kocta Публикувано 28 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 28 Юни 2014 (Редактирано) Привет.В тази тема ще ви запозная с един малък трик с помощтта на който ще можете да елиминирате автоматичното изключване на блокажа на задния ви диференциал при куатро. Както е известно на всички след натискане на бутона "Diff lock" задния диференциал се заключва до достигане на скорост от 25км/ч при която сам се отключва и става отново от отворен тип.Това всичко е заложено от инжинерите на ауди за сигурност. Но ако по някаква причина това не ви допада сега ще ви покажа начин при който може да избирате сами с 1 бутон дали искате тази опция да е включена и да се саморазблокира при 25км/ч или да си сотане блокиран докато вие ръчно не натиснете пак бутона дифф лок и не го разблокирате без значение от предавка,скорост и тн. Всичко би ви отнело от 30 мин до 1 час време и сума за материяли не по-вече от 5 лева. В моя случай (ауди купе б4 куатро) но и при други трябва да намерите контролера за задния диференциал. Намира се под задната седалка и може да го познаете по вакум маркучите който влизат и излизат от него. Локализирате белия кабел със сините черти и го прекъсвате.По този кабел контролера отчита скоростта.Ако си остане така никога повече няма сам да се замоизключи при 25км/ч. Но не това целя и аз от съображение за сигурност ако дам колата на някой друг и по погрешка или не натисне бутона диф лок. За това ви е необходим 2-ен многожилен кабел поне половин квадрат сечение и дължина поне 2 метра.Ще ви трябва също и двупозиционен ключ + кабелни обувки за него ако е от този тип.Ето в снимки цялата операция.Тук вече съм прекъснал бяло/синията жичка на контролера под задната седалка и започвам да връзвам кабел ,който съм прокарал под мокета към централното барче.Едната страна се връзва за единия кабел другата за другия. Изолира се всичко и се прокарва кабела.Кабела прокаран до барчето м/у седалките. Прикрепени са му 2 кабелни обувки и е свързан двупозициония ключ.Барчето вече сложено и изработена и боядисана алуминиева плочка на която е монтиран и ключа. Всеки сам може да си прецени къде му е удобно да си монтира въпросния ключ.Идеятa е ,когато ключа е натиснат и прави контакт,контролера отзад да си отчита сигнала за скорост и да изключва блокажа при 25км/ч. Но когато ключа не прави контакт м/у 2-та кабела на входа и изхода му да прекъсва въпросния сигнал към контролера на диференциала и блокажа да си остава включен без значение от това с колко се движим. Редактирано 28 Юни 2014 от kocta Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 2 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2014 Преди време бях мяркал някъде из нета подобно решение, но малко по-елегантно. При натискане на бутона "diff" блокажа си работи нормално и изключва при 25км/ч, а при задържане на бутона диода светва червено и дифа остава постоянно заключен независимо от скороста. Беше осъществено с малка електронна схемичка, имаше малко преправяне на бутона вътре, диода се подменя с двуцветен и т.н. Ако намеря къде съм го гледал ще пусна линк тук. А иначе това е клипче на крайния резултат:https://www.youtube.com/watch?v=nyo5ah1llqk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 2 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2014 Митак, това е http://audi-style.lv/forum/topic/80528-diff-lock/?fromsearch=1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 2 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2014 Точно това имах предвид! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kocta Публикувано 4 Юли 2014 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юли 2014 Тази схема и преправянията найстина са по-елегантни но и за реализация е далеч по-сложно и скъпо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts