Jump to content

Разглобяване на шофьорска седалка.


Recommended Posts

Здравейте,колеги!Искам да се опитам да формулирам тази тема по най-правилния начин,за да се разбере от всички.Целта ми е да покажа с какво се захванах да се занимавам днес,а именно как да разглобим шофьорската седалка на Ауди 80 Б4 било то обикновена или рекаро както е в моя случай.Мисля,че такава тема не е пускана до сега?
Предисторията на моята седалка е,че преди много отдавна исках да си поставя рекаро на моята кола като главно се стремях да е със заводския сив плат,но така и не открих.Докато един ден не ми попадна обява на колега,който продаваше рекаро,но с по тъмен цвят на плата.Както и да е навих се и купих двете предни седалки,като целта ми беше да ги направя в частично или на цяло кожени,но след като пристигнаха седалките забелязах,че шофьорската седи малко килната на една страна и механизма за накланянето на облегалката не работи нормално,както и механизма за вдигане на височината.А то проблема бил,че колегата е претърпял катастрофа при,която са го блъснали отзад и най-вероятно е скършил седалката.И ето го момента,в който реших да разглобя седалката сам,за да видя какъв е проблема.И днес стигнах на 70-80% от целта и мисля,че ще е от полза и на колегите,които искат сами да се захванат с тая процедура!

http://prikachi.com/images/262/7411262s.jpg

На първата снимка се вижда седалката от долу какво представляват механизмите и от къде започва разглобяването и премахването на плата от скелета.
Откачането става като издърпате плата напред към заострената част на тези зъбчета и повдигнете нагоре.

http://prikachi.com/images/291/7411291O.jpg

Тук се вижда от долната страна къде се намират зъбчетата и държачите.Снимал съм ги само от едната страна,защото последователността е същата по цялата периферия на седалката.

Тук откачването на кукичките е малко по-трудно!Целата е да хванете по възможност от двата края на кукичката плата и да го издърпате към центъра на скелета,но се иска усилие,защото е стегнато.А при държача просто дръпвате плата на вън и той се освобождава без много усилие.

http://prikachi.com/images/303/7411303A.jpg

Тук съм показал с пръстите къде се намират следващите държачи.На палеца е кука на средния е държач.И на следващата снимка ще покажа къде стои и последната кука,която ми даде доста зор докато я сваля.

http://prikachi.com/images/305/7411305j.jpg

Тук горе видях голям зор,поради простата причина,че първо е закачен черния велтер и след това върху него закачен плата на седалката и става много стегнато а и мястото е ограничено да дърпате към центъра на скелета заради пружината.

До тук добре вече сме отделили плата от всички страни и следва разделянето на коритото от облегалката.
Тъй като съм бърз и бях се улисал в това как да разделя двете части забравих да снимам как са свързани,затова със следващата снимка ще се опитам да обясня максимално добре как са свързани частите.

http://prikachi.com/images/328/7411328v.jpg

Тази част,която съм оградил в червения правоъгълник е захваната с болче,което се развива с ключ №10.А това пластмасово нитче(щифтче) както искате го наричайте трябва да се изтегли навън за целта трябва да бръкнете зад него и да го натиснете навън,за да изскочи малко така ще можете да го изтеглите и то ще освободи пластмасовите зъбчета,които държат тази пластмаса.Малко по-надолу ще видите същия щифт освободете и него и след това издърпайте пластмасата навън,за да се покаже връзката отдолу.

http://prikachi.com/images/345/7411345m.jpg

Ето тук на това място след като махнете предпазната пластмаса отгоре ще видите една много странна зегерка,която се избива нагоре.Процедурата е същата и за двете страни на седалката!След като махнете тези зегерки с една плоска отверка трябва да бръкнете между двете части и да напънете навън.Няма страшно нищо не може да счупите!И там,където е стояла зегерката ще се раздели коритото от облегалката.След което махате велтера,защото е направен отвор и така е хванат за скелета.И след това просто частите ще се отделят сами.

http://prikachi.com/images/351/7411351Q.jpg

Тук забравих да спомена,че горе в ъглите плата е хванат с тези телове и трябва да ги развиете,за да е на 100% освободено коритото от скелета.

http://prikachi.com/images/358/7411358Z.jpg

Само да ви кажа не се опитвайте да махнете велтера от дъното на седалката залепен е за някаква пластмасова лента.А и той и без това не ви пречи.

Така до тук добре след като сме освободили двете части и сме освободили и плата от скелета на коритото.Остава само да обърнете малко плата на горе и просто хващате дунапрена и го вдигате и ще получите ето този резултат.
http://prikachi.com/images/362/7411362d.jpg

Преди си мислех,че рекарото е нещо специално а то било тези извити телове отгоре и формата на дунапрена.Сега разбрах,че може и обикновена седалка да се направи рекаро стига да имаш желание!

Ако се опитвате да премахнете на цяло плата от коритото мисля,че няма да успеете поне аз не можах видях,че в средата,където е квадрата целия е опасан с тел и е пришит за дунапрена или нещо от сорта 
http://prikachi.com/images/368/7411368e.jpg

Следва свалянето на гърба на облегалката при мен на тази седалка е пластмасов.И отдолу е захванат с 2 рапидки,които се развиват с кръстата отверка.
Следващата процедура преди да махнем пластмасата е да извадим плата!

http://prikachi.com/images/383/7411383q.jpg

Аз започнах от долната страна като го хванах и го дръпнах нагоре внимателно,защото все пак не знам какво има и дали е така правилния начин.Но той се оказа печелившия в този случай.

http://prikachi.com/images/389/7411389Z.jpg

Ето това се случва след като се издърпа плата от долу са тези метални щипки,които излизат с него така обикаляте целия гръб на седалката и чак тогава може да махнете пластмасата.

