Jump to content

Проблем със скъсана шпилка на изходящ колектор.


naturo

Recommended Posts

Здравейте,

От известно време имам проблем с газове в купето.И така отивам при спец., който ми сваля изходящият колектор, слагаме нови гарнитури и казва "Карай момче!"

След 1 месец точно отново пробива 1 или две гарнитури и отивам и казвам: "Кво стана пич?"

Той:"Споко сега ще ги мазна с паста за ауспуси и ще заспи"

Верно заспа за 2 дни.

И така свалих колектора и го шлайфах.Беше изкривен с 0.8 мм-на бъчва.

Проблема е, че се скъса долната шпилка на четвърти цилиндър.Скъса се така, че стърчи поне 12-14 мм- тоест до където беше навита гайката.

Питането ми е:

           1. какво да правя ако пак се скъса шпилката в основата на главата.Не искам да свалям главата и да си докарвам разходи още 300 лв.Само да напиша, че сега там не може да се бръкне с шпилковадачи,бормашини и т.н.

            2.ако остане без шпилка  там, а само на останалите 7 дали ще покарам ли  още 300-350 х.км.:) Без отново да продуха гарнитурата.

            3 има ли някои "хватки" на отвиването на закалена стоманена шпилка от алуминиева глава?Сега съм навил две гайки и даже ги залепих за шпилката.Когато изсъхне лепилото ще пробвам да отвия.Проблема е единствено да не скъса при ръба на главата.

Благодаря за вниманието и отговорите.

P.S.-Ако ви продуха гарнитура на колектора-ШЛАЙФ никакви пасти-масти и глупости!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай те с телоподаващо да заварите нещо към шпилката и да я развиете.Главата е от алуминий и заварката няма да я хване, ще се завари само стоманената шпилка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да изпробваш и класическия вариант - разпробиваш, изваждаш остатъка с екстрактор за скъсани болтове и си готов. Лошото е че ти трябва достатъчно къса дрелка или приспособление за пробиване под ъгъл към нормална дрелка:

 

BG_73809_01_b.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай те с телоподаващо да заварите нещо към шпилката и да я развиете.Главата е от алуминий и заварката няма да я хване, ще се завари само стоманената шпилка.

Точно. Заваряваш една гайка и развиваш докато е още топло. Ако се скъса, минаваш на варианта с екстрактора, но той  е по-трудоемък. Успех и пиши какво стана!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека е писал,че шпилката му стърчи достатъчно.Даже две гайки е навил,остава само да издържи шпилката да се развие.Ако се скъса в главата вече е ред а разпробиване и т.н.

По лесно ще е на топъл двигател,но вероятно няма как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Реших проблема!

След няколкодневна борба /е по 20-30 минути на ден/ развих шпилката.Обяснявам как.След като бях залепил с лепило за метал две гайки/добре, че бяха много твърди/, като напънах долната естествено, гайките подадоха, но шпилката не!Отново псуване, втори, трети опит и нищо.

Сега как стана.Пръсках обилно с хидравлично масло, два три пъти и не стана пак.Накрая заварих с електрожена гайката/ естествено почнаха да горят масла,лепила и т.н-чудо!!/По съвет на един светнат съсед охладих заварката със СПИРТ и познайте, просто каза "цък" и се разви като по масло.

Направо не повярвах, а помислих, че съм скъсал шпилката съвсем.

Общо взето това е.Мястото беше гадно, разходите по свалянето и слагането на главата, шлайфа и всичко финансово, което би ми се случило в случай, че не успеех да сваля шпилката....направо мъка.

Успех на всички при подобни ремонти, но като видя вече стомана в алуминий на 20 годишна кола-виждам голям проблем.Визирам и  шпилките на алтернатора, които бяха като заварени, но тях можех да срежа, а тука? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...