Jump to content

Задни амортисьори А6 C5 Avant Quattro от въздушни към пружинни


ecko_becko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Дойде време да потърся съвет за решаване на проблем с колата. Возилото е А6 Ц5 4.2V8 Avant Quattro 12.1999г. с нивомат на задния мост само, имам проблем със задните амортисьори, при минаване през напречни неравности по платното колата се клати надлъжно.

 

Въпроса е следния какво е необходимо за смяна на задните амортисьори с възглавниците с нормални такива?

 

Четох теми по въпроса но предимно попадам на теми за Allroad където и 4-те амортисьора са с възглавници отгоре и възможност за регулиране на нивото с бутон от купето, каквато функция при мен няма. Именно по тези теми четох за прекодиране на колата, за да не търси нивомата в последствие и да не свети лампата на таблото.

 

За справка проверих цената за нови задни амортисьори по номер на рама при местния дилър на VW и цената е 1842лв. с ДДС за брой и около 100лв. за монтажа пак на брой.

 

В създалата се ситуация реших да купувам комплект окачване за отпред и отзад ново, но нямам представа отзад какво е необходимо има ли някаква разлика в носачи и закрепване към купето? Надявам се да намеря инфо по въпроса, ако не ще се мятам с главата надолу  :wall:  и ще науча по трудния начин :lupe: .

 

Предварително благодаря на отзовалите се и се извинявам на модераторите ако има такава тема и се повтарям, но аз не можах да открия с търсачката.

 

Поздрави!!!

Редактирано от ecko_becko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма кой знае какви драми при теб.Вадиш стария амортисьор с балона и слагаш такъв от същата кола само че с пружина /авант/няма никакво значение от мотора-само годината е важна!за въздушното махаш предпазител 17 или отзад при багажника снопа за компресора прекъсваш лилавия кабел и джиткаш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:  Добре звучи, а дали ще светят лампи по таблото или нямаш представа?

 

Аз искам да взема регулируемо окачване и така да осмисля съвсем замяната. По тази причина задавам въпроса ако трябва да набавя частите нови, отпред трябват амортисьор и пружина + нов тампон за отзад освен изброените части какво трябва да купя?

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакай,чакай малко-поразмечта се.при теб балона е отделен от амортисьора,намира се на моста а не като на allrod амо и балон в едно!т.е.имаш една гола пружина без никаква възможност за регулировка или пружини с цветови код,затова те насочих към пружини от същия модел авант- те и без друго са подсилени поради въртящия момент.освен двете пружини ще трябват и нови амортисьори защото старите се втвърдяват чрез въздух/колкото повече товариш,толкова по твърдо вози/заради това ти люлее колата-балоните са се разтеглили доста и имат голям обем.лампи няма да светят  и в двата случая-предпазител и  кабелчето.

Отпред също не можеш да сложиш регулируеми,ще ги чупиш!производителя е сложил каквито трябва.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

Бъркаш колега :) колата е Quattro нарочно го написах в първото мнение, по тази причина задните амортисьори са като на Allroad-a и балона е нанизан отгоре.

За справка страници 38, 39, 40 от този PDF за Quattro и само предно : http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_242.pdf

Явно бъркам в начина по който питам. Отзад няма разлика в закрепването и ми трябва всичко от тази схема за коли с 8-цилиндров двигател? :

http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6Q/1999/262/53/3375432/

П.п. За предното окачване съм съгласен колата е с добро поведение като цяло, исках да гоня визуален резултат но не е болка за умиране. Важно е да реша проблема с люлеенето защото се кара всеки ден често и на дълги разстояния и съм късметлия, че детето няма проблем с возенето на лодки :blush:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не ти трябва нищо повече освен пружина и амортисьор от авант същата година или преди фейс лифта,след 2003 коренно са променени нещата.

ако не ти представлява проблем снимай въпросното окачване/амортисьора и балона/да придобием представа.

Възможно е и готов кит да се сложи/нов/но,трябва да видя-твоето си е екзотика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

:zustimm: Към края на седмицата ще се сгъна под калника да видя каква е работата и ще снимам, ако успея да взема и окачване за да го сменя ще е добре.

Поздрави и благодаря за включването !!!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не ми остана много време да се занимавам, но ето снимки на амортисьорите като колата е вдигната само на оригиналния крик.

 

Две снимки на окачването отзад и една отпред.... Кода на окачването според лепенката в багажника е 1BG- Suspention / shock absorbtion, automatic level control system, Air suspention at rear axle.

 

Къде трябва да търся маркировката на предните пружини?

 

 

(едит) Не разбрах защо излизат обърнати снимките :nixweiss:

post-41207-0-64619800-1404189791_thumb.j

post-41207-0-13761000-1404189819_thumb.j

post-41207-0-59037700-1404189841_thumb.j

Редактирано от ecko_becko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми остава време да се занимавам, понеже имам намерение да го направя сам. Надявам се в близките дни да стане факт, ще снимам и ще кача снимки тук.