Следващата задача е да махнем врътката на облегалката!Става като пъхнем тънка отверка или нещо друго в кръглото капаче по средата и повдигнем нагоре за да освободят щипките
http://prikachi.com/images/402/7411402Z.jpg

След което развиваме в средата единствената рапидка с кръстата отверка!
http://prikachi.com/images/406/7411406t.jpg

И махаме врътката.

Плата на облегалката е разделен на 3 части средна и 2 крайни.За да освободим средната от долу на облегалката има едни кукички и една пръчка тел,на която е захванат плата.
http://prikachi.com/images/417/7411417r.jpg

Освобождаването става директно с телта.Пъхате някаква отверка и дърпате нагоре,за да откачите телта от куката.След като направите тази процедура се освобождава средната част на облегалката там,където ви лежи гърба.

За днес стигнах до тук и скоро ще има продължение на темата!Това ми е първата тема от такова естество и се надявам да ви хареса било то много или малко.Със сигурност ще има и хора,които ще ме упрекват за някой неща,но няма как всички да са доволни.Тези дни ще се опитам да разглобя целия гръб,за да покажа какво представлява и да се опитам да реша проблемите на тази седалка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е хубава :) Продължавай в същия дух.

Като пишеш продължението в редактора има един бутон "картина" /Image/ - използвай го и снимките ще се виждат в темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И така колеги днес се захванах с горната част да видим какво представляват механизмите и как е направена седалката.Общо взето от последната точка на горния ми пост се получава ето това!
7414263b.jpg
Ако искаме да съблечем и страните трябва да развържем тези въженца лично на мен не ми се занимаваше,защото нямаше нужда все пак аз ще работя по страничната и задната страна на седалката.
На следващата снимка ще покажа какво представлява механизма и ще се опитам да обясня как функционира.
7414275J.jpg
Така,това е механизма,който кара облегалката ви да пада и да се изправя.Закрепена е само от едната страна с рапидката,а от другата страна минава през това черно зъбно колело и на практика поне при мен това нещо е не разглобяемо и подчти не подлежи на ремонт.Така на белия конус,който се вижда е хваната врътката,с която движим облегалката.Може да се отвори,но после няма да бъде затворен на 100% освен ако ушичките не ги захванете с рапидки,Става въпрос за тези,които се виждат от двата края на белия конус.
На следващата снимка ще покажа какво представлява механизма вътре и какъв беше проблема.7414296K.jpg
Ето какво представлява механизма за задвижването отвътре.Долната страна на конуса както виждате е едно пластмасово зъбно колело,и след като започнете да въртите врътката в желата от вас посока,това колело задвижва този ще го нарека ангренажен ремък,защото прилича много на такъв и е широк около 2 см.не го измерих но на око беше горе долу толкова.Този ремък от другия край е свързан явно със същия тип колело и придава движението на една тръба,която е свързана от другия край на седалката със същия тип черно зъбно колело.Но там няма механизъм като този за врътката.И така седалката се накланя или изправя.При мен проблема беше,че механизма беше изкривен и ремъка стържеше в горния капак при,което се затрудняваше движението на врътката и на места дори спираше да се върти.
На другата снимка ще покажа задната част на механизма,по принцип е затворен с пластмаса,която неможе да се свали,но просто да добиете представа.
7414315N.jpg
Ето това представлява механизма отзад и въпросната тръба,която стига до другия край.От тази страна както казах не намерих начин да бъде разглобен целия механизъм просто,защото всичко е заварено и затворено,и няма начин да се отвори.
На другата снимка ще покажа едни 2 пружинки,които така и не им разбрах значението.Тук се надявам,че има колеги,които се занимават с претапициране и ремонт на седалки и може да кажат за какво служат тези пружинки.Лично аз не видях никакъв смисъл в тях.
7414324b.jpg
Тези пружинки стоят на 2 отделни уши както се вижда точно под механизма и са закачени за тази дебела тел и така и не им разбрах приложението.Какво обтягат и какво държат?Просто си стоят там.Показвам ги за да ги знае човек,който смята да се захваща с тази процедура.
Килването на седалката на една страна мислех,че е само от едната страна поради липсата на закрепващия болт,които е с една много специфична шайба.Добре,че имах подобна и просто трябваше да я изстаня,че беше много дебела и след тази процедура стана като нова.Поставих болта и седалката се поизправи,преди това я прегледах вътре за някакви изкривявания на самата конструкция,но не забелязах такива и реших да си затварям седалката.Сглобяването на двете части трае около 15-20 мин,максимум докато нагласите плата обратно и да го захванете.А свръзването на двете части има няма 5 мин.Та така след като си глобих седалката забелязах,че проблема е по-сериозен.
7414336O.jpg
Коритото се разминава от облегалката.При,което се замислих дали не съм пропуснал да проверя нещо.По конструкцията,но всичко ми изглеждаше наред.Та този проблем не можах да го реша,но поне успях да оправя движението на облегалката.Сега мисля да се посъветвам с тапицер.Да потърсим проблема.И ако случайно няма решение ще използвам седалката за донор и ще направя моите рекаро.Като взема нужните части от тази.
Общо взето това е устройството на една седалка.Това успях да постигна без дори да знам какво да правя.Дано съм полезен за някой хора,които искат сами да се захванат с тази процедура.Не е сложна и общото време при мен ми отне около един 8 часов работен ден за тази седалка.Да я разглобя прегледам и сглобя.Благорадя на колегата Цанчо,че ми даде съвет как да изкарам снимките на бял свят а не да стоят като линкове.Ако има начин да редактирам горния пост ще направя и другите така.
Системата при 80 Б3 е същата няма разлика в седалките!

Редактирано от Audi-Club Bulgaria
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...