Jump to content

Audi A3 2005 2.0 Intake Manifold Flap


Калоян Златев

Recommended Posts

Здравейте.  Преди няколко дни ми светна лампата за проверка на двигателя и закачихме колата на ваг.ком. Грешките които излязоха са:

1) Motor for intake manifold flap (v157) no signal p3102
2) Motor for intake maniflold flap open or short to ground p3101
3) Coolant fan control 1 open or short to ground p1672

На дълъг път колата не е правила проблема последните дни, но на късо разстояние вчера загря и установих, че не се включват охлаждащите перки. Също така климатроника влиза в ECON режим след като загрее колата. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и има ли представа къде точно може да е проблема? Живея в Англия и ми се иска да имам представа какво точно е преди да отида в серива в Ауди и да ме изръсят стабилно :) Благодаря!
 

Редактирано от Калоян Златев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Честито, нов дросел. А за Coolant fan нов бушон но 20 ампера (бушона е в моторния отсег) . Аудито си го купих със същите проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен си? Тоест няма смисъл да плащам за повторна диагностика, но този път в Ауди, а направо да поръчвам нов дросел..Смяната изисква ли някаква специфична настройка, понеже имам всички необходими инструменти за смяната за да не я правя в гараж? И би ли ми казал кой е номера на бушона? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай си номера на мотора. Почти съм сигурен.

На компа в къщи нямам инсталирана ЕLSA за да ти кажа в момента номера на бушона, но по спомени беше SB-нещо си

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако искаш да си провериш дросела, това може да ти е полезно, но без номер на мотора ти давам инфо за ВКD мотор.

 

Това е -SB- таблото, то се намира отпред до акумулатора.

179862630.gif

 

 

Или ако си със новото табло:

179862632.gif

 

 

А сега да премина към дросела:

 

Това са wireing диаграмата на дроселова клапа BKD Engine, съответно преди ноември 2005 година, където трябва да провериш бушон -SB8- или иначе казано F8, който захранва модула V157 (това е въпросната платка)

179862708.gif

 

и wireing диаграмата на дроселова клапа BKD Engine, съответно след ноември 2005 година, където трябва да провериш бушон -SB24- или иначе казано F24, който захранва модула V157 (въпросната платка)

179862709.gif

 

 

Но в почти всички случаи, проблема на тези дросели е това, че се изронва първия и втория зъб.

 

 

179862796.jpg

 

 

----------------------------------------------------------------------------

19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Malfunction 
P3103 - 000 - - 

---------------------------------------------------------------------------

179862872.jpg

 

и това:

179862873.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е преди ноември 2005. Ще поръчам дросела и ще го сменим, както и бушона. Благодаря за изчерпателния отговор! След няколко дни ще потвърдя дали проблема е отстранен и как точно сме го отстранили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте. Смених дросела и бушона и проблема е отстранен. Оворих стария за да проверя дали са счупени зъбците, но са здрави. За сметка на тва всичко беше пълно с масло, това нормално ли е? 

post-88471-0-49024500-1409416550_thumb.jpost-88471-0-71026000-1409416552_thumb.jpost-88471-0-73034200-1409416554_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Здравейте.

След 4 години застой по темата :blush:, аз също се сблъсках с този проблем (TDI 2.0 BKD).

И при мен така: даде грешка "emision garage" на борда, закачих на VCDS и грешката е "Motor for intake manifold flap (v157)".

Изпробвах всичко посочено по-горе. Чистих ЕГР до блясък, както и колектора към мотора, но грешката остана.

Сега, понеже всички факти сочат към зъбните, отстава да разглобя, отново, и да се съсредоточа върху тях (честно казано не ми се дават, поне на този етап, 400 лв. за нова клапа). В събота ще творя на база на това видео https://youtu.be/Kkic8luVXC8.

Споделям тук, защото предполагам, че ще има ефект (човекът го е направил :respekt:) при друг колега със същия проблем.

Айде стискайте палци.....след събота ще драсна за резултата :bat_angel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е изгорял бушонът, не се занимавай. При мен транзисторът се беше взривил и платката бе с дупка. Тоест, тотал щета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. 

