Jump to content

ABK, дебитомер, пълна промяна?!


dekzz

Recommended Posts

Ха за много годин' на всички! Отдавна не бях посещавал, но ето сега ще споделя някои интересни моменти от отминалите студени месеци. Едното е, че разхода на газ не е 12.5/100, а не повече от 11/100. Единадесет на сто! Ма не се ползва климатика... По-скоро е 10.8, но да не прекалявам... Естествено първият 1 км се кара на бензин или ако духне парното по-рано се пуска на газ. Работата на колата на газ е безупречна. А новият китайски дебитомер работеше идеално и на бензин цяла зима докато времето не се постопли. Получава се така, че след като двигателят загрее на бензин колата не може да вдигне повече от 1500 оборота. На място се форсира също много трудно и то след като "присеца" няколко пъти. След като запаля първите 3-4км няма проблем, после се започва - постепенно почва да губи мощност, да придърпва и забива нос. Но затова има пропан-бутан :hilezh: . Идеята е, че ако закъсам за газ някъде (някога) на бензин няма да мога да се движа нормално. Ламбда сондата отново ми изгоря и сега не мога да проверя как е сместа (бедна или богата). Все си мисля, че за 35 кинта дебитомера се представи много добре. Мисля, че той се е прецакал. Тези дни ще взема един от пасат/голф/джета ('92-'96) и ще видя какво ще стане. Дотогава ще видим колкото по-топло става навън колко по-зле ще се държи колата на бензин. За късмет пък почнах да пътувам с метрото през седмицата, та кога ще я карам таз кола... Ще видим. Пак ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ъмм... Изпуснах от една обява подходящият дебитомер и останах засега с празни ръце... Обаче наред с това лошото поведение на автомобила е напълно случайно. Понякога след дълго каране на газ включвам на бензин и всичко си работи както трябва - няма забивания на муцуната или замисляния. Понякога обаче лошите симптоми се проявяват с пълна сила и на бензин не може да се кара. Паралелно с това си премерих съпротивлението на подгрева на сондата и се оказа, че е изгорял. Та може би първо трябва да се сдобия с работеща ламбда, ама не ми се дават 100+ кинта засега. А пък с метрото хем си пътувам, хем си спя :sleeping: . Ще ъпдейтна като има промяна. Благодаря за вниманието ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Такааа...

Да ви спомена, че 2 седмици след пускането на горният пост карането на бензин се превърна в безпроблемно преживяване. Не стига, че си намерих дебтомер за Пасат '94, а и няма нужда да го слагам, щот' 'сичко си работи както трябва. Между другото свалих от една Омега '89 ламбда сондата (сервото за темпомата и кранчетата за газта), която си работи като нова и я набих на Ауди-то. С нейна помощ проверих газовете на бензин/газ и нямаше големи отклонения от правилната работа на двигателя. Засега всичко е на "шест".

Чудя се някой може ли да ми предложи подхофящ фланец и "спортен" (в кавички!) филтър, който да свържа към дебитомера, за да мога евентуално да се разделя с оригиналната филтърна кутия? Отново проверете снимките от албума, ако решите да предложите нещо...

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Пак съм аз...

Получих лично собщение от колега и прочетох отново темата изцяло. И понеже това е форум и намирайки решения на дадени проблеми е хубаво да споделяме това-онова, та реших да споделя развитие по темата. Каквото съм написал отпреди година и насам е напълно коректно. Колата си работи идеално на газ/бензин, ламбда сондата от Опел-а още работи и помага на ЕКУ-то да коригира сместа на бензин доста фино (разбирам това от идеалната работа на безнзин) и ми помага да контролирам ръчно сместа на пропан/бутан ако се сетя. Резервният дебитомер седи на масата в хола от няколко месеца, а аз почти напълно съм забравил какво се случва под капака в областта на дебитомера (скоро трябва да сменям фитри). Още нямам букса към дебитомера и всичко е на "боцнати терминали", не съм регулирал тримера на операционният усилвател (вж. албума по-горе), но съм закачал волтметър към ламбдата от време на време - винаги отчитам плавно вариране от 0.1 до 0.9 Волта. Цяло лято съм нямал никакви проблеми, а и в скорошните сутрини с температури от около 2-3 градуса също съм нямал проблеми със студено палене, форсиране и като цяло работата на бензин.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

И продължавам да си карам със същият чисто нов (от края на 2014г.) китайски дебитомер с доработка термодатчик и усилвател на изхода. Наскоро се наложи да врътна коригириащият потенциометър към малко по-богата смес, но отдавам това на изминалите месеци с постоянни минусови температури и съответно по-студен/плътен въздух. А може и дебиломера да се е позацапал лекои да отчита по-малко въздух. Паленето от раз сутрин беше песен дори и при минус 17-19 градуса. Единствено ме притеснява, че ламбда сондата от Опел-а не може да даде напрежения по-високи от 0.6V. Сигурно е заминала милата :unsure:. Сега като следствие единствено се забелязва леко "пропадане" на оборотите на празен ход след изфорсиране или изключване от скорост при движение, но после бързо се връщат към нормалните 800-900. Преди няколко дена ми пръдна бензиновата помпа, но добре, че се постопли,че се налага да паля и карам само на газ :-(. Като напрявят евтината бензиностанция на "Околовръстното" съм се заканил да карам само на бензин и да видя какъв ще е разхода.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

