Jump to content

Смяна на гумичките на клапаните А6 С4 2,8 V6


peter panov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Искам да сменя гумичките на клапаните на моето Ауди, защото имам повишен разход на масло. Мотора е 2,8, 6 цилиндров 24 клапана, ААН е кода ако не се лъжа. По принцип си върви отлично и затова не искам да свалям и главите, тъй като тогава ремонта ще ми стане много скъп.

Познавате ли някой, на който може да се разчита да смени гумичките без да сваля главите? Разбрах, че е възможно ако се използва някакъв по-специфичен инструмент.

Ако някой от вас има такъв инструмент, който мога да използвам или да купя, за да направя ремонта, това също е вариант, защото по-принцип имам майстор, който би могъл да свърши работата?

Благодаря ви предварително

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, дано не си ги купил още гумичките, ако е AAH кода на двигателя, ти трябват само 12, дано колегите от Сфия знаят кой да свърши работата читаво. Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Здравей колега, по принцип не съм ги купил, но ме съмнява 12 гумички да ми свършат работа, защото ААН доколкото знам е 24 клапанов

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) ....  да ти кажа не се съмнявай, вече смених  3 блока и 2 чифта глави, тоя двигател ми е познат до болка (буквално) в него няма нищо 24-ри клапаново, той е с по 2 клапана на цилиндър. ако ти го е казал майстор не се връщай при него. Успех  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз съм си правил главите. Двигателят е определено с 12 клапана. Не е случайно наименованието на този сайт - http://12v.org/ . ;)

 

Имам един сервиз на Кирил и Методий, точно преди Одрин / канала/ в дясно като идваш от Опълченска, в него работи едно момче, Галин се казва. Сервизът е с дървена врата. До него има кафе. Той има скоба за клапаните и кара C4-ка. Мисля, че може да ти ги смени на добра цена.

 

Моят личен съвет е да свалиш тиквите и да си ги шлайфаш и опревиш както си трябва. Рано или късно ще почне на пуска от гарнитурата на главата, тези мотори греят доста и мисля, че около 300 000 км се получава обикновенно този ефект. Също така е добре да се смени гарнитурата на капака, който е под жабата - и от него пуска масло. 

 

Имай предвид, че ще ти трябва и инструмента за зацепване на валовете след това при всички случаи. 

 

Ако не го намериш и ти трябва телефона му, пиши ми на ЛС. 

 

Весела Коледа! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Здравейте колеги,

Определено не съм достатъчно компетентен и не бих спорил за броя на клапаните. Щом казвате че са 12 - значи са толкова.

Съвета ви да направя нещата както трябва, т.е. да сваля главите е напълно основателен. Честно казано за първи път за сега съм решил да направя компромис по отношение мой автомобил. Просто, защото се уморих да наливам пари в него, а по принцип не го карам много - вероятно ще изминавам около 8000-10000 км на година с него. Един такъв ремонт, който коментираме е от порядъка на окло 1300-1500 лева, които на този етап не мога да си позволя да похарча.

Благодаря на колегата за сервиза - ще се опитам да намеря човека.

Поздрави и весела коледа и на вас.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, ами честно казано не знам дали някой ще се навие да смени гумички без да сваля главите, но може да има ентусиасти знам ли :) , но определено няма да ти легне толкова скъпо, в най-лошия случай ще ти дойде към 600-800 лв. ......, това са приблизително 150-170 - лв. за гарнитури 2бр. за главите 2бр. за всмукателните колектори 2бр. за изпускателните колектори 2бр. за капаците на клапаните 3бр. гумени о-пръстена за голямата желязна тръба 1кутия паста за препасване на клапаните ; 40-60 лв. за челно шлайфане на главите ; 30лв. за гумички на клапаните и вече другото е както се разберете с майстора. Това са цени без отстъпки ако успееш да намериш и отстъпки ще дойде още по-тънко. Весела Коледа и на теб :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Здравей,

 ако успея да вляза в цена около 800 лева за всичко с качествени части е много вероятно да реша да направя ремонта.

Просто на две три места ми споменаха цени от порядъка на 1300-1500 лева и затова ме отказаха.

А пък и не познавам човек на който да се доверя за такъв ремонт.

Поздрави

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:), за майстор не мога да ти помогна, сам си правих всичко защото тези които разбират ми искаха по 700 лв за работа, а тези които ми искаха по 300 лв. не разбират и на половина колкото мен, а най-лошото е, че съм компютърджия, а колите са ми хоби .... ако си намериш читав човек който да не претупа работата до към 300-400 лв няма да ти легне повече от 600 лв даже, частите не са най-доброто на света, но са читави за тия пари. Сега от друга страна с това което съм описал ще направиш една профилактика, няма да сменяш никакви други чаасти освен гарнитурите които са задължителни при едни разглобяване и само гумичките, също така имай предвид, че горенето на маслото може да е от запушена картерна вентилация както е при мен, но все пак ако не си сигурен в майстора и колата ти е наред и гори само масло .... а всъщност колко масло ти гори? .... не я барай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го правих с помощта на моя майстор, който има вече същия мотор на неговата 100-ца. Моторът го свали от една блъсната 100-ца и си го монтира сам на неговата.

 

Предполагам, че ако му я закараш, няма да ти вземе повече от 250-300 лв за този ремонт. Реално няма нищо сложно в цялата процедура, просто се отвиват и завиват болтчета в определен ред и с опредлена сила. :) Утре ще му звънна да го питам колко точно ще иска и ще ти пиша.

 

Задължително е после да направи зацепване на ремъка със специалния инструмент.

 

Ако имаш желание и време да го направиш сам, мога да ти помогна. Предполагам, че и колегата Furba ще удари едно рамо и за 1 ден ще свалим тиквите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се :) .... ако всичко е взето предварително, ще са необходими най-много 2 дена за които ще е сглобена колата с почистване профилактика на клапаните и бирите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Петър,

 

Майсторът иска около 300 лв за цялата операция + намиране на инструмент и зацепване на валовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самите гумички се сменят за около 4-5 часа без да се налага сваляне на главите и труда струва не повече от 100лв. Но съм почти сигурен, че само с гумички на клапаните няма да се реши проблема с разхода на масло. Много е вероятно да са износени и сегментите. Тук вече ремонта отнема малко повече време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега "kapitango", че се отби в темата :) , аз лично не съм запознат с този метод и нямам идея как става ... помогни на колегата да мини тънко първия манш защото следващите са безсмислено скъпи и не си заслужават парите и времето :) .... Весели празници на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам едно питане още, понеже с колегата DLS се занимаваме с глупости и сега сме на тема маслени температурни датчици ..... защо и как и какви стойности трябва да дават като градуси и съпротивления ........ имаш ли идея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях гумичките на С-ката без да сваляме главата и не е изобщо сложно. Мога да ти помогна да го направиш. Но отново задължително ще трябва инструмента за главите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...