Jump to content

Постоянен блокаж на заден диференциал при s2/rs2/s4/s6 и тн.


Recommended Posts

Привет.В тази тема ще ви запозная с един малък трик с помощтта на който ще можете да елиминирате автоматичното изключване на блокажа на задния ви диференциал при куатро.

 Както е известно на всички след натискане на бутона "Diff lock" задния диференциал се заключва до достигане на скорост от 25км/ч при която сам се отключва и става отново от отворен тип.Това всичко е заложено от инжинерите на ауди за сигурност. 

 Но ако по някаква причина това не ви допада сега ще ви покажа начин при който може да избирате сами с 1 бутон дали искате тази опция да е включена и да се саморазблокира при 25км/ч или да си сотане блокиран докато вие ръчно не натиснете пак бутона дифф лок и не го разблокирате без значение от предавка,скорост и тн.

 Всичко би ви отнело от 30 мин до 1 час време и сума за материяли не по-вече от 5 лева.

 

В моя случай (ауди купе б4 куатро) но и при други трябва да намерите контролера за задния диференциал. Намира се под задната седалка и може да го познаете по вакум маркучите който влизат и излизат от него. Локализирате белия кабел със сините черти и го прекъсвате.По този кабел контролера отчита скоростта.Ако си остане така никога повече няма сам да се замоизключи при 25км/ч. Но не това целя и аз от съображение за сигурност ако дам колата на някой друг и по погрешка или не натисне бутона диф лок. За това ви е необходим 2-ен многожилен кабел поне половин квадрат сечение и дължина поне 2 метра.Ще ви трябва също и двупозиционен ключ + кабелни обувки за него ако е от този тип.

Ето в снимки цялата операция.

Тук вече съм прекъснал бяло/синията жичка на контролера под задната седалка и започвам да връзвам кабел ,който съм прокарал под мокета към централното барче.

10362644_10201573808661947_2559353914957

10446512_10201573808181935_1432673278072

Едната страна се връзва за единия кабел другата за другия. Изолира се всичко и се прокарва кабела.

10460321_10201573809221961_7215800599283

Кабела прокаран до барчето м/у седалките. Прикрепени са му 2 кабелни обувки и е свързан двупозициония ключ.

10456126_10201573807421916_4710975506839

10491272_10201573807581920_5668729262888

Барчето вече сложено и изработена и боядисана алуминиева плочка на която е монтиран и ключа. Всеки сам може да си прецени къде му е удобно да си монтира въпросния ключ.

10302018_10201573809821976_6635201240506

10470929_10201573810381990_8561533929340

10435922_10201573811142009_4780643131572

Идеятa е ,когато ключа е натиснат и прави контакт,контролера отзад да си отчита сигнала за скорост и да изключва блокажа при 25км/ч. Но когато ключа не прави контакт м/у 2-та кабела на входа и изхода му да прекъсва въпросния сигнал към контролера на диференциала и блокажа да си остава включен без значение от това с колко се движим.

Редактирано от kocta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях мяркал някъде из нета подобно решение, но малко по-елегантно. При натискане на бутона "diff" блокажа си работи нормално и изключва при 25км/ч, а при задържане на бутона диода светва червено и дифа остава постоянно заключен независимо от скороста. Беше осъществено с малка електронна схемичка, имаше малко преправяне на бутона вътре, диода се подменя с двуцветен и т.н. Ако намеря къде съм го гледал ще пусна линк тук. А иначе това е клипче на крайния резултат:

https://www.youtube.com/watch?v=nyo5ah1llqk

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази схема и преправянията найстина са по-елегантни но и за реализация е далеч по-сложно и скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...