Проверих - бушоните са здрави.

Иначе, да, има логика да е станало тотал щета ако е горнало бушонче. 

Мислех си за някой кабел (ако зъбите са здрави), тъй като наскоро се наложи да чистя с меглио и течаща вода част от мотора откъм скоростите понеже фланеца течеше и миришеше адски на антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо работата си стана :dance:. Оказа се, че са изронени първите два зъба (както показва колегата bsdnikolov по-горе). Направих метални зъбчета, както е показано в клипа, който споделих по-рано, и клапата заработи. С vagcom зачистих грешката и адаптирах. That's all. Успех на всички и хиляди благодарности!!!:respekt: 

п.с. закачам снимка с резултата от манипулацията.

IMG_20180818_152208.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за друга тема. Поне проблема е друг. 

А аз четох, че този бушон е и за ЕГР. Свети ми и чека. 

Клапа за меко гасене , какво точно е? 

И от къде да я изключа. Мерси. 

*видях я в нета, тя се намира на ЕГР-а, нали? 

Да изкюча буксата? 

IMG_1261.jpg IMG_1262.jpg IMG_1263.jpg

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Радостта беше кратка. Вчера всичко беше наред, но днес сутринта отново се появи същата грешка. Погледнах за бушон, и да - беше изгорял. Смених го, отново зачистих грешката и адаптирах. Минута по-късно отново грешка - бушончето остана здраво, но грешката си остана. :steinigung:

Маслото, което нахлува през оста на клапата скапва елементите - при отварянето направо течеше отвсякъде.

Ще надникна отново за цени на клапи ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих и сложих нов бушон. И ще изключа буксата. Мерси :) 

*A какво може да стане?..... кой знае колко време сигурно 1 година съм си крам така :D 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ThEBlazZeD написа:

Купих и сложих нов бушон. И ще изключа буксата.

Последователността на действията трябваше да е обратната ... но поне го разбра (макар и по трудния начин).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е от 1.9 . Но при мен не я намирам. Колегата ми каза, че най-вероятно е за смяна.Ще почиса ЕГР-а и ще я намеря сигурно :D .Но ми стана интересно ,че не го бях чувал.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз да се готвя за нов дросел и нова ЕГР клапа? Миналия собсвеник каза ,че е сменял ЕГР-а и изглежда друга разцветка на сплавите.

Ми след основния ми проблем с крушките се заемам да разглобя дросела , да видя как са му зъбците.И най-вероятно ще е за нов. 

Дросела и ЕГР-а са самоадаптиращи се , нали? Понеже не ми сработва vcds-a на лаптопа... :(

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGR-a трябва да си го провериш с VCDS дали е здрав (и най-вероятно си е здрав, щом е сменян). Но щом ти гори бушонът от дросела, значи твърдо е за нов. От изронени зъбци, бушон не гори. Гори от укъсил транзистор.

Няма нужда от адаптация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, мерси. Сега разбрах :) . 

Да се оглежда за нов , най-добре? До колкото прочетох за втора ръка няма много смисъл, след 1 година ще е същото положение...

Колко мога да крам така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото ти душа иска. Това е "клапа меко гасене". Единствената и роля е да спре въздухът при гасене, за да не се разтриса двигателя. Единственото което ще ти причини при неизправност е, че ще ти скапе тампоните на двигателя по някое време.

Основната и роля е за сигурност. Да можеш да спреш притокът на въздух при нужда (например, ако турбото ти започне да изпразва картера през колектора, направо в цилиндрите). Ядох го този х*й с Еспейса едно време (той фабрично си нямаше такава клапа). Като започна да изхвърля турбото маслото директно в цилиндрите, едвам го загасих на първа предавка и с двата крака на спирачката :hilezh:. Ако я имах тази клапа, тя просто щеше да затвори и двигателя да угасне, вместо да се боря да загася двигател в 5к оборота, давайки на скорост и скачайки на спирачките :hilezh:.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...