НЕЗНАМ ДАЛИ ТУК ТРЯБВА ДА ПИША, ЧЕТОХ НО НЕ НАМЕРИХ ОТГОВОР НА МОЯТ ПРОБЛЕМ . НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ КАЖЕ НОМЕРА НА ДЕБИТОМЕРА ЗА АУДИ Б4 115КС 2.0 АБК МОТОР ПОНЕЖЕ НАШИЯТ КАТО ГО ОТВОРИХМЕ БЕШЕ ПРАЗЕН И В СЛУЧАЯ НЕ СМЕ СИГУРНИ ДАЛИ Е СЪЩИЯ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е най-правилната тема за този въпрос и пиши нормално, а не с големи букви демек да "крещиш"
Иначе номера на дебитомера на АБК е 037906301C
Потърси с търсачката във форума има много писано по въпроса, как се поправят клапи, сменят плочки и пр.
Ако не ти се занимава потърси 2-ра ръка работещ и го смени твоя.
Интересно ми стана, как така е празен :nixweiss:

Редактирано от esox hunter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е махната клапата, потенциометъра и платката и останалото се ползва за въздуховод. На някой ако му се занимава с рециклиране имам 3 за рециклиране и един за части.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.05.2017 г. at 11:02, esox hunter написа:

Това не е най-правилната тема за този въпрос и пиши нормално, а не с големи букви демек да "крещиш"
Иначе номера на дебитомера на АБК е 037906301C
Потърси с търсачката във форума има много писано по въпроса, как се поправят клапи, сменят плочки и пр.
Ако не ти се занимава потърси 2-ра ръка работещ и го смени твоя.
Интересно ми стана, как така е празен :nixweiss:

ето снимките извинявам  се за забавянето така продават коли  

DSC_0120.JPG

DSC_0121.JPG

DSC_0125.JPG

DSC_0133.JPG

DSC_0134.JPG

DSC_0135.JPG

DSC_0136.JPG

DSC_0137.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа брутално изкормен :shocked: Как върви тая кола, предполагам само на газ :nixweiss:
Значи няма, какво да го умуваш търси запазен дебитомер с номера, който ти написах (то и на капачето на твоя го пише) да не е каран на газ. Тук вече редко се намират читави, така че ако пазаруваш през ибей може от Англия напр. Другият вариант е от тук и ако се наложи да му се смени плочката с пистите с българска, но малцина са хората, които знаят точно, какво и как да направят и настроят и за капак не са по сервизите, ами такива дето неволята ги е учила :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам на какво е карана .Ама  продавача уж беше по честен от нас така се изказа като я купувахме,а после като звъннахме да питаме какво са правили каза ,че сме досаждали.... намериха нов но прави някви проблеми като е запалена  и гасне прекъсва явно някой датчик  прави сега проблем. напправо вече ми иде да и драсна кибрита много и се ядосвам на колата а много ми се свиди

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Новият" също може да не е читав с крива клапа или износени писти и т.н. Причините за гаснене и пр. може да са много и така във форума онлайн няма, как да се диагностицират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се ядосвайте залудо. Всчки проблеми имат решение. Както виждате и аз достигнах до такова след доста време ходене по мъките. Надявам се някой запознат (има поне един потребител в този форум) с проблема да попадне на тази тема и да реши да Ви помогне. М/у другото закачалили ли сте колата на компютър да видите какво показва диагностиката?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, esox hunter написа:

"Новият" също може да не е читав с крива клапа или износени писти и т.н. Причините за гаснене и пр. може да са много и така във форума онлайн няма, как да се диагностицират.

Aми уж закачаха на няква програма да видят къде ще даде грешки ,но на дебитомера не дава даваше ако те пиша глупости на нещо за топлия въздух ,но пак казвам може и глупости да пиша :(

Преди 2 часа, dekzz написа:

Не се ядосвайте залудо. Всчки проблеми имат решение. Както виждате и аз достигнах до такова след доста време ходене по мъките. Надявам се някой запознат (има поне един потребител в този форум) с проблема да попадне на тази тема и да реши да Ви помогне. М/у другото закачалили ли сте колата на компютър да видите какво показва диагностиката?

 

закачаха но и аз незнам точно на каква програме е . а се ядосвам защото скоро мъжа има рожден ден има щбилей и незнам покрай колата как ще му направя изненада нито да идем някаде нищо не става освен магйостник да потърся да я оправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Би трябвало да е това номера: 037906301C

а марката вероятно е Bosch.

А модела BOSCH 0 986 280 010 ?

 

 

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем ме объркахте!

Историята на поръчките в алиекспрес показва, че съм насадил МАФ с номер 0280217117. Пълното описание е:

 

FAVOR 037906461C 280217117 MAF Air Flow Sensor Audi VW Jetta Golf Passat Free Shipping In Stock

Имам още един чисто нов (пак за $20), само че е 280217103-S. Него го бях приготвил за смяна в случай, че 280217117 се прецака.

А този номер 037906301C е на оригиналния механичен дебитомер на АБК мотора, както е видно по-горе.

Към момента колата се кара всеки ден (не я карам аз вече) и още работи с насаденият "електронен" дебитомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...