 

Ще взема от Порше БГ тампоните към купето понеже в ЕТКА излизат различни за V8 а в повечето магазини даже не са и чували за такива като цената на оригиналния е 62лв. за брой, болтове, гайки, подложките за пружините и всички дребни неща който аз нямам пак ще взема от там. А амортисьори KYB или SACHS (за закс-а чух лоши отзиви от конкретния доставчик доста били поседяли по складовете им). За задните пружини съм в процес на издирване конкретно за моя навес :) навсякъде излизат за другите версии но не и за 4.2 в краен случай ще взема за 3.0V6

 

Другото което не мога да разбера за сега е 1BG окачване с кое стандартно се комбинира, притеснявам се да не вирне задницата или да виси :nixweiss:, но мисля от ЕТКА да извадя ОЕ номерата и да ги приравня през TechDoc и така да търся заместител на оригиналната пружина.

 

Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще следя темата с интерес, защото и аз съм с пневматичното окачване отзад.По тези снимки не мога да се ориентирам дали е същото като на колегата ecko, по скоро да.При мен проблема е че не се помпи винаги, но това е по скоро май от компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!
 

Ако колата ти е Quattro колега окачването е същото. Аз до тук съм извадил списък с необходимите части и тази седмица ще купувам необходимото и ще сменявам. След това ще пусна снимки на процеса..... дано да има кой да снима :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ами не е куатро, ако пуснеш снимки като смениш, ще видим дали е друго.

100%  е друго на колите само с предно предаване задните амортисьори са отделно от пружината а при Quattro пружината е нанизана върху амортисьора.... Даже е коментирано с колегата kockoo, пускал съм линк и по горе но трябва и да се чете........... .

 

 

Ето тук на страници 38, 39, 40 е показана разликата : http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_242.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така а развитието по темата е следното -

 

Малко се забавих с писането :hilezh: , но все пак. След доста обикаляне по магазини за части и всякакви мнения в диапазона от " Тая нема да стане....." до " Имам амортисьори, няма грижи...... ооооо ми те били само за коли с предно предаване..." . Накрая взех решението да купя два амортисьора от каквото и да е А6 C5 Quattro и да опитам.

 

Купих два задни амортисьора от А6 2,5TDI Quattro Седан комплект целите с пружини тампони и тн. за сумата от 150лв. даже младежа от когото ги купих ми даде и болтовете за всеки случай.

 

post-41207-0-33964600-1409117176_thumb.jpost-41207-0-77522000-1409119729_thumb.j

 

 

На снимката се виждат двата амортисьора, затрил съм снимката с "новия" амортисьор но монтажа не е нищо особено.

 

1. Развиват се тръбичките за въздуха, като при разкачването им възглавниците изпускат въздуха само от конкретната страна, другата си остава напомпана. 

 

2. Развиват се 3-те болта които държат амортисьора към купето и долния носач, носача трябва да се освободи от шенкела за да може да се натисне надолу и да освободи място на амортисьора да излезе.

 

3. Сглобяването е в обратен ред, единствено трябва да бъдат извадени тръбичките за въздух от отворите в купето и да се махне компресора (по желание).

 

4. Лампа на таблото и кодиране на модули. За мен неизвестното беше какво трябва да се направи в последствие така че колата да не търси нивомата и да не светят лампи по таблото. Имам VCDS и кабел, търсих в нета информация по въпроса без особен успех. След смяната на амортисьорите се оказа, че лампата за нивото ми светва само когато има хора на задната седалка или минавам с висока скорост по завой и колата се накланя, иначе нямаше нищо друго освен светването на лампата която след газене и запалване гасне. И така ден два докато реша какво да правя с модула за нивомата, след като не открих информация по въпроса реших да опитам сам. Закачих кабела на VCDS-a и отворих модул 34. Level control естествено там не намерих нищо освен на 10. Adaptation канал 002 има опция за кодиране на Automatic Level ON/OFF като това става с промяна на запаметената цифра, излиза балон с цифрите. След като изключих само-регулирането лампата на таблото започна да мига постоянно и не гаснеше без значение запалена или само на контакт е колата. Спомних си какво беше написал колегата kockoo да извадя бушона или да махна буксата на компресора в багажника :hilezh:. И охоо кеф махнах буксата в багажника от компресора и Цудо Цудо всичко си дойде на място няма лампи и чудеса.

 

Надявам се да помогна на някого с тази тирада..... :freude:

 

Ако се сетя нещо за допълване ще пиша, а ако има въпроси и знам какво да отговоря ще се радвам да помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Да се похваля и аз минах от въздушно на нормално окачване, само че съм доста озадачен от едно нещо. Аз уж съм на предно предаване, а амортисьорите ми са същите като от двете снимки отгоре на колегата. Започвам да се чудя дали тази кола някога не е била куатро или двигателя да не е сменен. Окачването отзад е същото, при проверка на рамата в няколко програми я дава че е 2.5, а уж ми я проверяваха в Ауди още като я купувах. Има и екстри които май ги няма във всички модификации от тези години. Като цяло съм доволен от резултата и от колата. Благодаря и на колегата ecko_becko, безценна беше информацията и снимките му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи от годината на производство и модификацията на двигателя-оттам идват разликите.

пиши на лично ако продаваш старите амортисьори с балоните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Kockoo може ли да се свържа някък с теб да ми дадеш съвет как точно да мина от въздушно към пружинно окачване щото ми писна с тези възглавници вече колата е Audi Allroad a6 c5 2002 год  ако може тел номер ще съм много благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...