай - смяна маншон и лагер на главината и по-нататък останалите неща по окачването. И задължително поне проверка на ремъка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

ABS-са ти свети заради датчика,закачаш я на VCDS и виждаш от коя страна е(20,25 лева е датчика по спомен) ,колкото до окачването както каза по горе колегата със пуснът волан ко си варви на пваро и през леки неравности не ти тресе волана нямаш проблеми,за амортисиорите(задните)при тях и аз имах същия проблем заслушай се като караш дали прискърцват леко ако е така значи са гумичките,няма как да ги смениш така е,но определено можеш да си караш и така(само леко в завоите),колкото до дисковете при леко по остра спирачка слушай дали свирят,колкото до предните пак с остра спирачка и гледаш волана дали тресе леко,повечето неща можеш и сам да си ги видиш кои са ти за смяна а не някой гаштник целия в масло да ти казва тва и тва ти е за смяна,успех.

п.с.Колкото до голфа с топката за лоста по принцип А3 често казват,че си е голф,но само заради двигателите,от там на татак всичко е коренно различно(интериор и т.н.).

Редактирано от havi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...