Jump to content

Малко помощ за Темпомат на Б4 бензин


Simeonov_B

Recommended Posts

Здравейте колеги

... имам нужда от малко помощ.

Имам темпомат на бензиново Б4 и си работеше идеално, но започна да прекъсва и накрая тотално спря. Доста време се канех да го гледам но нямах време и сега като реших да го съживя се оказа, че има доста проблеми, които един по един отстранявах, но пак не тръгва.

Сега е още неработещ, но нямам идея вече от какво е и затова моля за помощ колега, който има темпомат на бензиново Б4 и е работещ. 

Ще съм благодарен, ако някой реши да ми помогне и да се видим да сложим моя комп на темпомата при него за да разбера дали проблема ми е в компа или другаде. Реално само ще извади буксата от неговият комп и ще щракне моя за да го проверим.

 

bvaccount@gmail.com

 

благодаря предварително ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз имам темпомат, по-точно сложих си го преди няколко години. Обясни ми какво значи, че прекъсва. Като натискаш бутона FIX не се задейства, или нещо друго. Първото, за което се сещам е да извадиш бутона FIX, той е на зъбчета, трябва да си помогнеш с плоска тънка отверка. Изваждаш и плъзгача на лоста, пак го напъваш с плоска отверка. Напръскай лоста вътре обилно с контактен спрей и през това време натискай бутона и мърдай плъзгача. Няколко пъти. Контактите ще се почистят така, замърсяват се от прахта често. Ако това не помогне, пиши, ще има други указания. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега

първият проблем се оказа, че до компа нямам + и го оправих

после бутона фикс му беше прекъсната пътечката - оправих я но пак се прекъсна - направих го с друго копче

после ходих при колегата в пазарджик и той много обстойно прегледа платката на компа и провери 10 пъти всички спойки и пак не тръгва

имам съмнения и за датчиците на педалите но като се замерват са ОК

 

- понеже на много места ми излизат проблеби пък и смених единият кабел който подава данни за скоростта а не съм сигурен че е така то единственото което ми остана е да намеря колега с темпомат и да се съгласи да включим моя комп при него - ако компа работи то тогава е лесно - ще премахна всички бутони и ще си вържа нови и ще го оправя но не ми се почва с такава голяма процедура и накрая да се окаже че компа е прецакан.

 

Затова ако си навит ще съм много благодарен и ще почерпя - или ще си платя.

 

дори няма да сваляш нищо при тебе - само вадиш буксата на компа и слагаме моя и ако работи ще се оправям по нататък

това в което съм сигурен е че вакумпомпата работи и меха е здрав - и си правят всички тестове - вакумните маркучи също са ОК.

 

проблема е или в лоста или в компа или в датчиците на педалите

а прекъсването както го написах се състои в това че от време на време просто не се включваше и по някое време зацепи и работи - но все по рядко започваше да зацепва докато накрая тотално спря.

 

 

ох .. сега виждам че си в Търново - доста си далечко .... :)))))

Редактирано от Simeonov_B
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е невъзможно да е от контролера, но трябва да се проверят по-простите неща. Клапаните на педалите ще ти кажа как сам да ги провериш. Трябва ти мултицет . Когато натиснеш спирачка или съединител, съответното клапанче на педала подава сигнал за изключване на контролера. С мултицета ще премериш на верига, всеки един от клапаните дали надеждно работи като се натиска педала. Имай в предвид, че тези клапанчета се настройват, имат гайки, така че надеждно да дават контакт. Освен това те разхерметизират системата като ги натиснеш и пак спират темпомата. Вътре в тях има едно О-пръстенче, ако е прецакано, което е много вероятно, темпомата няма да тръгне никога. За да разбереш дали двете клапанчета изпускат, извади маркуча от мехчето и го засмучи с уста, трябва да държи вакуум. Ако не държи, изпуска от машинките на педалите. Трябва да се свалят и сменят о-пръстените. Правил съм го това, защото изпускаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж хубаво самото ЕКУ на круиз контрола.Аз имах сходните проблеми ,ту работи ту не.Оказа се проблем  в самото ЕКУ.Той се реши елементарно чрез презапояване.Видимо нямаше студени и спукани споики,но след презапояване вече 1 година не е давало проблеми.Преди докато колата е студена и самото купе е студено(еку-то съм го сложил под волана ) круиз конторла не работеше,след като покарах 20-30 мин на парно,почваше да работи. В чуждестранните форуми много дискусират този проблем и 90% от случаите проблема е в ЕКУ-то.

Прилагам снимка на елементите които трябва да бъдат пре запоени.

cruise_control_module1.jpg

cruise_control_module2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Презапоявано е няколко пъти и не става. Включително специалист го гледаше и презапояваше - дори по някакъв начин му провери реленцето и каза че работи идеално.

Относно машинките - проверавал съм ги с мултицета - всичко е ОК.

 

Явно ще трябва да вървя по по дългият път и да скопя всичко за да видя дали ще тръгне.

 

Дайте помощ само от кой пин на коя букса се взима сигнал от скоростомера и на кой пин в компа на темпомата влиза

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...